F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WSbR: Oliver Turvey wygrał w Monako

Marcos Martinez nie dojechał do mety, ale nadal pozostaje liderem mistrzostw.
Mariusz Karolak, 24 maja 2009, wyświetlenia: 3963<< | lista | T- | T+ | >>
W zakończonym tuż przed południem wyścigu Formuły Renault 3.5 zwycięzcą został Oliver Turvey. Kierowca reprezentujący ekipę Carlin Motorsport startował z pole position, a linię mety przejechał o 0,6 sekundy wcześniej niż Adrian Zaugg. „To był bezproblemowy weekend dla mnie, poza dotknięciem bariery po dwóch okrążeniach na wolnym treningu w czwartek” – mówił po wyścigu Turvey.

„Zdawałem sobie sprawę, gdzie są limity, a moje ostatnie szybkie okrążenie w kwalifikacjach było wspaniałe i to stało się kluczem do dzisiejszego zwycięstwa. Spoglądałem w lusterka i starałem się kontrolować tempo wyścigu. Nie sądzą, że Zaugg był choć raz na tyle blisko, aby móc mnie zaatakować. To niesamowite, że wygrałem tutaj na oczach wszystkich zespołów Formuły 1”.

Zaugg stwierdził z kolei: „Start był jak zwykle bardzo ważny, jak to ma zwykle miejsce w Monako. Wszystko ułożyło się dobrze. Starałem się zmusić Oliviera do błędu, ale on jechał cały czas poprawnie. Bardzo potrzebowałem tego miejsca na podium, ponieważ chcę, by sezon rozwijał się dla mnie pomyślnie”.

Z pierwszej linii wraz z Turveyem startował James Walker, ale tuż po starcie został wyprzedzony przez Zaugga. Ostatecznie Walker dotarł na metę jako trzeci. Marcos Martinez – lider mistrzostw przed wyścigiem w Monako – jechał przez pewien czas jako czwarty, ale wycofał się z rywalizacji po problemach z hamulcami w tylnej osi. To umożliwiło awans na czwarte miejsce Miguelowi Molinie, kierowcy zespołu Ultimate Motorsport. Punkty za piąte miejsce zdobył Bertrand Baguette z Draco.

Szczęścia nie miał Pasquale di Sabatino, startujący od trzech latach w Formule Renault 3.5. Kierowca ekipy RC Motorsport ze względu na awarię samochodu musiał zatrzymać się w okolicy basenu pływackiego. Z jego niepowodzenia skorzystał aktualny mistrz brytyjskiej F3 – Jaime Alguersuari, który dzięki temu awansował na szóste miejsce.

Występ w Monako nie powiódł się kierowcy rezerwowemu Red Bull Racing. Brendon Hartley dwukrotnie został ukarany przez sędziów przejazdem przez aleję serwisową za ścinanie szykan. Nowozelandczyk może jednak pochwalić się ustanowieniem najszybszego okrążenia w wyścigu. Debiutujący w WSbR Jules Bianchi startował z pit-lane i nie pojeździł zbyt wiele – uszkodził tylne zawieszenie, uderzając w bandy okalające tor.

Kolejny wyścig FR3.5 zostanie rozegrany 13 czerwca na węgierskim Hungaroringu. Na pozycji lidera mistrzostw nadal jest Hiszpan Marcos Martinez.

FR3.5/V8 > 2009 > Monako, Monte Carlo - 3,340 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 9Oliver TurveyCarlin MotorsportDallara Renault 3.52539:24,97519
2. 16Adrian ZauggInterwetten RacingDallara Renault 3.525+0:00,66114
3. 5James WalkerP1 MotorsportDallara Renault 3.525+0:03,59514
4. 4Miguel MolinaUltimate MotorsportDallara Renault 3.525+0:08,2889
5. 11Bertrand BaguetteInternational Draco RacingDallara Renault 3.525+0:09,3376
6. 10Jaime AlguersuariCarlin MotorsportDallara Renault 3.525+0:10,0395
7. 22Chris van der DriftEpsilon EuskadiDallara Renault 3.525+0:10,4314
8. 21Adrian VallesEpsilon EuskadiDallara Renault 3.525+0:11,1233
9. 2Charles PicTech 1 RacingDallara Renault 3.525+0:11,4622
10. 8Stefano ColettiPrema PowerteamDallara Renault 3.525+0:13,8561
11. 20Sten PentusMofaz Fortec MotorsportDallara Renault 3.525+0:21,570
12. 17John MartinComtec RacingDallara Renault 3.525+0:24,4961
13. 3Greg MansellUltimate MotorsportDallara Renault 3.525+0:24,948
14. 7Julian LealPrema PowerteamDallara Renault 3.525+0:29,017
15. 19Fairuz FauzyMofaz Fortec MotorsportDallara Renault 3.525+0:33,215
16. 12Marco BarbaInternational Draco RacingDallara Renault 3.525+0:37,923
17. 1Brendon HartleyTech 1 RacingDallara Renault 3.525+0:43,753
18. 24Federico LeoPons RacingDallara Renault 3.525+0:58,671
19. 18Max ChiltonComtec RacingDallara Renault 3.525+1:15,452
20. 25Anton NiebylickijKMP Group/SG FormulaDallara Renault 3.525+1:20,321
21. 27Filip SalaquardaRC MotorsportDallara Renault 3.5241 okr.
Niesklasyfikowani
26Jules BianchiKMP Group/SG FormulaDallara Renault 3.516
28Pasquale di SabatinoRC MotorsportDallara Renault 3.5111
23Marcos MartinezPons RacingDallara Renault 3.572
6Danił MoweP1 MotorsportDallara Renault 3.50
15Mihai MarinescuInterwetten RacingDallara Renault 3.50
Pole position: Oliver Turvey (Carlin Motorsport) - 1:26,657
Najszybsze okrążenie: Brendon Hartley (Tech 1 Racing) - 1:26,609
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com, Renault-Sport.fr
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 24.05.2009 19:55[!]
no to jest rekord na tym torze :)

chyba nikomu jeszcze nie udało się przejechać w takim czasie okrążenia w Monako ;)
Maraz, 24.05.2009 20:02[!]
Nie znałem jeszcze czasu wcześniej i dlatego był 0:00,000 - ot cała tajemnica...
Kamikadze2000, 24.05.2009 21:39[!]
Brawo Turvey!!! Wreszcie któryś z kierowców BF3 pokazał klasę! Tym razem jednak widać, że Brytyjczyk radzi sobie ciut lepiej od Hiszpana Jaime. Myślę jednak, że wynika to z przysposobienia do samochodu i już niedługo Alguersuari zacznie jeździć na wysokim poziomie. Coletti i Bianchi nie za bardzo się popisali, jednakże bolidy mają inne specyfikacje, w dodatku na ulicznym, krętym torze, więc trzeba by było poczekać do następnego wyścigu (jeśli w ogóle będą w nim startować), żeby wywnioskować, która seria jest obecnie lepsza. Szkoda Martineza i Sabatino, no ale tak to już jest.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca