|
|
|
|
|
|
Alonso na pewno nie zasiądzie za kierownicą Ferrari z nr 3 |
Schumacher tymczasem wznawia treningi na gokartach, a Bahar odchodzi od Ferrari. |
|
•Piotr Bogucki, 1 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 5933 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Fernando Alonso w dość jednoznaczny sposób uciął spekulacje dotyczące możliwości zobaczenia go w bolidzie Ferrari pod koniec tego sezonu. Dwukrotny mistrz świata nie ujawnia swoich planów na przyszłość, jednocześnie jednak potwierdza, że wszelkie ruchy w celu zastąpienia w Ferrari Luki Badoera w 2009 roku są „niemożliwe”.
Chociaż wszyscy spodziewają się Alonso w Ferrari w 2010 roku, to jednak sam Hiszpan odrzuca możliwość jazdy bolidem nr 3 Felipe Massy. „Po tym tygodniu wygląda na to, że to będzie Fisichella, aczkolwiek może to być jeszcze ktoś inny” – stwierdził Alonso w wywiadzie dla hiszpańskiego radia Cadena SER w odpowiedzi na pytanie, kto mógłby zastąpić Włocha.
Spytany jednak o własną osobę, kierowca z Oviedo od razu uciął plotki: „Nie, nie ja. Nie, to niemożliwe i jestem pewien, że odpowiedź brzmi nie”. Plotki krążące podczas weekendu w Spa łączyły Alonso nie tylko z Ferrari, ale też z powrotem do McLarena, jednak Fernando trzeźwo trzyma się faktów zamiast spekulacji. „Wkrótce musimy wiedzieć, ale nie wiem dokładnie kiedy – w następnych tygodniach, miesiące...” – żartował po pytaniu, kiedy zostanie ogłoszona jego przyszłość – „... podejmiemy decyzję i będziemy wiedzieć, gdzie jesteśmy w następnym roku”.
Tymczasem Michael Schumacher – pierwotny kandydat do zastąpienia Felipe, który doznał urazu głowy na Węgrzech – powraca do ścigania się na gokartach, co dla wielu jest krokiem w dobrym kierunku. „Byłem w ten weekend na starym torze gokartowym w Kerpen i, jako że już tam się znalazłem, zdecydowałem się wziąć udział w wyścigach” – wyjaśnia Michael na swojej stronie. „Poszło całkiem nieźle muszę przyznać – byłem drugi w pierwszym finale i pierwszy w drugim”.
„Z moją szyją wszystko jest w porządku, ciągle ją trochę czuję, ale z pewnością nie tak bardzo, jak po dniu testów w F1. Mógłbym iść na gokarty nawet za tydzień od tamtego dnia, ponieważ tutaj nie ma tak dużego obciążenia”. Schumacher nie podjął jednak jeszcze decyzji w sprawie możliwego pełnoprawnego powrotu do Formuły Jeden. „Ktokolwiek sądzi, że to były ćwiczenia przed późniejszym powrotem do F1, ten nadinterpretuje jazdę dla przyjemności”.
„Spotkałem się ze znajomymi i mieliśmy fajny weekend, parę razy rozmawiałem przez telefon z Luką (di Montezemolo, prezesem Ferrari), inżynierami i Stefano (Domenicalim, szefem zespołu Ferrari), którzy byli na Spa. Nic więcej. Oczywiście wiem o wygranej Kimiego na Spa i gratuluję mu i całemu zespołowi – tego potrzebowaliśmy w tym sezonie. Ta wygrana potwierdza to, co mówi zawsze Stefano Domenicali: że Ferrari jest zespołem, którego nigdy nie można skreślać i który nawet w trudnych czasach pokazuje wolę walki i motywację w rywalizacji. Ponownie gratuluję wszystkim chłopakom, którzy teraz mogą jechać na Monzę z głowami wzniesionymi do góry”.
Na koniec informacja dotycząca zmian w kadrze Ferrari. Dany Bahar, odpowiedzialny za globalny rozwój marki Ferrari, odszedł z zespołu w celu objęcia stanowiska kierowniczego w Lotusie. Bahar dołączył do ekipy w maju 2007 roku po tym, jak z dużymi sukcesami pracował jako prawa ręka szefa Red Bulla – Dietricha Mateschitza. Bahar miał niewiele wspólnego z zespołem Ferrari w Formule Jeden i jego głównym zadaniem był rozwój marki Ferrari na świecie. Serwis AUTOSPORT dowiedział się, że ma on zostać prezesem Lotusa.
Źródło: GPUpdate.net (1), GPUpdate.net (2), Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|