F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari być może już niedługo skupi się na przyszłym sezonie

Di Montezemolo ma nadzieję, że z przyszłorocznym bolidem bez KERS wrócą do wygrywania.
Michał Roszczyn, 27 czerwca 2009, wyświetlenia: 2746<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Ferrari być może niedługo skupi się na następcy bolidu F60, który nie jest w stanie dorównać wygrywającym w tym roku samochodom ekip Brawn GP i Red Bull Racing.

Jak dotychczas Felipe Massa i Kimi Raikkonen zdołali tylko raz stanąć na podium w tym roku i zespół ma niewielkie szanse, by zacząć liczyć się w walce o tytuł. Prezes Ferrari – Luca di Montezemolo zasugerował, że jego drużyna wkrótce swoją uwagę zwróci w stronę przyszłorocznego bolidu, dzięki któremu chce znowu walczyć o wygrane.

„Jestem przekonany, że będziemy mogli poprawić nasze wyniki w następnych wyścigach, ale muszę powiedzieć, że znacząca poprawa samochodu w trakcie sezonu jest dość trudna, jeśli nie niemożliwa przy braku testów” – powiedział di Montezemolo. „Mając bolid z pewną charakterystyką trudno to zmienić w trakcie sezonu, między jednym a drugim wyścigiem”.

„Jednakże jestem bardzo pewny, że możemy się poprawić w następnym wyścigu i wtedy skoncentrujemy się w pełni na przyszłorocznym samochodzie, bez KERS, budowanego według jasno określonych zasad, co zostało osiągnięte dzięki ważnemu porozumieniu z FIA w tym tygodniu i z czego jesteśmy bardzo zadowoleni”.

Di Montezemolo kolejny raz za słaby początek sezonu w wykonaniu Ferrari obwinił sytuację z podwójnym dyfuzorem. „Niestety zaczęliśmy sezon z niejasnymi zasadami. Trudno było je poprawnie zinterpretować, a dowodem tego jest fakt, iż trzy zespoły, które wygrywały ostatnie mistrzostwa w Formule 1 – Ferrari, McLaren i Renault – tak samo zinterpretowały przepisy i nie są już tak konkurencyjne jak przedtem”.

„To jest jeden z powodów naszej utarczki, aby mieć bardziej stabilne, jasne i przejrzyste zasady. Musieliśmy zbudować samochód wyposażony w KERS, co zwiększa jego wagę, natomiast wiele innych ekip skonstruowało bolidy bez tego systemu. Zatem jeśli Federacja chce utrzymać KERS, musi to dotyczyć wszystkich. Myślę, że nadszedł czas, aby wrócić do jasno określonych zasad”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
di Montezemolo L.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 27.06.2009 11:39[!]
I to jest dobra decyzja. Z F60 wiele wyciągnąć się już nie da, ten sezon po prostu trzeba dokończyć i tyle. Najwyższa pora skupić się nad przyszłorocznym projektem i dopracować nowy bolid na tip top.
YAHoO, 27.06.2009 11:49[!]
Też uważam, że trzeba pomału zacząć myśleć o przyszłym sezonie, mam nadzieję że w przyszłym sezonie F2010 (?) będzie konkurencyjny tak jak F2008 i F2007 rok i dwa lata temu :]
michal5, 27.06.2009 12:06[!]
tez tak uważam ale był chciał żeby w tym sezonie Ferrari wygrało wyścig ale lepiej się skupić na przyszłorocznym projektem i zdobyć mistrza
Huunreh, 27.06.2009 12:43[!]
I dobrze, sezon przerwy od wygrywania i Bóg wie co będzie w przyszłym :P może zabłysną tak jak Brawn w tym sezonie. Mam nadzieję, że Kimi i Felipe nie zapomną jak się wygrywa :D
YAHoO, 27.06.2009 13:06[!]
@Huunreh:
Skoro Button nie zapomniał jak się wygrywa to o kierowców Ferrari bądź spokojny :D
PoleP1, 27.06.2009 13:49[!]
@YAHoO:
Jak Button miał zapomniec jak wogóle nie wygrywal (poza jednym szczęśliwym zwycięstwem)?
YAHoO, 27.06.2009 14:05[!]
Wiem, i to jedno szczęśliwe zwycięstwo miałem na myśli :P
Chodziło mi o to, że wygrał chyba w 2006, czyli na zwycięstwo czekał dłużej niż Kimi i Felipe :)
michael85, 27.06.2009 14:52[!]
Szkoda że ten sezon nie wypalił. FiA sztucznie uatrakcyjnia rywalizację poprzez swoje głupie przepisy!
pasior, 27.06.2009 15:56[!]
YAHoO, każdemu z nich ( całej 20) daj konkurencyjny bolid a pokażą że wygrywać potrafią
michal2111, 27.06.2009 15:58[!]
michael85 - racja, właśnie teraz mamy efekty tych przepisów. Weźmy pod uwagę 2 poprzednie sezony.

Właśnie tak trzeba teraz zrobić. Ferrari musi teraz poważnie pracować nad nowym autem. Nie ma KERS i można teraz całe siły skupić na samochodzie.
ergie, 27.06.2009 16:34[!]
Jeśli ma wypaść KERS i pojawić się zakaz tankowania, a może brak koców grzewczych, to znowu praktycznie trzeba projektować bolid na nowo. Pora więc już najwyższa aby zakasać rękawy. Tak więc trudno im się dziwić.

Cały czas mnie zastanawia jak oni to zrobią, że jeden bak wystarczy na całość wyścigu. Skrócą dystans, będzie tak wielki bak, czy tak zmniejszą zużycie paliwa? Czy ktoś wie ile średnio obecnie potrzeba paliwa na cały wyścig?

PS. Specjalnie dla YAHoO: ale będzie cyrk i ubaw ;)
Kamikadze2000, 27.06.2009 18:17[!]
W ich przypadku skupienie się na nowej konstrukcji byłoby bardzo stosowne, gdyż i tak ten sezon jest już porażką. W następnym sezonie powinni walczyc o tytuł. Mam nadzieje, że z BMW!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca