F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Kierowcy bronią jazdy taktycznej pod własny zespół

"Przepisy stanowią, że można to robić, zatem czemu z tego nie korzystać?" - pyta Yvan Muller.
Mariusz Karolak, 8 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2622<< | lista | T- | T+ | >>
Czołowi kierowcy World Touring Car Championship – Yvan Muller i Augusto Farfus stanęli w obronie taktycznej jazdy drużynowej w WTCC i ogólnie w wyścigach samochodowych.

„Strategia jest częścią wyścigu i nie ma w tym problemu. Przepisy stanowią, że można to robić, zatem czemu z tego nie korzystać?” – pytał Francuz na łamach The Sun. Muller to mistrz świata WTCC z poprzedniego sezonu i dla niego jest naturalne, że skoro w zespole jest jeden mocniejszy kierowca, to właśnie na nim koncentruje się uwaga.

Farfus wygrał drugi wyścig na torze Brands Hatch w lipcu, choć tuż za nim jechał wyraźnie szybszy zespołowy kolega Jörg Müller. Niemiec nie próbował jednak nawet wyprzedzić Farfusa i to jawne użycie poleceń zespołu wywołało niezadowolenie u wielu fanów, którzy twierdzili, że pozbawiono ich w ten sposób możliwości obejrzenia walki o zwycięstwo.

Francuz i Brazylijczyk zaprzeczają jednak, że takie zachowania rujnują cały spektakl, jakim jest ściganie się. Muller podkreśla, że w innych dyscyplinach sportu także stosowane są taktyczne zagrywki wewnątrz zespołów, jak choćby w Tour de France: „Tam 12 chłopaków jedzie w zasadzie tylko pod jednego i każdy uważa to za naturalne, zatem czemu nie możemy tego robić też w naszych wyścigach?”

Źródło: TouringCarTimes.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
patgaw, 08.08.2009 10:59[!]
„Tam 12 chłopaków jedzie w zasadzie tylko pod jednego i każdy uważa to za naturalne, zatem czemu nie możemy tego robić też w naszych wyścigach?

bo nie. jak by kibice woleli ogladac 12 jadacych pod jednego to by obejezeli wlasnie tdf, a nie wyscigi samochodowe.
push_mss, 08.08.2009 11:32[!]
Co tu dużo mówić, sprawa ma dwa końce. Jeden to taki, że faktycznie sam liczyłem na to że na Bands Hatch Muller będzie próbował powalczyć z Farfusem. Niestety tak się nie stało i nie było emocji na finiszu. Z drugiej strony rozumiem zespoły i ich taktykę - oni nie sa tam po to żeby oglądać widowisko, tylko po to żeby zdobywać punkty i piąć się w klasyfikacji. Farfus ma szansę na mistrzostwo świata, więc faworyzują Brazylijczyka. Wg. mnie trzeba się niestety do tego przywzyczaić, bo w sporcie jest to obecne od zawsze - czy to w kolarstwie, czy w F1, czy w WTCC.
renegade, 08.08.2009 12:02[!]
Obejrzyj sobie Sprint Car, V8 Supercars, IndyCar Series... najwieksze organizacje nie stosuja team orders i pozwalaja walczyc swoim zawodnikom, nawet part timerom, vide Power w Penske Racing.
Anderis, 08.08.2009 12:50[!]
Tu już nie chodzi o to, że Team Orders się zdarza, ale o skalę, na jaką jest to robione. BMW nakazuje, by połowa ich kierowców fabrycznych, a także kierowca niezależny jadący w BMW (!) przepuścili Farfusa po to, by zdobył ósme miejsce, ale to nie wystarczy, bo trzeba jeszcze swojego kierowcę pozbawić możliwości walki o podium, by lider zdobył 1 punkcik! Dlatego chciałbym, aby w WTCC było więcej zespołów i każdy pracował na siebie, a wtedy TO na taką skalę nie będzie możliwe...

A tak wogóle, to w TdF w drużynie jedzie 9 kolarzy, a nie 12 i praktycznie nigdy się nie zdarza, żeby cała dziewiątka przez wszystkie dni wyścigu pracowała tylko i wyłącznie na jednego kolarza.
Slawregas, 08.08.2009 13:25[!]
Anderis przeciez wiesz ze ten jeden punkcik to start z P1 do drugiego wyscigu
Anderis, 08.08.2009 13:48[!]
Wiem, wiem. Szkoda, że prawie połowa stawki jeździ BMW. Gdyby tak nie było, to team orders na taką skalę nie byłoby możliwe. Co innego, jak jeden kierowca przepuszcza swojego team-mate, a co innego, gdy czterech czy pięciu (jeszcze do tego zabierając grube punkty jednemu z nich, który musiał przepuścić nie tylko Farfusa, ale i kilku rywali z innych zespołów). No i jeszcze ten d'Aste. Skoro jest kierowcą niezależnym, to dlaczego ma się stosować do TO zespołu fabrycznego? :/
Daszek, 08.08.2009 14:41[!]
Odezwali się ci którzy mają najwięcej korzyści, a taki biedny Priaulx, Gene czy Monteiro dużo traci przez takie manewry.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca