F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kto jest najlepiej przygotowany do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii?

Marek Roczniak, 3 maja 2004, wyświetlenia: 860<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii zespół Ferrari zadebiutował z bolidem F2003-GA i chociaż Michael Schumacher był na mecie pierwszy, to jednak jego przewaga nad Fernando Alonso wyniosła zaledwie pięć sekund. W tym roku Renault jest w nieco słabszej formie, ale to nie znaczy, że sześciokrotny mistrz świata nie ma się kogo obawiać. Wręcz przeciwnie – będący obecnie w szczytowej formie zespół B.A.R wydaję się być doskonale przygotowany do wyścigu na torze Catalunya, na którym podczas przedsezonowych testów spisywał się znakomicie.

Wówczas wydawało się, że mogą to być jedynie czysto marketingowe zagrania, mające na celu przyciągnięcie uwagi sponsorów, gdyż jako że były to prywatne testy, bolidy wcale nie musiały mieć np. regulaminowej wagi. Po czterech rozegranych dotąd wyścigach sezonu 2004 można już chyba śmiało powiedzieć, że było to jednak odwzorowanie postępu dokonanego przez stajnię z Brackley od zeszłego roku. Duży wpływ na to miała zmiana dostawcy opon z Bridgestone na Michelin i szczególnie w Barcelonie może się to okazać istotne, gdyż właśnie tutaj zespół B.A.R przeprowadził najwięcej testów po zmianie dostawcy opon i wie dokładnie, czego może się spodziewać po nowym ogumieniu.

Tor Catalunya jest jednak ulubionym miejscem do przeprowadzania testów dla większości stajni i konkurencja z pewnością nie zasypuje gruszek w popiele. „Pomimo naszej znajomości Circuit de Catalunya Grand Prix Hiszpanii jest nadal sporym wyzwaniem zarówno dla bolidu jak i kierowcy. Szybkie zakręty powodują, że jest to dosyć wymagający tor, który jest dobrym sprawdzianem na stabilność i wydajność aerodynamiczną bolidu” – powiedział dyrektor techniczny zespołu B.A.R, Geoff Willis. Stajnia ta w Hiszpanii dysponować będzie ulepszoną wersją silnika Hondy i poprawionymi elementami aerodynamicznymi do bolidu 006. Shuhei Nakamoto, główny inżynier z Honda Racing Development: „Po tak udanym początku sezonu jestem zdeterminowany do utrzymania naszej konkurencyjnej formy i wywalczenia pierwszego zwycięstwa dla B.A.R Honda jak najszybciej się da. Podobnie jak na Imoli musimy być nadal najlepszym zespołem na oponach Michelin i jednocześnie starać się o zmniejszenie dystansu dzielącego nas od Schumachera i Ferrari”.

O tym jak dobrze zespół B.A.R może być przygotowany do wyścigu w Hiszpanii, może chociażby świadczyć wypowiedź Michaela Schumachera, który po zakończeniu testów w Barcelonie przed Wielkanocą stwierdził, iż muszą się poprawić. W zeszłym tygodniu włoska stajnia testowała ulepszoną wersję bolidu F2004 i ma nadzieję, że dzięki temu uda się jej utrzymać nieprzerwane pasmo zwycięstw w tym sezonie. „Musimy dobrze przygotować się do Barcelony. Wyścig ten wydaje się być najtrudniejszym z pierwszej części sezonu”. Starszy z braci Schumacherów nie ma jednak nic przeciwko temu, aby Jenson Button ponownie wywalczył pole position, byleby tylko w wyścigu dał się znowu pokonać.
Tymczasem zespół Williams po zakłóconych przez deszcz testach na torze Silverstone może nie być najlepiej przygotowany do Grand Prix Hiszpanii, ale mimo to Juan Pablo Montoya liczy na kolejne podium, gdyż w poprzednich latach tor Catalunya był dla niego dosyć szczęśliwy. To właśnie tutaj Kolumbijczyk w swoim debiutanckim sezonie 2001 po raz pierwszy stanął na podium.

Źródło: F1Racing.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2005  Bolid B.A.R przekroczył prędkość 400 km/h
03.11.2005  Fry: Pomoc nowemu zespołowi nie wpłynie negatywnie na wyniki B.A.R
11.10.2005  Davidson zastąpi Sato w ostatnim wyścigu sezonu?
06.10.2005  Dlaczego Hondzie zależy na drugim zespole F1?
04.10.2005  Honda wykupuje pozostałe udziały w B.A.R
Tagi:
BAR
Ferrari
Williams
Renault

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca