|
|
|
|
|
|
Audetto o postępach w przygotowaniach zespołu Campos |
Były dyrektor zarządzający nieistniejącym już zespołem Super Aguri powrócił do Formuły 1. |
|
•Marek Roczniak, 27 sierpnia 2009, wyświetlenia: 1868 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Były dyrektor zarządzający nieistniejącym już zespołem Super Aguri – Daniel Audetto powrócił do pracy w Formule 1. Doświadczony Włoch, który jest obecnie częścią projektu Campos Meta, rozmawiał dzisiaj z serwisem AUTOSPORT na temat postępów w przygotowaniach hiszpańskiej ekipy do debiutanckiego sezonu 2010.
Audetto zaczął od stwierdzenia, że powstanie hiszpańskiego zespołu to dobra rzecz dla F1, ponieważ „obecnie w kraju tym jest spore zainteresowanie F1 i jest wielu sponsorów, choć wszystko generalnie kręci się wokół jednej osoby – Fernando Alonso. [...] Teraz telewizja ma długoterminowe kontrakty i wszyscy są zainteresowani powstaniem hiszpańskiego zespołu. Dlatego też zdecydowałem się na podjęcie tego wyzwania, aby pomóc ponownie w stworzeniu nowego zespołu”.
Dodał, że ekipa Adriana Camposa jest w lepszej sytuacji od Super Aguri, gdyż nie jest zależna od żadnego producenta samochodów. „Bolid powstaje we Włoszech – projektem, rozwojem i budową zajmuje się Dallara. Zespół ma bazę w Walencji, gdzie obecnie swoją siedzibę ma ekipa GP2. Wyprowadzi się ona stamtąd we wrześniu i wtedy rozbudujemy fabrykę, aby lepiej dopasować ją do F1. [...] Testy samochodu powinny zacząć się w okolicy 10-15 stycznia”.
„Pierwszy model jest testowany w tunelu aerodynamicznym od lipca i nie wygląda tak źle. Testy zderzeniowe chcielibyśmy przeprowadzić w listopadzie, aby uniknąć jakichkolwiek niespodzianek, ponieważ jeśli nie przejdziemy ich, to nie chcemy spieszyć się z przeprowadzeniem kolejnych tuż przed testami na torze. Dallara zatrudniła wielu dobrych ludzi z F1 – szefem ds. aerodynamiki jest Ben Agathangelou, który jest naprawdę dobry. [...] Jest więc trochę ludzi, którzy przyszli z F1 i nad projektem pracuje już 50 osób”.
Audetto nie chciał ujawnić więcej nazwisk osób mających wkrótce rozpocząć pracę w zespole, gdyż „są oni jeszcze związani kontraktem z innymi zespołami. Na przykład nie możemy powiedzieć, kto będzie dyrektorem technicznym, ale obecnie Giampaolo Dallara chodzi na spotkania techniczne z Benem, zatem nie mamy powodów do zmartwień w tej kwestii. Szefem zespołu będzie Adrian Campos, [...] a ja będę dyrektorem zarządzającym zespołu i na początku zastępcą Adriana, towarzysząc mu na spotkaniach szefów zespołów F1”.
„Inna rzecz, o której chciałbym powiedzieć, to że nasi inwestorzy, mający już za sobą pewne wydatki z uwagi na proces selekcji zespołów przez FIA, nie są w ogóle zadowoleni, a wręcz poirytowani tym, jak sprawy potoczyły się od ogłoszenia listy zespołów na sezon 2010. Kiedy zostaliśmy zaakceptowani, mieliśmy zasoby i budżet, który został ustawiony na poziomie 40 milionów funtów, a także zagwarantowaną przewagę osiągów w kilku aspektach: obroty silnika wynoszące 20.000 na minutę, brak limitu silników na sezon, brak ograniczenia testów, różne rozwiązania aerodynamiczne i inne mały rzeczy”.
„To wszystko zniknęło, a został tylko nasz pierwotny budżet. Nie możemy więc pozwolić sobie na osiągnięcie takiego poziomu, na jakim znajdują się inni – z 40 milionami funtów i 120-130 pracownikami będzie to bardzo trudne. W pewnym momencie inwestorzy rozważali nawet całkowite wycofanie się i nie było łatwo ich przekonać, aby zostali, ponieważ nie mogliśmy im obiecać już złotych gór. [...] Wierzymy jednak, że Cosworth wykona dobrą robotę i lepiej jest mieć niezależnego dostawcę silników niż producenta samochodów, ponieważ nigdy nie wiadomo, co się z nimi stanie, jak widać na przykładzie Hondy i BMW”
„Naszym celem jest bycie konkurencyjnymi w gronie trzech czy czterech nowych zespołów. Chcielibyśmy też, aby czwarty zespół mógł jedynie korzystać z silników Cosworth, ponieważ nam nie dano możliwości wyboru. Gdyby kolejny zespół, który wejdzie do F1, miał silniki Ferrari lub Mercedes-Benz, to nie wydaje nam się, aby było to dla nas sprawiedliwe. Decyzja należy jednak do FIA”. Audetto dodał, że we wrześniu rozpoczną konkretne rozmowy z potencjalnymi sponsorami i będą chcieli sfinalizować umowę z chociaż jednym z kierowców, jako że kierowcy i sponsorzy są zwykle powiązani ze sobą. Nie ujawnił też żadnych nowych kandydatów na kierowców ponad tych, którzy byli dotychczas wymieniani i powiedział, że nie należy zbyt szybko oczekiwać potwierdzenia choćby jednego z kierowców, gdyż nastąpi to najwcześniej w październiku lub już po zakończeniu sezonu.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|