|
|
|
|
|
|
Mosley: Mogłem zapobiec niektórym odejściom |
"Powinienem był zadać sobie trud i odwiedzić z osobna każdego z dyrektorów koncernów". |
|
•Marek Roczniak, 14 grudnia 2009, wyświetlenia: 1871 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
W drugim z artykułów opublikowanych w gazecie Daily Telegraph, były prezydent FIA – Max Mosley zdradził, że prawdopodobnie mógł zapobiec przynajmniej jednemu odejściu dużego koncernu z Formuły 1, gdyby osobiście wyjaśnił osobom z zarządu korzyści płynące z jego planu ograniczenia budżetów zespołów.
„Prawdopodobnie popełniłem jeden duży błąd” – pisze Mosley. „Podczas okresu pomiędzy dwoma decyzjami Światowej Rady Sportów Motorowych w marcu i kwietniu, powinienem był zadać sobie trud i odwiedzić z osobna każdego z dyrektorów generalnych koncernów, by wyjaśnić im dokładnie, co zamierzamy zrobić i dlaczego”.
„Sądzę, że gdybym to uczynił, BMW mogłoby być nadal z nami, a może także i Toyota. Łatwo byłoby mi pokazać im, że przy ograniczonym budżecie mogliby osiągnąć mniej więcej to samo co wcześniej, ale za znacznie mniejsze pieniądze. Jednakże szefowie ich zespołów nigdy nie mieli zamiaru przekazać im takiego przesłania. Utrata BMW i Toyoty (a także Hondy) to przykra sprawa, ponieważ było to tak bardzo niepotrzebne”.
Mosley jest także przekonany, że FOTA nigdy nie byłaby w stanie zrealizować z powodzeniem swoich planów o utworzeniu alternatywnych mistrzostw. „Ogłoszenie tych planów przez FOTA musiało wywołać ekscytację w łatwowiernych sekcjach mediów i strach wśród właścicieli praw komercyjnych oraz ich banków, ale na tym koniec. Spowodowałoby to rywalizację dwóch mistrzostw: oficjalnych F1 z nowymi FOTA” – napisał Brytyjczyk.
„Te drugie miałyby czołowe zespoły i kierowców poza Williamsem oraz Force India, podczas gdy te pierwsze kontrakty (z torami i TV), nazwę Formuła Jeden i tradycję. Formula One Management (czyli Bernie Ecclestone) nie mogło dołączyć do nowych mistrzostw nawet gdyby chciało, z uwagi na zawarte porozumienia komercyjne z FIA. Wiedząc, że alternatywne mistrzostwa nie dojdą zupełnie do skutku bez torów i przekazów telewizyjnych, promotorzy wyścigów i stacje telewizyjne postawiłyby FOTA i znaczących producentów samochodów w beznadziejnej pozycji do negocjacji”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|