|
|
|
|
|
|
Wirth obiecuje duży krok naprzód w Bahrajnie |
"Chciałbym, aby oceniano nas przez pryzmat tego, gdzie wylądujemy na koniec". |
|
•Piotr Bogucki, 27 lutego 2010, wyświetlenia: 2176 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dyrektor techniczny zespołu Virgin Racing – Nick Wirth zapewnił niedawno o dużym pakiecie poprawek, jaki ma być wprowadzony do VR-01 na Grand Prix Bahrajnu i jest pewien, że jego zespół zacznie sezon jako najlepszy z nowych teamów w F1. Jak na razie Virgin podczas testów wyglądał na samochód szybszy od Lotusa, natomiast Campos wciąż nie przeprowadził żadnego testu swojego samochodu, a zespół US F1 stoi pod dużym znakiem zapytania.
Spytany dzisiejszego poranka o to, czy spodziewa się, że Virgin będzie najlepszym z nowych zespołów, Wirth odpowiedział: „Nie mam co do tego wątpliwości! Posiadamy samochód z bardzo silną podstawą, widzimy to już po naszych osiągach na torze, chociaż pokonaliśmy na razie całkiem małą liczbę kilometrów”. Pokłada on również dużą nadzieję w częściach, jakie zespół ma wprowadzić przed pierwszym wyścigiem. „Mamy świetny krok naprzód przygotowany na Bahrajn” – stwierdził Wirth.
„Mieliśmy zamiar wprowadzić wszystko tutaj [w Barcelonie], jednak problemy, jakie wystąpiły w Jerez oznaczały, że musieliśmy się skupić na rozwiązaniu kwestii hydrauliki i innych rzeczy, które nas spowalniały, tak więc mamy zamiar wprowadzić bardzo interesujący krok naprzód w osiągach na Bahrajn, tak samo zresztą, jak wielu z naszych konkurentów, a wtedy przejdziemy już do programu rozwoju podczas sezonu”.
Chociaż program testów Virgin Racing został zakłócony przez problemy z niezawodnością, Wirth twierdzi, że samochód sprawował się tak, jak oczekiwał tego zespół – pomimo niepewności osób z innych części padoku co do wiarygodności projektu opartego w pełni na CFD. „Sądzę, że najbardziej radykalnym aspektem tego projektu jest jego strona aerodynamiczna i liczby okazały się identyczne z tymi, jakich oczekiwaliśmy. Charakterystyka, balans, ogólne czucie samochodu jest takie, jakiego się spodziewaliśmy – reaguje na zmiany tak, jak się tego spodziewaliśmy. Tak więc uważam, że mamy fantastyczną bazę, by iść naprzód”.
„Sprawiły nam problemy niewielkie kwestie projektowe, kwestie związane z różnymi systemami samochodu, a patrząc na ograniczony czas testów jaki mieliśmy, wliczając w to pogodę, jaką mieliśmy w Jerez, trochę opóźniło nas to w przygotowaniach. Jednak jesteśmy teraz tutaj, mieliśmy wczoraj bardzo pozytywny dzień pod kątem sprawienia, aby te małe problemy nie spowalniały nas i liczymy, że uda nam się przejść przez dwa kolejne dni testów i zakończyć je, zaliczając przez całą listę zadań do wykonania przed Bahrajnem”.
Ostrzegł on jednak, aby nie oceniać Virgin przed przeprowadzeniem programu rozwojowego swojego samochodu w miarę trwania sezonu. „W ostatecznym rozrachunku liczy się to, co dzieje się na torze” – przyznał Wirth. „Problemy z hydrauliką, które nas dotychczas spowalniały, nie mają nic wspólnego z CFD, są wynikiem procesu wykonania samochodu”.
„Liczby się zgadzają, jesteśmy zadowoleni i chciałbym prosić wszystkich, aby oceniali nasze osiągi przez pryzmat tego, gdzie wylądujemy na koniec – a w szczególności przez pryzmat prędkości naszego rozwoju. Stworzyliśmy wspólnie cały program, aby mieć możliwie jak najlepszą szybkość rozwoju przez cały sezon. Widzieliśmy w zeszłym roku zespoły, które wystartowały w bardzo słabym stylu ale później odwróciły koleje losu i przesunęły się do przodu. Wszystko zależy od tempa rozwoju i jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co możemy w tym roku pod tym względem osiągnąć”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|