|
|
|
|
|
|
WTCC: Dziesiąte pole position w karierze Tarquiniego |
Jest to również trzecia z rzędu wygrana przez Włocha sesja kwalifikacyjna. |
|
•Bartosz Pyciarz, 31 pa?dziernika 2009, wyświetlenia: 2088 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Gabriele Tarquini przybliżył się do zdobycia tytułu mistrza WTCC po zdobyciu piątego w tym sezonie pole position w dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej na torze Okayama w Japonii. Włoch dyktował tempo od początku Q2, ustawiając swój najlepszy wynik na pierwszym przejeździe, by potem poprawić go jeszcze o 0,3 sekundy.
Z pierwszego rzędu pojedzie także kierowca BMW – Andy Priaulx, który wykręcił swój najlepszy czas weekendu na jedynym pomiarowym okrążeniu w Q2. Stawka rozstawiona jest dość ciekawie, bowiem drugi rząd stanowią Jorg Muller i Rickard Rydell, a inni pretendenci do tytułu – Augusto Farfus i Yvan Muller zajęli odpowiednio piąte i siódme miejsce.
Między nimi ustawi się Jordi Gene, a czołową dziesiątkę zamkną Tiago Monteiro oraz dwójka Chevroleta – Robert Huff i Alain Menu. Z pozostałych kierowców fabrycznych Sergio Hernandez był jedenasty. Hiszpan musiał po wczorajszych testach wymienić silnik w swoim BMW, jednak ominie go kara, ponieważ zgodnie z nowymi przepisami, jeżeli kolega z zespołu użyje swojego silnika przez cztery kolejne wyścigi (jednego silnika należy używać przez cztery weekendy z rzędu), może go pożyczyć partnerowi bez żadnych konsekwencji.
Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Tom Coronel, który tym samym zapewnił sobie ważny jeden punkt do klasyfikacji kierowców niezależnych, w której jest liderem. Z gościnnie występujących kierowców najlepiej poradził sobie Nobuteru Taniguchi, który był 18. Jutrzejszy pierwszy wyścig rozpocznie się o godzinie 5:55, natomiast drugi o godzinie 8:05. Oba wyścigi transmitowane będą na żywo na głównym kanale Eurosport.
•Wyniki kwalifikacji na torze Okayama | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas Q1 | Czas Q2 |
|
1. | Gabriele Tarquini | | SEAT Leon TDI | 1:38,168 | 1:37,666 |
2. | Andy Priaulx | | BMW 320si | 1:38,117 | 1:37,716 |
3. | Jorg Muller | | BMW 320si | 1:37,914 | 1:37,726 |
4. | Rickard Rydell | | SEAT Leon TDI | 1:38,149 | 1:37,799 |
5. | Augusto Farfus | | BMW 320si | 1:38,323 | 1:37,826 |
6. | Jordi Gene | | SEAT Leon TDI | 1:38,017 | 1:37,835 |
7. | Yvan Muller | | SEAT Leon TDI | 1:38,255 | 1:37,978 |
8. | Tiago Monteiro | | SEAT Leon TDI | 1:38,202 | 1:38,119 |
9. | Robert Huff | | Chevrolet Cruze | 1:38,900 | 1:38,620 |
10. | Alain Menu | | Chevrolet Cruze | 1:38,460 | 1:39,110 |
11. | Sergio Hernandez | | BMW 320si | 1:39,043 | |
12. | Tom Coronel | | SEAT Leon | 1:39,078 | |
13. | James Thompson | | LADA Priora | 1:39,106 | |
14. | Nicola Larini | | Chevrolet Cruze | 1:39,126 | |
15. | Felix Porteiro | | BMW 320si | 1:39,159 | |
16. | Alessandro Zanardi | | BMW 320si | 1:39,186 | |
17. | Stefano D'Aste | | BMW 320si | 1:39,395 | |
18. | Nobuteru Taniguchi | | BMW 320si | 1:39,469 | |
19. | Jaap van Lagen | | LADA Priora | 1:39,498 | |
20. | Seiji Ara | | BMW 320si | 1:39,549 | |
21. | Joao Paulo de Oliveira | | SEAT Leon | 1:39,643 | |
22. | Franz Engstler | | BMW 320si | 1:39,672 | |
23. | Tom Boardman | | SEAT Leon | 1:39,823 | |
24. | Kristian Poulsen | | BMW 320si | 1:40,112 | |
25. | Kirył Ładygin | | LADA Priora | 1:40,786 | |
26. | Henry Ho | | BMW 320si | 1:41,536 | |
27. | Masaki Kano | | BMW 320si | 1:42,427 | |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|