F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zajmie się wypadkami spowodowanymi przez odłamki

Komisja ds. bezpieczeństwa ma zastanowić się, jak można by zapobiec podobnym wypadkom.
Marek Roczniak, 27 lipca 2009, wyświetlenia: 4777<< | lista | T- | T+ | >>
Jak można był się spodziewać, FIA zleciła już swojej komisji do spraw bezpieczeństwa opracowanie raportu na temat wypadków Henry'ego Surteesa i Felipe Massy.

Surtees zmarł mniej niż 10 dni temu w wyniku wypadku podczas wyścigu F2 na torze Brands Hatch, kiedy koło oderwane z innego samochodu trafiło go prosto w głowę. Sześć dni później Massa został uderzony sprężyną z bolidu Rubensa Barrichello podczas kwalifikacji do GP Węgier i wówczas zaczęły pojawiać się głosy w kręgach F1, że trzeba coś zrobić, aby zapobiec kolejnym takim incydentom.

Dzisiaj ciało zarządzające sportem ogłosiło na swojej oficjalnej stronie internetowej, że zleciło komisji ds. bezpieczeństwa (ang. FIA Safety Commission) przygotowanie specjalnego raportu, w którym mają znaleźć się wskazówki na temat tego, jak można by poprawić poziom bezpieczeństwa kierowców, aby zapobiec podobnym wypadkom w przyszłości.

„Komisja FIA ds. Bezpieczeństwa, którą tworzą medyczni i techniczni specjaliści z różnych obszarów motosportu, przedstawi swój raport oraz rekomendacje Światowej Radzie Sportów Motorowych” – czytamy w oświadczeniu. „Wstępne wnioski sugerują, że kask używany przez Felipe Massę mógł odegrać znaczącą rolę w ograniczeniu odniesionych obrażeń. Kask FIA 8860, którego opracowanie zajęło osiem lat, zapewnia zwiększoną ochronę we wszystkich kluczowych miejscach narażonych na uderzenia”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Massa F.
F1 ogólnie
F2

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 28.07.2009 12:12[!]
Moim zdaniem poprawienie bolidu czy kasku jest już mało prawdopodobne. Obie rzeczy są niezwykle bezpieczne, a trzeba pamiętać, że wypadek Felipe był niezwykłym i zdarzającym się raz na wiele lat! Takie wypadki można nazwać wręcz "kosmicznymi". Tak więc niech próbują coś ulepszyć, ale żeby nie doszło do tego, że coś pogorszą.
Huckleberry, 28.07.2009 12:19[!]
Pewnie w konsekwencji wprowadzą kevlarowe szybki owiewki. Bo tylko tak można zabezpieczyć jedyne niezabezpieczone miejsce kierowcy.
mutu, 29.07.2009 00:13[!]
Najlepsze jest to, że wszyscy uzywają kasków tylko czterech producentów ( Arai, BELL, Schuberth i Sparco ), które wytrzymały najcięższe testy. W motocyklowych wyścigach natomiast tylko niektórzy mają na głowach Arai'e, a inni NOLANy, agv, SHOEI, X-Lite itd. Nie twierdzę, że reszta nie przeszła tych testów, by były dopuszczone do F1 ( w końcu producenci mogli ich nie dostarczyć najzwyczajniej w świecie ), ale jednak wyścigi motocyklowe są bardziej niebezpieczne i motocykliści nieporównywalnie częście upadają, uderzając głową/kaskiem o podłoże...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca