| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Czasy uzyskane na torze Catalunya | |
1. | Jenson Button | B.A.R Honda | | 1:15,079 | | 73 |
2. | Takuma Sato | B.A.R Honda | | 1:15,304 | +0,225 | 93 |
3. | Michael Schumacher | Ferrari | | 1:15,625 | +0,546 | 76 |
4. | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | | 1:15,812 | +0,733 | 73 |
5. | Mark Webber | Jaguar | | 1:15,886 | +0,807 | 120 |
6. | Marc Gene | Williams BMW | | 1:15,948 | +0,869 | 104 |
7. | Alex Wurz | McLaren Mercedes | | 1:16,268 | +1,189 | 62 |
8. | Rubens Barrichello | Ferrari | | 1:16,515 | +1,436 | 29 |
9. | Scott Dixon | Williams BMW | | 1:16,621 | +1,542 | 63 |
10. | Ralf Schumacher | Williams BMW | | 1:17,191 | +2,112 | 5 |
11. | Giancarlo Fisichella | Sauber Petronas | | 1:17,244 | +2,165 | 78 |
| |
|
|
Czwarty i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Catalunya został zdominowany przez kierowców z zespołu
B.A.R – Jensona Buttona i Takumę Sato. Tym razem przez większą część dnia kierowcom towarzyszyła słoneczna pogoda, natomiast deszcz zaczął padać dopiero na kilkanaście minut przed rozpoczęciem ostatniej godziny testów. Opady wkrótce zmniejszyły się jednak i kierowcy ponownie wyjechali na tor na ostatnie pół godziny. Button na śliskiej nawierzchni toru zaliczył niegroźny poślizg na pierwszym zakręcie, ale obyło się bez uszkodzenia bolidu. Obaj kierowcy ze stajni z Brackley łącznie przejechali dzisiaj 166 okrążeń i dzieliła ich różnica mniej niż 0.3 sekundy.
Po zdominowaniu wczorajszych testów na mokrym torze zwycięzca trzech rozegranych dotąd wyścigów w tym sezonie – Michael Schumacher w piątek musiał zadowolić się trzecią pozycją, a jego strata do Buttona wyniosła już ponad pół sekundy. Drugi kierowca
Ferrari – Rubens Barrichello był wolniejszy o dodatkową sekundę i z dorobkiem zaledwie 29 okrążeń (nad jego bolidem w boksach przez większą część dnia pracowali mechanicy z włoskiej stajni) uplasował się na ósmej pozycji. Obaj kierowcy testowali opony Bridgestone, a także pracowali nad ustawieniami bolidów F2004. Kolejne testy ekipa Ferrari będzie przeprowadzała od poniedziałku na włoskim torze Fiorano, a uczestniczył w nich będzie kierowca testowy Luca Badoer.
Po dwóch dniach przerwy na hiszpański tor powrócił dzisiaj kierowca testowy zespołu
McLaren – Pedro de la Rosa. Hiszpan zastąpił Davida Coultharda i uzyskał czwarty czas, a oprócz niego stajnię z Woking czwarty dzień z rzędu reprezentował także drugi kierowca testowy – Alex Wurz. Austriak uplasował się na siódmej pozycji i miał już ponad sekundę straty do Buttona.
Piąty czas uzyskał Mark Webber, który był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów. Australijczyk zastąpił kierowcę testowego zespołu
Jaguar – Bjorna Wirdheima i przejechał aż 120 okrążeń, odrabiając będące wynikiem trudnych warunków pogodowych zaległości z czwartku.
Ze względu na problemy z plecami z udziału w dzisiejszych testach po przejechaniu zaledwie pięciu okrążeń musiał zrezygnować Ralf Schumacher. W tej sytuacji Niemca zastąpił testowy i zarazem rezerwowy kierowca zespołu
Williams – Marc Gene, który uplasował się na szóstej pozycji. Hiszpan dokończył zapoczątkowaną przez młodszego z braci Schumacherów symulację wyścigu i w sumie zaliczył ponad 100 okrążeń. Nieco mniej okrążeń przejechał Scott Dixon, który zakończył dzisiaj drugi test w barwach stajni z Grove, koncentrując się na ustawieniach bolidu FW26 w ramach przygotowań do wyścigu o Grand Prix San Marino. Obecny na torze Catalunya od środy Nowozelandczyk podczas ostatniego dnia testów znalazł się na dziewiątej pozycji i miał niespełna 0.7 sekundy straty do Gene. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy zeszłoroczny mistrz amerykańskiej serii IRL zostanie ponownie zaproszony do udziału w testach zespołu Williams. Tymczasem stajnia ta kolejne testy będzie przeprowadzała od niedzieli do wtorku na włoskim torze Vairano, a następnie przeniesie się na francuski tor Paul Ricard.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Catalunya był kierowca z zespołu
Sauber – Giancarlo Fisichella. Włoch podczas ostatniego dnia zastąpił Felipe Massę i głównie przeprowadzał testy opon Bridgestone pod kątem wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, który odbędzie się w maju na tym samym torze. Ponadto Fisichella testował hamulce i system chłodzenia, a także pewne ulepszenia aerodynamiczne.
Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, Sauber-Petronas.com, F1Racing.net