F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

IndyCar: Franchitti pokonał Briscoe na owalu w Iowa

Australijczyk znów prowadził przez długi czas, by oddać zwycięstwo w końcówce wyścigu.
Pyciek & Maraz, 22 czerwca 2009, wyświetlenia: 3158<< | lista | T- | T+ | >>
Dario Franchitti odniósł drugie w tym sezonie zwycięstwo w serii IndyCar po tym, jak Ryan Briscoe pomimo zdominowania kolejnego wyścigu znów stracił prowadzenie w końcowej fazie rywalizacji. Na najniższym stopniu podium w Iowa po świetnej jeździe stanął Hideki Mutoh, finiszując przed Danem Wheldonem i obecnym mistrzem serii Scottem Dixonem.

Już pierwsza połowa wyścigu obfitowała w kolizje i incydenty. Na pierwszym okrążeniu obrócił się samochód Ernesto Viso i Wenezuelczyk wpadł na bandę kończąc, swój udział w wyścigu. Następnie Robert Doornbos uderzył w bolid Ryana Hunter-Reaya i dla Amerykanina był to również koniec wyścigu.

Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a po jego zjeździe Dixon szaleńczo atakował prowadzącą dwójkę kierowców Penske, aż w końcu wyprzedził Ryana, a potem na 16. okrążeniu także Helio Castronevesa. Niestety gdy na wyjściu z zakrętu Brazylijczyk chciał odzyskać prowadzenie, doszło do kontaktu między przednim skrzydłem bolidu Penske i tylną oponą bolidu Ganassi. Po raz kolejny nad całym torem pojawiły się żółte flagi.

Wszyscy zjechali wówczas do boksów za wyjątkiem Briscoe, który został tym samym liderem, mając za swoimi plecami Schecktera. Obaj kierowcy zwlekali z pierwszym zjazdem do 35. okrążenia, kiedy to trzecią neutralizację spowodował Justin Wilson po uderzeniu w bandę w zakręcie nr 2. W międzyczasie na leżących na torze fragmentach z bolidu Dale Coyne Racing oponę przebiła Danica Patrick i ona również musiała zjechać do alei serwisowej.

Następny okres żółtej flagi przypadł 19. okrążeń później, kiedy swój bolid rozbił Raphael Matos, a próbujący uniknąć go Mario Moraes również uderzył w bandę. Tymczasem na czele stawki pojawił się Tony Kaanan, który do tego momentu wykonał tylko jeden pit-stop po kolizji Dixona z Castronevesem. Brazylijczyk liczył na kolejny okres neutralizacji, ale niestety nie doczekał się i musiał zjechać do boksów podczas normalnego tempa wyścigowego, przez co stracił jedno okrążenie. Paradoksalnie w chwilę później sam spowodował żółtą flagę, rozbijając swój bolid na zimnych oponach w drugim zakręcie.

Neutralizacja po tej kraksie umożliwiła wszystkim wykonanie postojów i każdy kierowca jechał z taką samą strategią paliwową, a na czele stawki znaleźli się Briscoe i Franchitti, którzy zaczęli od tego momentu dominować w wyścigu. Franchitti wyprzedził Australijczyka podczas wznowienia po ostatniej neutralizacji w połowie wyścigu, ale kierowca Penske zdołał jeszcze odzyskać prowadzenie i był liderem do ostatniej rundy postojów przy zielonej fladze. Wtedy okazało się, że Franchitti zaoszczędził paliwa na dwa okrążenia więcej i to umożliwiło mu pokonanie Briscoe, który już trzeci raz z rzędu stracił szansę na wygraną w końcówce wyścigu. Mimo to Australijczyk utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, choć jego przewaga nad Franchittim zmalała do zaledwie trzech punktów. Kolejny wyścig już za tydzień w Richmond.

IndyCar Series > 2009 > Iowa Indy 250, Iowa - 1,407 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda2501h39m47,90850
2. 6Ryan BriscoePenske RacingDallara Honda250+0:05,01340
3. 27Hideki MutohAndretti Green RacingDallara Honda250+0:10,97735
4. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda250+0:17,58132
5. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda2491 okr.30
6. 23Tomas ScheckterDreyer & Reinbold RacingDallara Honda2491 okr.28
7. 3Helio CastronevesPenske RacingDallara Honda2491 okr.25
8. 24Mike ConwayDreyer & Reinbold RacingDallara Honda2491 okr.24
9. 7Danica PatrickAndretti Green RacingDallara Honda2491 okr.22
10. 20Ed CarpenterVision RacingDallara Honda2482 okr.20
11. 02Graham RahalNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda2455 okr.19
12. 26Marco AndrettiAndretti Green RacingDallara Honda2446 okr.18
13. 98Jacques LazierTeam 3GDallara Honda23713 okr.17
14. 11Tony KanaanAndretti Green RacingDallara Honda108142 okr.16
15. 06Robert DoornbosNewman/Haas/Lanigan RacingDallara Honda58192 okr.15
16. 2Raphael MatosLuczo-Dragon RacingDallara Honda53197 okr.14
17. 5Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda52198 okr.13
18. 18Justin WilsonDale Coyne RacingDallara Honda33217 okr.12
19. 14Ryan Hunter-ReayA. J. Foyt EnterprisesDallara Honda2248 okr.12
20. 13Ernesto VisoHVM RacingDallara Honda0250 okr.12
Pole position: Helio Castroneves (Penske Racing #3) - 0:00,000 (+1 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Hideki Mutoh (Andretti Green #27) - 0:18,013 na 32 okrążeniu
Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) +2 pkt.
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 22.06.2009 13:01[!]
Nikt już nie namawia Wheldona do F1. ;)
Kamikadze2000, 27.06.2009 18:47[!]
No i znowu Briscoe pechowo. Mam nadzieje, że to on zdobędzie tytuł, gdyż jak na razie jest najrówniejszy i najpewniejszy. Franchitti raz już wygrał i na razie mu wystarczy. Mutoh ładnie się też pokazał!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca