F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Prawdopodobny zakaz stosowania kołpaków od sezonu 2010

Michael: "Mają one dosyć negatywny wpływ na bolid jadący za poprzedzającym samochodem".
Michał Roszczyn, 11 lipca 2009, wyświetlenia: 2604<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny zespołu WilliamsSam Michael wyznał, że planuje się, aby zabronić w Formule 1 korzystania z kołpaków począwszy od sezonu 2010.

Zmiany w aerodynamice samochodów, mające na celu ułatwienie możliwości wyprzedzania, przyniosły mieszane rezultaty jak do tej pory. Australijczyk powiedział, że niedawne badania w centrum obliczeniowej dynamiki płynów (CFD) wykazały, iż kołpaki – w Formule 1 pełniące role owiewek – mają „dosyć negatywny wpływ na bolid jadący za poprzedzającym samochodem”.

„Jedną z omawianych rzeczy, dotyczących zmian na przyszły rok jest likwidacja kołpaków, zarówno tych statycznych, jak i obracających się”. Jednak Michael uważa, że zakaz ten nie będzie złotym środkiem. „W takiej sprawie trzeba znaleźć trzy lub cztery takie szczegóły i to powinno dać różnicę, zatem myślę, że idziemy w dobrym kierunku, ale potrzebnych jest więcej takich zmian”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Michael S.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bicampeon, 11.07.2009 13:56[!]
Jeśli zakaz ten zostanie wprowadzony to będę zadowolony, ponieważ: a) kołpaki utrudniają wyprzedzanie, b) szpecą bolid. Zatem będzie i lepiej i ładniej :)
Ralph1537, 11.07.2009 15:21[!]
i dobrze że ich nie będzie, dziwnie one wyglądają i brzydko
testauto, 11.07.2009 15:23[!]
Co by było, gdyby na jeden sezon wprowadzić zakaz zakazywania czegokolwiek i dać wolną rękę zespołom w sprawach aerodynamiki chociaż.?
kkacperek, 11.07.2009 15:25[!]
no i wkońcu koniec z tym.Jak tylko Ferrari to wprowadziło kontrowersje się pojawiły no i było wiadomo że niedługo je zakażą ale staje się to dopiero teraz ale ja jestem szczęsliwy ;]
wierchus03, 11.07.2009 15:58[!]
Myślę, że rezygnacja z tylnego skrzydła zmieniłaby wyścigi na bardziej interesujące dla kibiców. Przednie może zostać żeby auta nie były podsterowne ale nadsterowność byłaby bardzo ok. Wtedy Loeb na pewno by zaczął się ścigać w F1;)
ergie, 11.07.2009 16:13[!]
wierchus03> parapety precz ... tylko jak to się ma o wolności technologicznej tak propagowanej przez FOTA? Przecież min aerodynamika powoduje że F1 jest królową sportów motorowych, a tak to będzie F2. F3 a może nawet tylko carting.
kinio20_xD, 11.07.2009 16:17[!]
nie długo będzie zakaz sikania.
Angulo, 11.07.2009 16:36[!]
A tak ładnie wyglądały na Hondach, Brawnach...
rafaello85, 11.07.2009 23:52[!]
heh, Panie Michael - guzik to da! W tym sezonie zostały poczynione tak daleko idące zmiany w aerodynamice i co? NIC! Usuniecie kołpaki i też nic się nie zmieni.
bicampeon, 12.07.2009 00:06[!]
Dlatego powiedział, że nie będzie to złotym środkiem, a trzeba wprowadzić więcej takich zmian, by można było odczuć różnicę :)
Kamikadze2000, 12.07.2009 18:26[!]
No jeśli ma to pomóc w poprawieniu widowiska, jak również znacząco zmniejszyć koszty (choć to drugie raczej jest wątpliwe, ale może...), to niech tak zrobią.

Hehe, najlepsze jest to, że gdy na prostej startowej podczas GP Hiszpanii jeden z kołpaków odpadł Massie, Brazylijczyk na tym okrążeniu pojechał o 0.2 sek szybciej. Więc może coś z tego będzie. Prawda jest jednak taka, że w Formule 1 nigdy nie będzie łatwego wyprzedzania. Żeby tak było, bolidy musiałyby się zamienić w normalne wozy, ale to są właśnie samochody turystyczne i sportowe. Nawet w GP2, F3, F2 itp. trudno wyprzedzać, więc w F1 tym bardziej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca