F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ascanelli: Toro Rosso brakuje Vettela

Włoch przedstawił też różnice w budowie bolidów STR4 i RB5.
Mariusz Karolak, 17 lipca 2009, wyświetlenia: 2164<< | lista | T- | T+ | >>
Giorgio Ascanelli – dyrektor techniczny Toro Rosso przyznał, że dosyć odczuwalny jest w tym roku brak w zespole Sebastiana Vettela. Niemiec zapewnił STR w poprzednim sezonie pierwsze zwycięstwo i pomógł im pokonać siostrzany zespół Red Bulla, w którym startuje obecnie.

Ten rok nie jest już jednak tak dobry dla STR, ponieważ zespół ten zgromadził zaledwie 5 punktów, a tymczasem RBR walczy o mistrzostwo w obydwu klasyfikacjach. Toro Rosso przygotowuje na najbliższy wyścig znaczące poprawki do swojego bolidu i bardzo liczy na to, że pomogą im one w walce o wyższe lokaty.

Zapytany, czy na Węgrzech będą w stanie walczyć o punkty, Ascanelli odpowiedział. „To zależy od tego, jak daleko posuną się pozostałe zespoły, ponieważ w tym sporcie nic nie stoi w miejscu. Nie jest łatwo powiedzieć po prostu, że 'w zeszłym roku w drugiej części sezonu dokonaliśmy znaczącego kroku technicznego i spisywaliśmy się wówczas dobrze, zatem teraz będzie tak samo'. W minionym roku włoskie media usiłowały zrobić ze mnie bohatera, który miał powiedzieć 'o tak, przechytrzyłem znacznie bardziej silniejszego kuzyna Red Bulla', lecz prosta odpowiedź na temat drugiej połowy ubiegłego roku jest taka, że Vettel to doskonały kierowca. Nie byłem geniuszem w poprzednim sezonie, ale nie wydaje mi się, abym w tym był idiotą!”

Włoch powiedział także, że chociaż bolidy STR i RBR zostały zaprojektowane przez Red Bull Technology, to mimo wszystko znacznie się różnią. „Jest taki pogląd, że jedyną różnica między naszym samochodem i Red Bulla jest silnik, ale to nie jest dokładnie tak. Różnice dotyczą silnika, skrzyni biegów, sprzęgła, systemów hydraulicznych i elektrycznych, a do tego dochodzą też elementy pakietu aerodynamicznego. Co więcej, nasz samochód został tak przygotowany, by mógł jeździć z systemem KERS dostarczanym przez Ferrari, który znacznie różni się od tego, jaki ma Renault i pod który został stworzony RB5”.

„Nie jesteśmy zatem w sytuacji 'kopiuj i wklej', jeśli chodzi o otrzymywane części. Nie chodziło o to, aby otrzymać rysunki techniczne od Red Bull Technology i po prostu je wykorzystać do produkcji części. Oba auta mogą z zewnątrz wyglądać podobnie, ale jeśli ktoś chciałby zdjąć karoserię z jednego auta i zamontować na drugim, to nie uda się – nie będą pasowały. Tylne zawieszenie także się różni, ponieważ aby zachować ten sam rozstaw osi potrzebowaliśmy innego układu”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.02.2013  Ascanelli dołączył do Brembo
15.01.2013  Autosprint: Ascanelli wkrótce powróci do F1
05.09.2012  Toro Rosso oficjalnie potwierdza odejście Ascanellego
23.08.2012  James Key dołączy do Toro Rosso już 1 września?
11.08.2012  Ricciardo ma nadzieję na wyjaśnienie kwestii Ascanelliego
Tagi:
Ascanelli G.
Vettel S.
Toro Rosso
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 18.07.2009 00:17[!]
No i koleś sam się przyznał, że nie należy do czołówki w tej branży. Zresztą chyba każdy o tym wiedział. Zeszłoroczna konstrukcja była świetna i nikt nie może tego podważyć. Wówczas bardzo skorzystali na Neweyu, który dla RBR stworzył bolid z potencjałem, ale niestety ze słabym silnikiem Renault. Już w 2008 roku było widać, że Adrian umie skonstruować bolid świetnie jeżdżący w deszczowych warunkach. Było to widać zresztą w McLarenie. Zgodzę się, Vettel posiada spore umiejętności, ale bez odpowiedniego wozu, nic by nie zdziałał. I niech nikt nie mówi, że STR3 był przeciętny, gdyż Bourdais również umiał w nim zabłyszczeć (bodajże 3-4 msc w qualu na Monzie). Tak więc myślę, że mam rację.
Dżejson, 18.07.2009 00:31[!]
"No i koleś sam się przyznał, że nie należy do czołówki w tej branży"
Ale on nie jest STR-owskim Neweyem, tylko Hornerem :) To nie jest inżynier, tylko dyrektor techniczny, on jest od zarządzania a nie projektowania :)
rafaello85, 18.07.2009 09:05[!]
Żaden z obecnych kierowców STR nie dorównuje umiejętnościom Sebastiana Vettela. Młody Niemiec wyciągał z ich bolidu ile się tylko dało. Uwieńczeniem jego współpracy z tą ekipą było zeszłoroczne zwycięstwo. Chyba nieprędko Buemi lub następca Bourdaisa dokonają tej sztuki.

p.s
Ascanelli niesamowicie przypomina mi Krzysztofa Kononowicza:D Brakuje mu tylko sweterka i "maciejówki" na głowie:D
uriah, 18.07.2009 12:37[!]
Nie wazne czy jestes swietnym kierowca jak (np. Alonso, Vettel) czy tylko przecietniakiem (np. Kovalainen) to bez odpowiedniego bolidu, nic nie jestes w stanie zdzialac. Jezeli bolid jest slaby to nawet najlepsi nic nie zdzialaja.
W tamtym roku Vettel wygral bo miaj konkurencyjny bolid. Gdyby jezdzil w tym sezonie w STR, nie wygralby zadnego wyscigu, bo ten bolid jest poprostu za slaby. Gdy tylko Buemi lub nastepca Bourdaisa dostana odpowiedni bolid to beda wygrywac wyscigi. Zreszta kazdy z jezdzacych kierowcow F1 jest na tyle dobry, zeby wygrywac wyscigi, tylko potrzebuje odpowiedniego bolidu.
Kamikadze2000, 18.07.2009 16:07[!]
@Dżejson - sorry, mój błąd. Ale nie ma to żadnego znaczenia, gdyż bez Neweya mogliby pogrzebać sobie w d...e!
@rafaello85 - gdyby STR3 nie był tak dobry, jaki był, Vettel nic by nie zdziałał. Ale zgadzam się. Jest świetny i dobrze, że trafił do elity.

A w podobny sukces Buemiego lub innego drivera nie ma co liczyć. Od 2010 roku STR ma stać się samodzielnie funkcjonującą stajnią, więc STR powróci raczej do rangi "kuźni talentów", jak kiedyś jego poprzednik - Minardi.
zawias, 18.07.2009 22:40[!]
Chyba nie pamiętacie jak wyglądały quale w zeszłym roku. Wielu słabszych wyjechało jak zwykle wcześniej i te czasy im wystarczyły do wejścia do q3 a ci którzy nie zdążyli przed ulewą ustanowić dobrych czasów zostali w tyle. I to był klucz do zwycięstwa Vet. Gdyby któryś z wielkiej trójki wystartował tuż zza Red Bulla to byście nie mieli co pisać o "dobrym" zeszłorocznym bolidzie.
guitarist, 21.07.2009 10:39[!]
zawias, a Kovalainen to gdzie startował? ;) z resztą VET nie jeździł w Red Bullu rok temu nawet, tylko w Toro Rosso. a tuż za Red Bullem (Coultharda) startowało 2x MŚ czyli Raikkonen i Hamilton, i co? :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca