F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zaniepokojona odejściem Toyoty

Ferrari twierdzi, że odejście Hondy, BMW i Toyoty to wynik wojny przeciwko producentom.
Michał Roszczyn & Maraz, 4 listopada 2009, wyświetlenia: 3966<< | lista | T- | T+ | >>
FIA opisuje decyzje Bridgestone i Toyoty o wycofaniu się z Formuły 1 jako „niepokojące”. Federacja twierdzi ponadto, że chce wyjaśnić stanowisko prawne Toyoty, która wraz z innymi zespołami podpisała tego lata porozumienie Concorde Agreement, zobowiązując się tym samym do pozostania w tym sporcie do roku 2012 włącznie.

Choć teoretycznie odejście japońskiego koncernu tworzy wakat w przyszłorocznej stawce dla byłej ekipy BMW Sauber – wykupionej przez firmę Qadbak i znajdującej się na liście rezerwowej – to jednak FIA twierdzi, że musi wiedzieć więcej na temat sytuacji Toyoty, zanim zdecyduje się przyjąć inny zespół w jej miejsce.

„Oczekiwane jest niezwłoczne wyjaśnienie ze strony Toyoty w sprawie jej prawnego stanowiska wobec mistrzostw świata” – czytamy w dzisiejszym oświadczeniu FIA. „Będzie to miało bezpośredni wpływ na ewentualne przyjęcie trzynastego zgłoszenia w późniejszym czasie”.

W oświadczeniu dodano, że decyzja Toyoty o natychmiastowej rezygnacji już po podpisaniu Concorde Agreement kontrastuje z deklaracją firmy Bridgestone, która z dużym wyprzedzeniem ogłosiła swoje odejście z F1. „Komunikaty Toyoty i Bridgestone z tego tygodnia o wycofaniu się z Formuły 1 są zmartwieniem dla FIA. Bridgestone poinformowało jednak o swoich zamiarach z prawie 18-miesięcznym wyprzedzeniem, umożliwiając tym samym na podjęcie niezbędnych kroków w ramach dostawy opon dla mistrzostw w przyszłości. Natomiast decyzja Toyoty przyszła zaledwie kilka tygodni po podpisaniu przez jej zespół nowego Concorde Agreement, obowiązującego do roku 2012”.

Wcześniej w tym roku FIA pozwoliła zespołom na wprowadzenie w życie ich własnych planów dotyczących cięć kosztów, nie narzucając wcześniej ogłoszonego pomysłu ograniczonych budżetów. Wycofanie Toyoty dowodzi, że ograniczone budżety pozostają pilnym priorytetem. „FIA wielokrotnie ostrzegała, że sport motorowy nie może wyprzedzić światowego kryzysu gospodarczego. Dlatego rywalizujące teamy zostały poproszone o obniżenie kosztów i wspierano przystąpienie niezależnych ekip. FIA zaakceptowała środki redukcji kosztów przedstawione przez zespoły na podstawie tego, że zapewnili oni o długoterminowym zaangażowaniu w mistrzostwa”.

„Komunikat Toyoty pokazuje znaczenie pierwotnego planu działań w sprawie redukcji kosztów proponowanego przez Federację. FIA będzie teraz pracować w celu upewnienia się, iż odejście Toyoty zostanie przeprowadzone w najlepszym interesie mistrzostw oraz będzie dalej zachęcać zespoły F1 do podjęcia niezbędnych środków redukcji kosztów dla dobra sportu”. Tymczasem Ferrari w swoim oświadczeniu stwierdziło, że odejście Hondy, BMW i Toyoty to nie wynik sytuacji ekonomicznej na świecie, a rezultat „wojny prowadzonej od kilku lat przeciwko wielkim producentom samochodów”.

Włoska firma w dalszej części oświadczenia przypomina swoje obiekcje wobec nowych niezależnych zespołów Manor, Lotus, USF1 i Campos Meta, zastanawiając się, które z nich dotrwają do końca sezonu 2010, czy w ogóle pojawią się na starcie w Bahrajnie w marcu przyszłego roku. Na koniec odnosi się do powieści kryminalnej Agaty Christie pod tytułem "Dziesięciu małych Indian", w której sprawca zbrodni zostaje odkryty dopiero w momencie, gdy wszyscy inni podejrzani są martwi. „Czy chcemy, aby stało się to ponownie, a może powinniśmy napisać książkę wg Formuły 1 z innym zakończeniem?” – pyta Ferrari, domagając się jakby czyjejś głowy...

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Toyota
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 04.11.2009 20:26[!]
"Dziesięciu Murzynków" to znakomity kryminał, ale Ferrari ponownie zaczyna mnie wkurzać.
Huckleberry, 04.11.2009 20:29[!]
Mają dużo racji. Co to za rywalizacja jeśli w serii, która od wieków była kosmicznym wyścigiem technologii preferowane są garażowe zespoły, a najbogatszym tnie się budżety bez opamiętania...
Corvi78, 04.11.2009 20:30[!]
proponuje głowy całej FIA
Gie, 04.11.2009 20:33[!]
Pamiętacie pomysł F z trzema bolidami? Z wypowiedzi F można wywnioskować że ma jakieś informacje co do nowych zespołów i ich kondycji finansowej, która może zmusić je do wycofania się w trakcie sezonu.Może się tak zdarzyć że na starcie do sezonu 2011 będzie tak mało teamów że zespoły dostaną zielone światło do wystawienia trzeciego bolidu. Dla zachowania jakiejś równowagi z jakimś ograniczeniem, np. mocy silnika.
Tak sobie tylko dywaguje :)
ergie, 04.11.2009 21:03[!]
Hrabia Montezuma chce teraz władzy absolutnej. Najpierw spełniono jego warunek dotyczący cięcia kosztów, potem, pozbyto się Maxia a teraz marzy mu się Formuła FerrarIAT. Jeśli ta seria podporządkowana zostanie wielkim producentom to będziemy mieli cyrk z dokładnie wyreżyserowaną "walką" na torze.

A zachowanie Toyoty pokazuje ile dla wielkich producentów znaczą wcześniej podpisane umowy. Czyż to nie szef tego zespołu najbardziej tokował (wraz z HM) w zeszłym sezonie o tym coby nie obcinać kosztów?
zozox, 04.11.2009 21:40[!]
Przecież Toyota zapowiadała jak nie wygramy wyścigu w 2009 wycofujemy się z F1
A.S., 04.11.2009 22:20[!]
A tym k... o co znowu chodzi? Odejście BMW i Toyoty to rezultat wojny prowadzonej przeciwko producentom? A kto tę wojnę prowadził – FIA? Skoro FIA to mają tam teraz czerwoni swojego człowieka, to niech działa, by ratować sytuację. Proponuję by budżety zespołów były jeszcze większe, to na pewno wszyscy zostaną. Co zjadło BMW i Toyotę – pojawienie się nowych małych ekip, czy rozdmuchane do granic absurdu budżety i brak wyników. Niech się Montezemollo stuknie w ten swój czerwony zakuty łeb.
MairJ23, 04.11.2009 22:35[!]
hehehe A.S. :) walczy :)
Vagabond, 04.11.2009 23:12[!]
ergie - bredzisz. Z jaką wyreżyserowaną walką? Myślisz, że co, producenci nie chcą rywalizować tylko będą sobie decydować dzisiaj ja wygrywam a jutro ty? O jaki warunek ci chodzi? O to czego chciały ZESPOŁY? Potrafisz rozróżnić FOTA od Montezemolo czy może wydaje ci się, że to on tam wszystkimi rządzi i nikt prócz niego nie ma nic do powiedzenia?
I jeszcze następny miłośnik teorii spiskowych się odezwał - człowek Ferrari w FIA... a może człowiek PSA? Napewno teraz do F1 (bo to przecież jedyny sport motorowy FIA) wejdzie Peugeot, a mały francuz pomoże swoim rodakom. A, nie, przecież to człowiek Ferrari, ale Citroen ma w rajdach już zapewnione kilka tytułów do przodu, to pewne prawda?
A BMW i Toyotę zeżarł brak wyników a nie budżety. Skoro do tej pory mogli, a nagle po wprowadzeniu ograniczeń sie wycofali to taaak, to musi być wina budżetów...
Zomo, 05.11.2009 00:36[!]
kaczki dziennikarskie kwacza o odejsciu temu fabrycznego Renault z F1. Podobniez maja zostac tylko z silnikami. Jako ze w kazdej plotce jest ziarno prawdy, FIA ma sie o co martwic.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca