Zespół
BMW Sauber wciąż nie wie, czy otrzyma miejsce w stawce Formuły 1 na przyszły rok, mimo że odejście Toyoty teoretycznie zwolniło dla nich miejsce. FIA nie wydała jednak dotychczas żadnego oświadczenia w tej sprawie.
„Sytuacja nie uległa zmianie” – cytuje słowa Theissena serwis
AUTOSPORT.
„Zespół nadal nie posiada miejsca w stawce. Spodziewamy się, że otrzymamy je, ale jeszcze to nie nastąpiło. Oczywiście opóźnienie utrudnia negocjacje z kierowcami i sponsorami”.
FIA jest podobno bardzo niezadowolona, że Toyota wycofała się z F1 zaledwie kilka miesięcy po podpisaniu porozumienia Concorde, zobowiązującego ją do startów do końca sezonu 2012. Ciało zarządzające poprosiło japońskiego producenta samochodów o wytłumaczenie swojej sytuacji prawnej względem tego zobowiązania i do wyjaśnienia sprawy nie może zdecydować o losie 13. miejsca w stawce. Istnieje szansa, że Toyota będzie musiała ponieść jakąś karę.
Theissen dodał, że decyzję co do swojej przyszłości podejmie dopiero po wyjaśnieniu sytuacji zespołu z Hinwil. Sugeruje się, że jeśli zespół otrzyma miejsce w stawce, to wówczas Niemiec może zrezygnować z roli szefa sportowego BMW i objąć stanowisko kierownicze w nowym wcieleniu Saubera.
„Decyzję [co do przyszłości] podejmę wtedy, gdy zespół będzie bezpieczny i wszystko będzie jasne” – powiedział Theissen.
Tymczasem szwajcarska gazeta
Sonntagszeitung twierdzi, że spółka Qadbak, która zgłosiła chęć wykupienia zespołu z Hinwil, jeśli otrzyma on zgodę na starty w sezonie 2010, nie jest w rzeczywistości finansowana przez zamożne rodziny z Bliskiego Wschodu. Gazeta sugeruje, że brak rzeczywistego wsparcia finansowego może być jednym z powodów tego, że FIA ociąga się z przyznaniem Sabuerowi miejsca w przyszłorocznej stawce.
W dodatku w przejęcie zespołu zaangażowana jest dość kontrowersyjna osoba – Russell King. Kilka lat temu był on zaangażowany w próbę utworzenia zespołu F1 z Dubaju, która zakończyła się niepowodzeniem, a niemożność zebrania przez niego odpowiednich funduszy okazała się podobno sporym zaskoczeniem dla działu prawnego BMW. Oczekuje się, że FIA opublikuje ostateczną listę startową zespołów Formuły 1 na sezon 2010 pod koniec listopada.
Źródło: Autosport.com,
Motorsport.com