|
|
|
|
|
|
IndyCar: Briscoe w końcu na najwyższym stopniu podium |
Australijczyk wygrał nocny wyścig w Kentucky i objął prowadzenie w mistrzostwach. |
|
•Marek Roczniak, 2 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2807 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Po wygraniu pierwszego wyścigu sezonu w St. Petersburgu w kwietniu, Ryan Briscoe powrócił dzisiaj na najwyższy stopień podium, wygrywając nocny wyścig IndyCar Series w Kentucky. Wprowadzony od tej rundy system 'push-to-pass' i zmiany w bolidach zdały egzamin i widzowie nie mogli tym razem narzekać na brak emocji. Był to wręcz najciekawszy wyścig na owalu w tym roku.
Pierwszą połowę wyścigu zdominowali Scott Dixon i Briscoe – Australijczyk jechał jak cień za aktualnym mistrzem serii do 49 okrążenia, kiedy to wykorzystał moment dublowania Roberta Doornbosa do znalezienia się na pierwszym miejscu. Dixon odzyskał prowadzenie podczas pierwszej rundy postojów, jednak pod koniec drugiego przejazdu ponownie znalazł się pod presją ze strony Briscoe.
Wkrótce nastąpił jedyny okres neutralizacji w tym wyścigu, spowodowany dymem wydobywającym się z bolidu Justina Wilsona i wówczas cała stawka uległa przemieszaniu, jako że wszyscy kierowcy z wyjątkiem Willa Powera zdecydowali się wykonanie postojów. Power awansował więc na prowadzenie dzięki tej nieco ryzykownej zagrywce taktycznej, a za nim znaleźli się koledzy z zespołu Penske – Briscoe i Helio Castroneves, którym podczas wznowienia wyścigu udało się wyprzedzić Dixona.
Na czwartą pozycję awansował tymczasem Ed Carpenter, który po starcie z 14 pozycji szybko przesuwał się w górę stawki. Amerykanin wyprzedził następnie Castronevesa i Briscoe, by ruszyć w pościg za Powerem. Obaj kierowcy walczyli przez dłuższy czas koło w koło, aż w końcu Power nie doczekawszy się kolejnej neutralizacji zjechał na postój przy zielonej fladze na 156 okrążeniu. Carpenter znalazł się więc na prowadzeniu, bez większych problemów utrzymując za sobą dwójkę kierowców Penske i walczącego z nimi Tony'ego Kanaana.
Kiedy reszta stawki także wykonała ostatnie postoje w tym wyścigu, Carpenter nadal był liderem, a za nim jechali Kanaan, Dixon i Briscoe, który po straceniu kilku miejsce podczas ostatniej rundy postojów powoli odrabiał straty. Kanaan wielokrotnie próbował wyprzedzić Carpentera, ale na 15 okrążeń przed metą sytuacja uległa zmianie, gdy tuż za plecami Brazylijczyka znalazł się Briscoe. Kanaan robił co mógł, aby nie ulec kierowcy Penske, ale ten w końcu awansował na drugie miejsce i rozpoczął walkę z Carpenterem o prowadzenie.
Amerykanin do końca wyścigu trzymał wewnętrzny tor jazdy w zakrętach i wydawało się, że wystarczy to do odniesienia przez niego pierwszego zwycięstwa w IndyCar. Tymczasem Briscoe na wyjściu z czwartego zakrętu na ostatnim okrążeniu zdołał nieznacznie wysunąć się do przodu, by linię mety minąć zaledwie 0,0162 sekundy przed kierowcą zespołu Vision! Drugie zwycięstwo w tym sezonie umożliwiło Briscoe objęcie prowadzenia w mistrzostwach – Australijczyk ma obecnie 8 punktów przewagi nad Dixonem, który wczorajszy wyścig ukończył na siódmej pozycji. Carpenter po swoim zdecydowanie najlepszym występie w karierze musiał zadowolić się drugim miejscem, a podium uzupełnił Kanaan.
Kolejny wyścig IndyCar Series już za tydzień na drogowym torze Mid-Ohio.
•IndyCar Series > 2009 > Meijer Indy 300, Kentucky - 2,413 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Ryan Briscoe | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | 1h28m24,324 | 50 |
2. | 20 | Ed Carpenter | | Vision Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,016 | 40 |
3. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,161 | 35 |
4. | 3 | Helio Castroneves | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,272 | 32 |
5. | 02 | Graham Rahal | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,634 | 30 |
6. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,767 | 28 |
7. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:03,251 | 26 |
8. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:04,723 | 24 |
9. | 3 | Will Power | | Penske Racing | Dallara Honda | 200 | +0:06,142 | 22 |
10. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:06,996 | 20 |
11. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 200 | +0:12,759 | 19 |
12. | 67 | Sarah Fisher | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 200 | +0:15,973 | 18 |
13. | 27 | Hideki Mutoh | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 200 | +0:27,970 | 17 |
14. | 14 | Ryan Hunter-Reay | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 197 | 3 okr. | 16 |
15. | 13 | Ernesto Viso | | HVM Racing | Dallara Honda | 197 | 3 okr. | 15 |
16. | 2 | Raphael Matos | | Luczo-Dragon Racing | Dallara Honda | 196 | 4 okr. | 14 |
17. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 192 | 8 okr. | 13 |
18. | 5 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 188 | 12 okr. | 12 |
19. | 06 | Robert Doornbos | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 185 | 15 okr. | 12 |
20. | 23 | Milka Duno | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 165 | 35 okr. | 12 |
21. | 18 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 120 | 80 okr. | 12 |
22. | 43 | Tomas Scheckter | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 59 | 141 okr. | 12 |
23. | 98 | Jacques Lazier | | Team 3G | Dallara Honda | 43 | 157 okr. | 12 |
| |
Pole position: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) - 0:00,000 Najszybsze okrążenie: Ed Carpenter (Vision Racing #20) - 0:24,385 na 8 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) +2 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|