F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nie będzie zmniejszenia limitu silników w sezonie 2010

Zespoły FOTA chciały, aby w przyszłym roku obowiązał limit pięciu silników na sezon.
Marek Roczniak, 23 lipca 2009, wyświetlenia: 2851<< | lista | T- | T+ | >>
W przyszłym roku nadal będzie obowiązał limit ośmiu silników na sezon a nie pięciu, jak proponowały zespoły należące do FOTA. To wynik deklaracji Coswortha, że nie zdąży on dostroić swoich silników do 18 tysięcy obr./min. przy jednoczesnym tak dużym zwiększeniu ich wytrzymałości na sezon 2010.

Według nieoficjalnych doniesień, pięciu producentów samochodów zaangażowanych w Formułę 1 (Ferrari, Renault, Toyota, BMW i Mercedes) chciało zwiększenia wytrzymałości silników, aby dało się przejechać cały sezon tylko na pięciu jednostkach napędowych. Dzięki temu dostarczanie silników niezależnym zespołom po 5 milionów euro za sezon byłoby dla nich bardziej opłacalne.

Jednakże powracający do F1 brytyjski Cosworth, który w sezonie 2010 będzie jedynym niezależnym dostawcą silników w stawce, wyraził swoje obawy co do takiego posunięcia i stwierdził, że nie zdoła osiągnąć takiego poziomu niezawodności w ewolucji swojego silnika z 2006 roku, z którego trzy lata temu korzystał Williams. Tym samym FOTA nie zdołała przeforsować obniżenia limitu silników, przynajmniej jeśli chodzi o przyszły rok.

„Jesteśmy w stanie ubić interes przy ośmiu silnikach na sezon za cenę pięciu milionów, a więc i obecni producenci F1 powinni być w stanie to zrobić” – cytuje słowa dyrektora generalnego brytyjskiej firmy Tima Routsisa niemiecki magazyn Auto Motor und Sport. Routsis dodał, że jest spokojny o to, iż przygotowywany przez nich silnik na sezon 2010, którego pierwszy egzemplarz ma być gotowy w listopadzie, będzie konkurencyjny pomimo ograniczenia obrotów do 18 tysięcy na minutę.

„Nasze symulacje wykazały, że dostrojona wersja silnika Cosworth będzie konkurencyjna” – powiedział. „Gdyby jeden z takich silników był w którymś ze zwycięskich bolidów w tym roku, to rezultaty nie byłyby inne”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Cosworth
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Dżejson, 23.07.2009 19:34[!]
BMW chce przedłużenia żywotności silników, no nie mogę, trzymajcie mnie :D
Dave, 23.07.2009 20:20[!]
Ciekawe ile z obecnych teamów zdoła skończyć sezon nie wychodząc poza limit...
YAHoO, 23.07.2009 20:33[!]
Ale ten Cosworth robi zamieszanie, pchali się do F1 a nie mają czasu, nie mają pieniędzy... :/
W ogóle zastanawia mnie czemu akurat wybrali ''to coś'', zamiast, moim zdaniem, producenta najbardziej niezawodnych silników - Mercedesa ?
Dżejson, 23.07.2009 20:58[!]
YAHoO - a przepraszam, kto robił przetarg ? tak, tak, magiczna FIA. Myślisz że wzięli by kogoś z FOTA na dostawcę "standardowych" silników ? No proszę Cię... :)
kemot, 23.07.2009 20:59[!]
YAHoO - Mercedes chyba nie może dostarczać silników więcej niż trzem zespołom.
kusza, 23.07.2009 21:13[!]
Chyba moze lecz wymaga to zgody wszystkich teamow.
Dżejson, 23.07.2009 21:16[!]
kemot - jemu chodziło (tzn. ja tak wywnioskowałem :P) o przetarg FIA na dostawcę "standardowych" silników, do którego nie zgłosił się żaden członek FOTA. Dlatego wygrał Cosworth, bo w sumie nie było żadnego wyboru...
Aha, Merol (i każdy inny dostawca silników, prócz Coswortha) nie może dostarczać silników więcej niż dwóm zespołom, chyba, że dostaną zgodę FIA i swoich poprzednich klientów. Taka była sytuacja przed tym sezonem, że potrzebna była zgoda Force India, żeby Brawn mógł mieć silniki Merca.
McLuke, 24.07.2009 00:23[!]
@kemot: może :]
Niedawno wszedł przepis, ze może dostarczać silniki nawet 4 zespołom, stąd RBR ubiega się o motory Merca :)
a co do samego Coswortha, to uważam, ze te 3 nowe zespoły będą miały "przerąbane" z tymi silnikami i będą mocno odstawać od reszty stawki ;)
Adam1970, 24.07.2009 08:12[!]
Kubica już wykończył większość silników a BMW chce 5 :) dokładnie Dżejson.
Obawiam się jednak czy Cosworth da radę :/ nawet ośmioma silnikami, zresztą Head wypowiadał się już na temat dość nieprzychylnie.
Winner, 24.07.2009 08:43[!]
FOTA chciała mniejszego limitu silników a przecież BMW jest w FOTA a BMW potrzebuje silników dla Kubicy
kemot, 24.07.2009 08:55[!]
McLuke - dlatego napisałem, że chyba.

BMW w dupie ma, czy ich silniki będą wytrzymywać cały weekend wyścigowy - oni chcieli po prostu zarobić dostarczając innym swoje silniki.
rafaello85, 24.07.2009 12:00[!]
Zwariowali? Pięć silników na cały sezon? :|
Kamikadze2000, 24.07.2009 12:38[!]
Całe szczęście, że do tego nie doszło. Owszem, sporo można na tym zaoszczędzić, ale patrząc na to, co się teraz dzieje, aż trudno uwierzyć w to, by to wypaliło. Ba, mogłoby być jeszcze gorzej! Co do Coswortha, mam nadzieje, że ich słowa się sprawdzą i debiutanci będą mieli tak samo konkurencyjne jednostki. Oby tak było!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca