F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audetto o postępach w przygotowaniach zespołu Campos

Były dyrektor zarządzający nieistniejącym już zespołem Super Aguri powrócił do Formuły 1.
Marek Roczniak, 27 sierpnia 2009, wyświetlenia: 1868<< | lista | T- | T+ | >>
Były dyrektor zarządzający nieistniejącym już zespołem Super Aguri – Daniel Audetto powrócił do pracy w Formule 1. Doświadczony Włoch, który jest obecnie częścią projektu Campos Meta, rozmawiał dzisiaj z serwisem AUTOSPORT na temat postępów w przygotowaniach hiszpańskiej ekipy do debiutanckiego sezonu 2010.

Audetto zaczął od stwierdzenia, że powstanie hiszpańskiego zespołu to dobra rzecz dla F1, ponieważ „obecnie w kraju tym jest spore zainteresowanie F1 i jest wielu sponsorów, choć wszystko generalnie kręci się wokół jednej osoby – Fernando Alonso. [...] Teraz telewizja ma długoterminowe kontrakty i wszyscy są zainteresowani powstaniem hiszpańskiego zespołu. Dlatego też zdecydowałem się na podjęcie tego wyzwania, aby pomóc ponownie w stworzeniu nowego zespołu”.

Dodał, że ekipa Adriana Camposa jest w lepszej sytuacji od Super Aguri, gdyż nie jest zależna od żadnego producenta samochodów. „Bolid powstaje we Włoszech – projektem, rozwojem i budową zajmuje się Dallara. Zespół ma bazę w Walencji, gdzie obecnie swoją siedzibę ma ekipa GP2. Wyprowadzi się ona stamtąd we wrześniu i wtedy rozbudujemy fabrykę, aby lepiej dopasować ją do F1. [...] Testy samochodu powinny zacząć się w okolicy 10-15 stycznia”.

„Pierwszy model jest testowany w tunelu aerodynamicznym od lipca i nie wygląda tak źle. Testy zderzeniowe chcielibyśmy przeprowadzić w listopadzie, aby uniknąć jakichkolwiek niespodzianek, ponieważ jeśli nie przejdziemy ich, to nie chcemy spieszyć się z przeprowadzeniem kolejnych tuż przed testami na torze. Dallara zatrudniła wielu dobrych ludzi z F1 – szefem ds. aerodynamiki jest Ben Agathangelou, który jest naprawdę dobry. [...] Jest więc trochę ludzi, którzy przyszli z F1 i nad projektem pracuje już 50 osób”.

Audetto nie chciał ujawnić więcej nazwisk osób mających wkrótce rozpocząć pracę w zespole, gdyż „są oni jeszcze związani kontraktem z innymi zespołami. Na przykład nie możemy powiedzieć, kto będzie dyrektorem technicznym, ale obecnie Giampaolo Dallara chodzi na spotkania techniczne z Benem, zatem nie mamy powodów do zmartwień w tej kwestii. Szefem zespołu będzie Adrian Campos, [...] a ja będę dyrektorem zarządzającym zespołu i na początku zastępcą Adriana, towarzysząc mu na spotkaniach szefów zespołów F1”.

„Inna rzecz, o której chciałbym powiedzieć, to że nasi inwestorzy, mający już za sobą pewne wydatki z uwagi na proces selekcji zespołów przez FIA, nie są w ogóle zadowoleni, a wręcz poirytowani tym, jak sprawy potoczyły się od ogłoszenia listy zespołów na sezon 2010. Kiedy zostaliśmy zaakceptowani, mieliśmy zasoby i budżet, który został ustawiony na poziomie 40 milionów funtów, a także zagwarantowaną przewagę osiągów w kilku aspektach: obroty silnika wynoszące 20.000 na minutę, brak limitu silników na sezon, brak ograniczenia testów, różne rozwiązania aerodynamiczne i inne mały rzeczy”.

„To wszystko zniknęło, a został tylko nasz pierwotny budżet. Nie możemy więc pozwolić sobie na osiągnięcie takiego poziomu, na jakim znajdują się inni – z 40 milionami funtów i 120-130 pracownikami będzie to bardzo trudne. W pewnym momencie inwestorzy rozważali nawet całkowite wycofanie się i nie było łatwo ich przekonać, aby zostali, ponieważ nie mogliśmy im obiecać już złotych gór. [...] Wierzymy jednak, że Cosworth wykona dobrą robotę i lepiej jest mieć niezależnego dostawcę silników niż producenta samochodów, ponieważ nigdy nie wiadomo, co się z nimi stanie, jak widać na przykładzie Hondy i BMW”

„Naszym celem jest bycie konkurencyjnymi w gronie trzech czy czterech nowych zespołów. Chcielibyśmy też, aby czwarty zespół mógł jedynie korzystać z silników Cosworth, ponieważ nam nie dano możliwości wyboru. Gdyby kolejny zespół, który wejdzie do F1, miał silniki Ferrari lub Mercedes-Benz, to nie wydaje nam się, aby było to dla nas sprawiedliwe. Decyzja należy jednak do FIA”. Audetto dodał, że we wrześniu rozpoczną konkretne rozmowy z potencjalnymi sponsorami i będą chcieli sfinalizować umowę z chociaż jednym z kierowców, jako że kierowcy i sponsorzy są zwykle powiązani ze sobą. Nie ujawnił też żadnych nowych kandydatów na kierowców ponad tych, którzy byli dotychczas wymieniani i powiedział, że nie należy zbyt szybko oczekiwać potwierdzenia choćby jednego z kierowców, gdyż nastąpi to najwcześniej w październiku lub już po zakończeniu sezonu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
Audetto D.
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Speedster, 27.08.2009 16:22[!]
Biedne są te nowe zespoły, z narzuconymi przez wiemy kogo silnikami Cosworth. Raczej żaden z nich nie odegra znaczącej roli w przyszłym sezonie - właśnie przez jednostki napędowe.
Maraz, 27.08.2009 16:54[!]
Z jednej strony rozumiem działania FIA - jeśli wycofa się Toyota, to zostanie tylko trzech producentów samochodów dostarczających silniki i konieczny jest jakiś niezależny dostawca. Tylko co komu po słabych, zawodnych, dużo palących silnikach Coswortha sprzed kilku lat - pierwszej ewolucji obecnych V8 - z którymi ma się gwarantowany ogon w stawce, bo bolid będzie jednym wielkim kompromisem?
rafaello85, 28.08.2009 17:58[!]
F1 nie jest sportem dla biednych. Kolejny zespół, który wchodzi do tego sportu tylko dlatego, że obiecano mu ograniczenie budżetów.
Kamikadze2000, 29.08.2009 20:05[!]
Miejmy nadzieje, że sobie poradzą !!! :-)))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca