F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

IndyCar: Bolidy otrzymają system "push-to-pass"

Kierowcy będą mogli uzyskać dodatkową moc od 5 do 20 KM przez krótki okres czasu.
Bartosz Pyciarz, 30 lipca 2009, wyświetlenia: 9111<< | lista | T- | T+ | >>
Władze IndyCar Series postanowiły uczynić kolejny krok w celu poprawy widowiska i wprowadzą system "push-to-pass". Po serii mało widowiskowych wyścigów, szczególnie na owalach, władze serii postanowiły wprowadzić kilka zmian w aerodynamice bolidów, które będziemy mogli ujrzeć już w ten weekend podczas wyścigu na owalu w Kentucky.

Teraz poszli jednak o krok dalej i wspólnie z dostawcą silników – Hondą opracowali system dodający moc przez kilka sekund. Przez resztę tego sezonu, każdy kierowca będzie mógł zwiększyć obroty silnika, by uzyskać dodatkową moc od 5 do 20 KM przez krótki okres czasu (w Kentucky będzie można skorzystać z systemu 20 razy przez 12 sekund). Wielkość dodanej mocy będzie zależała od trybu pracy silnika w momencie włączenia systemu.

„Gdy jedziesz na bogatej mieszance, twój silnik uzyska tylko 5 KM więcej, ponieważ pracuje już blisko swojego maksimum, natomiast gdy jesteś w trybie oszczędzania paliwa, możesz dostać nawet 20 KM więcej” – tłumaczy dyrektor techniczny Les Mactaggart. „Ma to zapewnić kierowcy, który szykuje się do manewru wyprzedzania, dodatkowe narzędzie do pomyślnego ukończenia go. Ma to również spowodować większą różnorodność w doborze strategii na wyścig”.

System ma być podobny do tego stosowanego w Champ Car podczas ostatniego sezonu tamtej serii, ale Mactaggart przyznał, że efekty nie będą aż tak widoczne. „Wynika to z różnej konstrukcji silnika – nie możemy osiągnąć dodatkowych 100 KM, jak było to w Champ Car, ponieważ oni mogli podnieść po prostu poziom doładowania w turbodoładowanym silniku i w taki sposób uzyskiwali dodatkową moc” – wyjaśnił. „Gdy produkujesz już 100% mocy z silnika wolnossącego, to nie ma żadnego innego obszaru, w którym możesz uzyskać dodatkowe konie mechaniczne”.

Jednakże były kierowca Champ Car – Graham Rahal uważa, że dodatkowa moc wciąż będzie powodowała różnicę między bolidami. „Mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale 5 KM to też dość spory dodatek, szczególnie na owalach” – powiedział Rahal dziennikowi Indianapolis Star. „Każda najmniejsza dodatkowa moc może ci pomóc. To może poprawić ściganie, ponieważ ludzie zapominają, że to narzędzie nie służy tylko do wyprzedzania, ale i również do obrony. To może być interesujące. Nie mam wątpliwości, że jest to dobra rzecz”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
haha_xd, 30.07.2009 10:54[!]
Władze IndyCar'a przynajmniej starają się poprawić widowisko, nie to co w F1...
baka, 30.07.2009 11:00[!]
W F1 też się starają cudownym KERSEM ;]
haha_xd, 30.07.2009 11:10[!]
Jednakże ten "wspaniały" system raczej im nie wyszedł ;P
Dave, 30.07.2009 11:27[!]
W F1 82KM było im za mało a tu się 5-20KM jarają :P
No ale skoro im to ma pomóc, to niech sobie wprowadzają.
ir3n3usz, 30.07.2009 11:32[!]
Mają marne szanse na sukces. KERS nie spełnił oczekiwań w F1, a oni chcę mieć wyprzedzanie dodając 5-20KM. Chyba nie znają sytuacji w F1...
push_mss, 30.07.2009 11:33[!]
Trzeba brać też pod uwagę że bolidy IndyCar są zdecydowanie wolniejszymi konstrukcjami niż te z F1 i ogólnie jest to trochę inny samochód. Niemniej jednak fajnie że o tym pomyśleli, ostatni wyścig w Edmonton do nadzwyczajnie emocjonujących nie należał więc poprawa widowiska daje nadzieję że coś się zacznie więcej dziać.
TheStig, 30.07.2009 11:43[!]
Inspirujaca jest nazwa PushToPass. A gdyby tak zezwolic na uzywanie KERSu tylko i wylacznie do ataku? Np. System aktywowalby sie wtedy i tylko wtedy gdy odleglosc do poprzedzjacego bolidu jest mniejsza od np. 0,4s.
Maraz, 30.07.2009 11:48[!]
Chodzi głównie o wyścigi na owalach - wiadomo, że na zwykłych torach niewiele to da.
Dżejson, 30.07.2009 12:04[!]
TheStig - wg Twojego "systemu" KERS mógłby się załączyć w końcowej fazie hamowania :P
Poul, 30.07.2009 12:05[!]
TheStig i reszta:
Zupełnie nie o to tutaj chodzi. Całym problemem KERS jest fakt, że można go używać do woli. To znaczy, ze kierowcy i tak używają go w dokładnie tych samych miejscach na torze (na prostych oczywiście) na każdym okrążeniu. Jak działa system push-to-pass widać świetnie na bazie serii A1GP. Jak dla mnie to jest genialny system i przed wprowadzeniem KERS do F1 miałem nadzieję, że będzie on logicznie ograniczony na kształt push-to-pass. A więc co powoduje różnicę ? Z góry określona ilość użycia tego przycisku w czasie wyścigu. To powoduje, że kierowca nie jest nigdy pewien, czy "zużyć" w tej chwili jedno użycie dodatkowej mocy, czy zostawić je na koniec. Niektórzy kierowcy używają tego systemu najszybciej jak się da, żeby wypracować sobie pozycję na początku wyścigu, a inni zostawiają ten system na koniec. Dzięki temu jeśli kierowca z tyłu zdecyduje się na użycie przycisku, bo wydaje mu się, że jest wystarczająco blisko przeciwnika do ataku, a ten z przodu nie użyje systemu, bo wydaje mu się, że jest bezpieczny (albo już wcześniej go zużył) to mamy ciekawe wyprzedzania. Takie sytuacje zdarzają się bardzo często przez co system ten ZNACZNIE poprawia widowisko. W A1GP w sprint race tego przycisku można użyć 4 razy, w głównym wyścigu 8 oraz na jednym okrążeniu kwalifikacyjnym. Dodaje on w serii A1GP dodatkowe 60 KM, co daje na prawdę dużą różnicę na końcówkach prostych.
mbg, 30.07.2009 12:35[!]
te 5-20 to będzie super sprawa jeśli chodzi o owale. Tam się jeździ V-max więc dodatkowe pare koni napewno coś da. nie wiem jak na torach ulicznych
marrcus, 30.07.2009 17:08[!]
a w champ carach ile to dawało mocy ?
pyciek, 30.07.2009 17:14[!]
Przeczytaj newsa ze zrozumieniem to się dowiesz
renegade, 30.07.2009 21:39[!]
Boshe, impuls wypowiedz sie, bo mi juz sil brakuje. Co da im 5KM na owalu?! No pewnie znacznie wiecej niz Kersy smersy i inne technologiczne ***y w F1... ale skad jeden z drugim moze to wiedziec, skoro najbardziej ich interesuje to kiedy Roberto zdobedzie punkty?!
rafaello85, 31.07.2009 09:55[!]
Szkoda, że KERS nie został oparty na tym "push-to-pass". Gdyby kierowca miał ograniczoną możliwość używania tego systtemu, to może miałoby to sens.
marrcus, 31.07.2009 11:30[!]
upsss ale wtopa
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca