F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mario Theissen przedstawia stanowisko BMW na temat zmian w F1

Marek Roczniak, 18 maja 2004, wyświetlenia: 788<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor BMW Motorsport – Mario Theissen przedstawił kilka dni temu stanowisko monachijskiego koncernu w sprawie proponowanych przez FIA zmian w regulaminie technicznym Formuły 1. Niemiec zaczął od tego, iż podczas poprzedzającego wyścig o Grand Prix Hiszpanii spotkania przedstawicieli zespołów z FIA, które odbyło się 4 maja w Monako, miała miejsce konstruktywna dyskusja głównie na temat zmniejszenia kosztów związanych z uczestnictwem w tym sporcie. BMW jest oczywiście jak najbardziej za obniżeniem kosztów, ale nie można zapominać o tym, iż Formuła Jeden jest najbardziej rozwiniętą dziedziną wyścigów samochodowych i taką powinna pozostać. To jest właśnie jeden z powodów, dla którego koncern ten zdecydował się dostarczać silniki dla zespołu Williams.

W kwestii silników wszyscy są zgodni, że jest to jeden z obszarów wymagających drastycznego zmniejszenia kosztów. Producenci silników zgodzili się zaproponować własne zmiany odnośnie przepisów dotyczących jednostek napędowych, które umożliwiłyby obniżenie kosztów o połowę. Propozycja BMW jest taka, aby nie zmieniać liczby cylindrów z 10 na 8 i pojemności silników z 3 na 2.4 litra, gdyż będzie to miało bardzo niewielki wpływ na zmniejszenie kosztów. Początkowo przyczyni się wręcz do wzrostu, gdyż trzeba będzie opracować silnik o zupełnie nowej konstrukcji.

Jeśli chodzi o słabsze, niezależne stajnie, które muszą płacić za silniki, koszty napędza przede wszystkim liczba potrzebnych w trakcie sezonu egzemplarzy. BMW jest skłonne wyprodukować trzylitrowy silnik V10, wytrzymujący aż trzy weekendy Grand Prix, co będzie jednoznaczne z obniżeniem mocy o około 100 koni mechanicznych. W ten sposób zrealizowane zostaną główne zamierzenia FIA: zmniejszenie osiągów i to bez rezygnacji z cieszącej się fascynacją nie tylko wśród fanów koncepcji V10, zwiększenie wytrzymałości silników od razu na trzy wyścigi i obniżenie kosztów związanych z produkcją silników o 50%, jeśli uda się wprowadzić ograniczenie testów.

Jest to z pewnością ciekawa propozycja, jednak aby mogła być zrealizowana i to wcześniej niż w 2008 roku, potrzebne jest przede wszystkim dogadanie się w kwestiach komercyjnych z administracją Formuły Jeden. Potrzebna jest także zgoda pozostałych producentów silników i na koniec akceptacja ze strony FIA, która nie wiadomo, czy jest skłonna pozostać przy obecnej konfiguracji silników. Tym niemniej jest to jakaś konkretna kontrpropozycja, pozwalająca osiągnąć podstawowe założenia FIA, a jednocześnie powinna bardziej spodobać się wielu fanom kochającym przede wszystkim ryk silników 10-cylindrowych.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Theissen M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca