F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sytuacja z silnikami przed GP Singapuru

Przedstawiamy listę niewykorzystanych silników na cztery wyścigi przed końcem sezonu.
Bartosz Orłowski, 24 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 2688<< | lista | T- | T+ | >>
W tym roku jak wiemy, wprowadzono limit ośmiu silników dla jednego kierowcy na cały sezon. Napoczęcie każdego dodatkowego silnika równoznaczne jest z otrzymaniem kary przesunięcia na starcie o 10 miejsc do tyłu. System ten wprowadzono, aby zwiększy niezawodność i zmniejszyć koszty, jako że w przeszłości niektóre zespoły potrafiły zużyć po trzy silniki na jednego kierowcę w każdy weekend wyścigowy.

Od kilku lat FIA wymusza coraz większą wytrzymałość jednostek napędowych Formuły 1. Najpierw był to jeden silnik na 1 GP w 2004 roku, potem na 2 GP, a w tym roku pierwotnie planowano jeden silnik na 3 GP, ale ostatecznie stanęło na limicie 8 jednostek na jednego kierowcę, co daje zespołom możliwość dowolnego gospodarowania silnikami i szansę na mniej kar za nieplanowane wymiany.

Pod spodem przedstawiamy listę niewykorzystanych silników, które każdy z kierowców ma jeszcze do dyspozycji na cztery wyścigi przed końcem sezonu.

McLaren
Lewis Hamilton – 1
Heikki Kovalainen – 1

Ferrari
Giancarlo Fisichella – 2
Kimi Räikkönen – 2

BMW
Robert Kubica – 1
Nick Heidfeld – 1

Renault
Fernando Alonso – 2
Romain Grosjean – 2

Toyota
Jarno Trulli – 1
Timo Glock – 1

Toro Rosso-Ferrari
Jaime Alguersuari – 2
Sébastien Buemi – 2

Red Bull-Renault
Mark Webber – 1
Sebastian Vettel – 0

Williams-Toyota
Nico Rosberg – 1
Kazuki Nakajima – 1

Force India-Mercedes
Adrian Sutil – 1
Vitantonio Liuzzi – 1

Brawn-Mercedes
Jenson Button – 1
Rubens Barrichello – 1

Powyższa lista pokazuje, że zespoły używające silników Ferrari i fabryczna ekipa Renault mają ilościową przewagę nad resztą stawki, jako że Red Bull, a także zespoły zaopatrywane przez Mercedesa (Brawn, McLaren i Force India) i Toyotę (fabryczna ekipa oraz Williams) muszą oszczędzać swoje silniki, aby uniknąć kary cofnięcia na starcie.

Jedynym kierowcą, który nie posiada już zapasowego silnika jest Sebastian Vettel z Red Bull Racing, a wszystko to z powodu aż czterech awarii w tym sezonie. Niemiec ma jeszcze matematyczne szanse na zdobycie tytułu mistrza świata i odrzuca możliwość celowego użycia dodatkowego silnika i otrzymania kary w jednym z wyścigów, aby móc więcej jeździć podczas treningów.

Zobacz także: Użycie opon, silników, przekładni i KERS w sezonie 2009

Źródło: GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 24.09.2009 11:17[!]
Kierowcy obydwu zespołów napędzanych silnikami Ferrari zachowali jeszcze po 2 nieużywane jednostki napędowe. Czyli z tą niezawodnością włoskich agregatów wcale nie jest tak źle:)
Kierowcy fabrycznej stajni Renault też mają jeszcze po 2 silniczki. A Vettel ( chociaż też używa silnika Renault ) nie ma już żadnej nowej jednostki napędowej. Zatem, może awarie z Walencji ( Vettel ) i Spa ( Webber ) wynikały z błędów ekipy RBR?
rolnik sam w dolinie, 24.09.2009 11:21[!]
mogły wynikać z błędu w układzie chłodzenia w RBR bo innego wytłumaczenia nie widze
buczu, 24.09.2009 11:29[!]
Ferrari i Renault imponuje
pasior, 24.09.2009 12:21[!]
buczu szczególnie wynikami :-)
Filo_M-ce, 24.09.2009 12:23[!]
Skoro Ferrari i Renault to STR również ;)
Chance, 24.09.2009 12:27[!]
Tyle, że to zestawienie właściwie nic nam nie mówi na temat ilu jeszcze silników może użyć każdy kierowca. Bo oprócz nowych mają jeszcze przecież pozostałe stare, na których przejechali 1 lub 2 wyścigi...
Co z tego, że ktoś ma 2 nowe, jak pozostałe już wyrzucone? Inny może nie mieć żadnego nowego, ale jeszcze 5 starych do wykorzystania... i to wcale nie oznacza, że ten z nowymi jest w lepszej sytuacji...

A tak w ogóle, to zastanawia mnie taka sytuacja... W piątek montują na każdą sesję nowy silnik, w sobotę na trening i kwalifikacje też nowy. W niedzielę na wyścig pewnie już by się nie udalo. Kara będzie cofnięcie o 40 pozycji (bo to w sumie 4 silniki), tak? czyli wystartuje z końca stawki, ale będzie miał 4 następne silniki... Ciekawe, co zrobiłaby wtedy FIA...
Kamikadze2000, 24.09.2009 13:32[!]
W tej sytuacji nie zycze zle Sebowi. Mam jednak nadzieje, ze na koniec sezonu bedzie ZA MARKIEM!!! :))

@rolnik sam w dolinie - no wlasnie to prawdopodobnie bedzie powod calego zajscia. W koncu przeciez fabryczny zespol Renault nie ma tak duzych problemow. ;-)
nickolas, 24.09.2009 13:41[!]
Dobry pomysł Chance!
Sam myślałem o jakimś rozwiązaniu dla BMW, i wychodziło że jedyna możliwość to poświęcenie jednego GP na rezerwację jednej nowej jednostki. Nie sądzę że oszczędzanie to dobry pomysł na ściganie się. Tyle że cały czas myślę: BMW to wie, tylko czekają na deszczową GP, żeby utrata pozycji na starcie nie oznaczała skreślenia szans w wyścigu!
Z drugiej strony BMW już nie raz pokazało że nie myślą!
Ale twój pomysł przebija wszystko! To powinno rozwiązywać problemy wszystkich.
Nic gorszego w F1 nie mogłoby się zdarzyć jak kara przesunięcia w ostatnim wyścigu dla takiego Vettela!!!
Pod warunkiem że miałby duże szanse na tytuł, albo wręcz przewagę punktową.
I wszystko przebiega szczęśliwie aż do momentu kiedy przed wyścigiem ogłaszają zmianę silnika... :(
niza, 24.09.2009 17:50[!]
Moi poprzednicy bardzo dobrą myśl przedstawili. Np w przypadku Sebastiana mogłoby się okazać, że lepszym rozwiązaniem byłoby poświęcenie jednego GP, a uzyskać mógłby nawet z trzy nowe jednostki (przecież zespół może coś ściemnić z rzekomymi awariami)
rafaello85, 24.09.2009 20:56[!]
Chance---> wątpię żeby tak było. Na pewno takowa sytuacja została wzięta pod uwagę i FIA się przed nią zabezpieczyła. Z resztą jak można cofnąć zawodnika o 40 pól?:>
Chance, 24.09.2009 21:49[!]
rafaello85: tak samo, jak można cofnąć o 10 pozycji zawodnika, który zajął ostatnie miejsce w kwalifikacjach i wymienił silnik.
Poza tym wydaje mi się, iż FIA nie przewidziała sytuacji, którą opisałem. Nie można bez uzasadnionej przyczyny wymienić silnika po kwalifikacjach, ale o innych zastrzeżeniach nie słyszałem.
rafaello85, 24.09.2009 22:53[!]
Kara jest przyznawana raz. Zatem kierowca byłby tylko raz cofnięty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca