F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wyższe krawężniki na Monzy

Takie rozwiązanie sprawdziło się już doskonale na torach Nurburgring i Catalunya.
Michał Roszczyn, 8 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 12362<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcom Formuły 1 odechce się ścinania pierwszej i drugiej szykany na torze Monza w ten weekend po tym, jak postanowiono zamontować tam wyższe krawężniki przed tegorocznym Grand Prix Włoch.

Kwestia samochodów ścinających krawężniki na sekcjach Rettifilo i Roggia była problemem podczas wyścigu na Monzy od kilku lat, pomimo intensywnych wysiłków podejmowanych na rzecz znalezienia rozwiązania tej sprawy, które zadowoliłoby zarówno ciało zarządzające, jak i kierowców.

W tym roku FIA zatwierdziła plany zainstalowania wysokich krawężników na wierzchołkach pierwszej i drugiej szykany – co powinno zniechęcić kierowców od prób cięcia zakrętów. Takie rozwiązanie sprawdziło się już doskonale na torze Nurburgring, gdzie zastosowano je na szykanie Veedol oraz na obiekcie pod Barceloną na nowej szykanie przed wyjazdem na prostą startową.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Domenicali: Monza nie ma chwili do stracenia
08.01.2024  Ruszyła modernizacja Monzy
04.09.2023  GP Włoch potrzebuje wsparcia rządowego
03.09.2023  GP Włoch: najszybsze okrążenia w wyścigu
03.09.2023  GP Włoch: wyniki wyścigu
Tagi:
Monza

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kokus, 08.09.2009 15:11[!]
Jak ktoś zapomni o tym to pofrunie :E
Diesel92, 08.09.2009 15:11[!]
Po co tak utrudniać życie kierowcom? Ktoś zgonie przez to, ze najeżdżają głęboko na tarki?
ICEMANPK1, 08.09.2009 15:26[!]
to znaczaco ualtwi zycie kierowca Ferrari na Monzie.Ich bolidy sa slabe na tarkach a teraz nikt nie bedzie mogl za bardzo ciac. Wczesniej kierowcy np. Maklarenow z ich super zawieszeniem wjezdzali duzo glebiej,agresywniej i szybciej na tarki.
Dale65, 08.09.2009 15:27[!]
no na przykład taki mclaren nie będzie sobie już fruwał po szykanach jak bedzie chciał
SirKamil, 08.09.2009 15:52[!]
Biedny Raikkonen.
noofaq, 08.09.2009 15:59[!]
utrudni też sie ścinanie szykan żeby wyprzedzać jak to niektórzy czasem robili ;)
Sar trek, 08.09.2009 16:55[!]
Szkoda. Lubiłem oglądać w zwolnionym tempie jak kierowcy McLarena jadą po tarkach tak mocno, jak się da.
oligator, 08.09.2009 17:20[!]
Ale to chyba nie chodzi o tarki w miejscu w ktorym sie tylko najedza, tylko tam gdzie sie scina jak sie nie zdazy wyhamowac...
hawaj, 08.09.2009 18:05[!]
Tak czy owak etatowy ścinacz szykan będzie miał trudniej :)
bicampeon, 08.09.2009 18:10[!]
oligator - chodzi o te tarki, gdzie się najeżdża :)
proktolog, 08.09.2009 19:13[!]
hajwaj - racja! chciałoby sie napisac nareszcie! :)
Jacobss, 08.09.2009 19:46[!]
SirKamil - Czemu biedny?
TheStig, 08.09.2009 21:08[!]
Bardzo ciekawy news. McLaren bedzie mial klopot, bo w tym roku z ich kiepska areodynamika to jedyna szanse na odrobienie czasu mieli na tarkach. A teraz klops. Ja sie ciesze, bo to zwieksza szanse Ferrari, BMW i FI :)
rafaello85, 09.09.2009 00:55[!]
Teraz tylko patrzeć jak tę metodę podłapią i zastosują też inni organizatorzy:)
hagj, 09.09.2009 07:55[!]
Moim zdaniem słuszne posunięcie - jeździ się po torze. W niektórych wyścigach w ostatnich latach niektóre zakręty był pokonywane niemal całkowicie po tarce, lub nawet w części po za nią.
Ferdynand Trąbka, 09.09.2009 19:16[!]
Też się zgadzam na takie rozwiązania - nie po to jest tor, by go ścinać.
Kamikadze2000, 10.09.2009 09:16[!]
I dobrze! Przynajmniej nie będzie takich cięc, jakich dopuszczał się Hamilton! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca