F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Tost optymistą w kwestii pierwszego autorskiego bolidu STR

"Jak dotychczas wydaje mi się, że (nasi projektanci) wykonują dobrą robotę".
Marek Roczniak, 9 listopada 2009, wyświetlenia: 2726<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Toro Rosso – Franz Tost jest optymistą, że konieczność skonstruowania własnego bolidu na sezon 2010 nie spowoduje pogorszenia ich formy. Przyznał jednak, że zespół z Faenzy może czekać trudny okres przejściowy.

Dotychczas Toro Rosso zawsze korzystało z bolidu zaprojektowanego przed Red Bull Technologies, przystosowując go jedynie do innego silnika. Zmiany w przepisach na przyszły rok oznaczają jednak, że teraz włoska stajnia musi zaprojektować własne auto, co pociąga za sobą także inne konsekwencje.

„Musimy sami zaprojektować i zbudować samochód, a infrastruktura zespołu także musi ulec poprawie. To wymaga czasu” – powiedział Todt serwisowi AUTOSPORT. „Musimy poczekać i zobaczyć, jak wszystko się ułoży. Mogę mieć tylko nadzieję, że doświadczenie naszych projektantów jest wystarczająco duże, aby mogli oni wykonać dobrą robotę”.

Tost zaznaczył, że zawsze mieli zachowane pewne możliwości projektowe w ekipie, zatem nie musieli robić wszystkiego od zera gdy stało się jasne, że będą musieli zbudować własny samochód. „Na szczęście zawsze mieliśmy kilku projektantów i nie musimy zaczynać od zera. Nie jest jednak łatwo sprowadzić właściwych ludzi z odpowiednimi umiejętnościami, którzy będą razem dobrze pracowali. Zobaczymy, jak wszystko ułoży się w czasie zimy. Jak dotychczas wydaje mi się, że wykonują dobrą robotę, ale pewność będziemy mieli dopiero wtedy, gdy zobaczymy czasy okrążeń na torze”.

Szef Toro Rosso ma też nadzieję, że uda im się wykorzystać choć trochę części z tegorocznego bolidu, ale zdaje sobie sprawę, że zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2010 mocno ograniczają taką możliwość. „Regulacje zmuszają nas do zaprojektowania zupełnie nowego samochodu, ponieważ będzie zakaz tankowania paliwa podczas wyścigów w przyszłym roku. To oznacza, że zbiornik na paliwo musi być znacznie większy, co z kolei wymusza zupełnie inną filozofię przy projektowaniu samochodu. Jest nowy rozstaw osi, inne rozłożenie ciężaru i wszystko to zmusza nas do zaprojektowania zupełnie nowego samochodu”.

„Z finansowego punktu widzenia byłoby dobrze, gdyby udało się wykorzystać jakieś istniejące części, zwłaszcza że z punktu widzenia osiągów bolid z 2009 roku wydawał się być dość szybki. Niestety jak dotychczas wygląda na to, nie będzie zbyt dużo takich części” – dodał Tost.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.07.2023  AlphaTauri nie wróci do nazwy Toro Rosso
18.02.2021  Perez może przetestować Toro Rosso z 2018 roku na Silverstone
30.12.2019  Kwiat: To był jeden z moich najlepszych sezonów w Formule 1
05.12.2019  GPToday.net: Gazprom rozważa zaangażowanie w Formułę 1
30.11.2019  FIA potwierdziła zmianę nazwy Toro Rosso
Tagi:
Tost F.
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TimOOv, 09.11.2009 15:36[!]
Dotychczas Toro Rosso zawsze korzystało z bolidu zaprojektowanego przed Red Bull Technologies, nie prawda... STR1 nie było kopią RBR2
Maraz, 09.11.2009 15:38[!]
Jeśli się nie mylę, był to przemalowany RB1 z 2005 roku. Całą zimę testowali z RB1.
Kara Nocny Cień, 09.11.2009 15:41[!]
W tym roku mieli dobrą podstawę a w sumie niewiele osiągnęli, więc raczej na optymizmie się skończy.
sneer, 09.11.2009 16:20[!]
Mam nadzieję, że te słowa zamkną usta co poniektórmy "znawcom". twierdzącym, że przyszłoroczne zmiany będą tylko kosmetyczne.
jan5, 09.11.2009 16:25[!]
to że red bull i toro rosso są tym samym było widać rok temu, bo jak ferrari zaczęło kombinować z silnikami to od razu toro roso podskoczyło, ale nie rozumiem dlaczego w tym roku red bulla i toro rosso dzieliła taka przepaść, czyżby sytuacja odwrotna niż rok temu? Ale to silniki ferrari i mclarena wydawały się najmocniejsze
Kamikadze2000, 09.11.2009 16:29[!]
Myślę, że stawki zamykać NIE BĘDĄ... ;)
mbg, 09.11.2009 16:55[!]
jan5>> myślę, że w 2009 RedBull widząc że rok wcześniej ich juniorska drużyna pokonała seniorską postanowił zmniejszyć częstotliwość aktualizacji STR4 w porównaniu do RB5, by nie było niepotrzebnych upokorzeń.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca