F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Priaulx i Farfus zwycięzcami w Oschersleben (akt.)

Andy Priaulx pomimo startu z 14 pola wygrał pierwszy wyścig po wspaniałej jeździe.
Konrad Házi, 6 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 4111<< | lista | T- | T+ | >>
Za nami wyścigi numer 17 i 18 Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych. Już po wczorajszych kwalifikacjach zakłóconych przez opady deszczu można było spodziewać się, że wyścigi będą bardzo interesujące i takie rzeczywiście były. Oba dzisiejsze wyścigi były również rozgrywane przy pochmurnej pogodzie, jednak deszczu nie było.

Po tym weekendzie zmienili się liderzy obu klasyfikacji – w klasyfikacji generalnej na prowadzenie wysunął się Gabriele Tarquini, natomiast wśród zawodników niezależnych na szczycie tabeli znalazł się Tom Coronel, który zdobył w ten weekend aż 39 punktów do klasyfikacji kierowców niezależnych, dzięki ukończeniu obu wyścigów w punktowanej ósemce.

Wyścig 1

Zwycięzcą pierwszego wyścigu w wielkim stylu został startujący aż z 14 pozycji Andy Priaulx. Brytyjczyk zasiadający za kierownicą BMW pokonał na mecie dwóch kierowców Seata – Gabriele Tarquiniego i Rickarda Rydella. Na czwartej pozycji finiszował Tom Coronel.

Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego i tuż po zapaleniu się zielonych świateł kierowcy rozjechali się po całej szerokości toru, szukając sobie jak najlepszej pozycji przed wejściem do pierwszego zakrętu. Tor w tym miejscu ma 11 metrów szerokości, więc siłą rzeczy nie wszyscy mogli zmieścić się w zakręcie, przez co doszło do licznych przepychanek.

Ofiarą jednej z nich stał się Jorg Muller, który w pierwszym zakręcie obrócił się na środku toru i został uderzony przez dwa kolejne samochody. W zamieszaniu brał też udział Augusto Farfus, który uszkodził przód swojego BMW, jednak nie przeszkodziło mu to w dalszej jeździe. Na pierwszym okrążeniu ściganie się zakończyli ostatecznie Jorg Muller, Robert Huff i Felix Porteiro, którzy uderzyli w obracający się samochód Niemca oraz startujący gościnnie Jason Watt, który wypadł z toru w okolicach trzeciego zakrętu.

Po pierwszym okrążeniu Andy Priaulx przesunął się na 6 pozycję i atakował kolejnych kierowców jadących przed nim. Tymczasem kierowca Łady – Jaap van Lagen po starcie z czwartego miejsca tracił kolejne pozycje, tak samo jak Marin Colak, startujący z drugiego pola. Na trzecim okrążeniu Farfus zaatakował Yvana Mullera, który przyciął w tym momencie pierwszą szykanę, wpadł na beczkę ograniczającą tor i uszkodził przednie zawieszenie swojego Seata. W tym momencie praktycznie pewne było, że straci on po tym wyścigu pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej i tak też się ostatecznie stało, ponieważ Tarquini utrzymał do końca drugą pozycję. Na kolejnych okrążeniach sytuacja się nieco uspokoiła, jednak szaleńczą jazdę kontynuował Priaulx, który już na 7 okrążeniu wyszedł na prowadzenie.

Warto powrócić w tym momencie do Jaapa van Lagena, który przez praktycznie cały wyścig walczył o utrzymanie się w punktowanej ósemce. Mimo, iż jego samochód był wolniejszy od konkurencji, to jednak Holender bronił się skutecznie przed atakami rywali aż do momentu, gdy w ostatnim zakręcie, na ostatnim okrążeniu został uderzony przez Nicolę Lariniego i wypadł na pobocze. Stracił przez to sporo pozycji i wyścig ukończył na 11 pozycji. Na ósmym miejscu dającym start z pole position do drugiego wyścigu zameldował się tymczasem Franz Engstler.

Aktualizacja: Nicola Larini został ukarany doliczeniem 30 sekund do czasu pierwszego wyścigu i przesunięciem o 10. pozycji na starcie w kolejnym wyścigu w zawieszeniu na trzy kolejne weekendy za uderzenie Jaapa van Lagena w końcówce wyścigu. Przesunęło to Włocha na 15. miejsce w klasyfikacji pierwszego wyścigu.

WTCC > 2009 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si1422:52,54710
2. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:03,9398
3. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:06,3506
4. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:15,3985
5. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si14+0:22,5534
6. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:22,7493
7. 25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:23,0442
8. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:23,3921
9. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:31,979
10. 18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora14+0:32,059
11. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:33,376
12. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:33,596
13. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:36,101
14. 41Jean-Marie Clairet (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:36,557
15. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT14+0:52,502
16. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora14+1:19,407
17. 9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si131 okr.
18. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT122 okr.
19. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI113 okr.
Niesklasyfikowani
42Michel Nykjaer (N)Perfection RacingChevrolet Lacetti7
1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI4
20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA Priora2
4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI2
11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT0
7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si0
23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si0
43Jason Watt (N)Team Bygma Jason Watt RacingSEAT Leon 2.0 TFSI0
Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:39,866
Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:36,754 na 5 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Wyścig 2

Zwycięzcą drugiego wyścigu na torze w Oschersleben został również kierowca BMW, jednak tym razem był to Augusto Farfus, który awansował dzięki temu na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej i ma zaledwie dwa punkty straty do liderującego Tarquiniego. Na drugim miejscu wyścig ukończył Andy Priaulx, a podium uzupełnił Gabriele Tarquini. Wśród kierowców niezależnych ponownie najszybszy był Tom Coronel, który zajął ósme miejsce.

Prowadzenie utrzymał bez większych problemów Franz Engstler. Tak jak w pierwszym wyścigu i tym razem nie obyło się bez ofiar w pierwszej sekwencji zakrętów. W pierwszym zakręcie z toru wypadł Alex Zanardi, który próbował kontynuować jazdę, jednak wycofał się po trzecim okrążeniu. W kolejnych zakrętach tor opuścili Marin Colak i Rickard Rydell, jednak byli w stanie powrócić na niego i kontynuowali jazdę. Już od samego początku zupełnie niewidoczni byli na torze kierowcy Łady, którzy w drugim wyścigu nie pokazali w sumie nic.

Po dobrym starcie Engstler cieszył się prowadzeniem tylko do czwartego okrążenia, gdy wyprzedził go Augusto Farfus. Niemiec tracił później kolejne pozycje, ponieważ w jego samochodzie pojawił się jakiś problem i ostatecznie Niemiec zjechał do boksów na ósmym okrążeniu. W drugim wyścigu dwóch kierowców otrzymało również kary przejazdu przez boksy – byli to Stefano D'Aste, który jechał na czwartym miejscu i Kristian Poulsen. Pierwszy z nich otrzymał karę za to, że jego mechanicy zbyt długo pozostawali przed startem na polach startowych, a drugi za falstart.

Jadący przyzwoicie przez większość wyścigu Tom Boardman miał naprawdę nieudaną końcówkę i na dystansie trzech okrążeń stracił 5 pozycji. Drugiego wyścigu, jak i całego weekendu, nie może zaliczyć udanych ekipa Chevroleta. Punkty dla tego zespołu zdobywał w ten weekend jedynie Nicola Larini, podczas gdy pozostali kierowcy ekipy – Alain Menu i Jordi Gene toczyli boje w środku stawki. Drugi wyścig zakończył się spokojnie, jedynie w głębi stawki doszło do kolizji Tiago Monteiro z jednym z kierowców Chevroleta. Skończyło się to dla Portugalczyka wykręceniem bączka, jednak dotarł on ostatecznie do mety.

Kolejne wyścigi WTCC odbędą się już za dwa tygodnie na włoskiej Imoli. Czeka nas zapewne bardzo ciekawy weekend, ponieważ w walce o tytuł wciąż liczy się trzech kierowców, a prowizoryczne szanse ma jeszcze czterech kolejnych.

WTCC > 2009 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 8Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1422:58,53010
2. 6Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si14+0:00,6448
3. 2Gabriele TarquiniSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:05,1776
4. 7Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si14+0:07,9765
5. 10Sergio HernandezBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:08,6614
6. 14Nicola LariniChevroletChevrolet Cruze LT14+0:13,5963
7. 1Yvan MullerSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:18,8352
8. 21Tom Coronel (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:19,1701
9. 11Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT14+0:25,377
10. 12Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT14+0:26,383
11. 3Rickard RydellSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:26,787
12. 5Tiago MonteiroSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI14+0:29,148
13. 22Tom Boardman (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:29,413
14. 38Phillip Geipel (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:29,957
15. 23Felix Porteiro (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:33,380
16. 27Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si14+0:33,518
17. 41Jean-Marie Clairet (N)SUNRED EngineeringSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:33,609
18. 42Michel Nykjaer (N)Perfection RacingChevrolet Lacetti14+0:35,008
19. 43Jason Watt (N)Team Bygma Jason Watt RacingSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:35,321
20. 18Jaap van LagenLADA SportLADA Priora14+0:36,193
21. 28Marin Colak (N)Colak Racing Team IngraSEAT Leon 2.0 TFSI14+0:40,624
22. 26Kristian Poulsen (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:55,944
23. 19Kirył ŁadyginLADA SportLADA Priora122 okr.
24. 20Wiktor SzapowałowLADA SportLADA Priora104 okr.
Niesklasyfikowani
25Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si8
4Jordi GeneSEAT SportSEAT Leon 2.0 TDI3
9Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si3
Najszybsze okrążenie: Andy Priaulx (BMW) - 1:37,350 na 3 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witek, 06.09.2009 21:00[!]
Na miejscu van Lagena chyba dalbym w twarz Larini'emu! I pomyslec, ze byl to ostatni zakret wyscigu...
Pointrox, 06.09.2009 21:18[!]
Aż wierzyć się nie chce - van Lagen jechał wyścig życia, a tutaj Larini go zaszedł od tyłu. Ja bym nie tyle dał mu w twarz, co zadusił gołymi rękami.
TheFryt, 06.09.2009 21:21[!]
Sieka jakich mało! Naprawdę wspniałe dwa wyścigi. Kurde, tylko czemu Larini musiał wyrzucić Van Lagena z toru :\ Tak świetnie jechał,a tu klops.
alfistamariusz, 06.09.2009 21:53[!]
To nie koniecznie wina Lariniego. Opony van Lagena były na wykończeniu i każde jego wejście w zakręt musiało być poprzedzone mocniejszym niż normalnie hamowaniem. W tej sytuacji przy takim ścisku takie pukniecie to nic dziwnego.
Larini z tyłu też był naciskany i wcale się nie dziwię, że nie odpuszczał hamując tak samo silnie jak van Lagen.
IMO w drugim wyścigu J. Muller z większa premedytacją potracił akurat Lariniego a i w tym przypadku nie skończyło się żadną karą. Fakt, że van Lagen mógł zdobyć pierwsze punkty dla Łady, ale to nie czyni go świętą krową.
Saruto, 06.09.2009 22:12[!]
Larini już dostał 30sek. kary ;)
Hans_Kloss, 06.09.2009 23:40[!]
Van Lagen był niesamowity :)
jaro738, 08.09.2009 21:32[!]
"podczas gdy pozostali kierowcy ekipy – Alain Menu i Jordi Gene"

to Gene jezdzi w chevym - ot nowość
Simi, 11.09.2009 20:55[!]
Brawo! Brawo! Farfus to mój ulubieniec w WTCC
kibic sribic, 21.09.2009 20:38[!]
alfistamariusz to jest wina Lariniego i to nic, że JvL był na zjechanych oponach bo wszyscy takie mieli
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca