|
|
|
|
|
|
Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało |
Brytyjczyk sądzi, że jedynym minusem MVR-02 była kiepska strona aerodynamiczna. |
|
•Nataniel Piórkowski, 24 stycznia 2012, wyświetlenia: 2980 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Konsultant Marussia Racing- Pat Symonds uważa, że bolid zespołu z sezonu 2011 dysponował w niektórych obszarach bardzo dużym potencjałem, jednak był on skutecznie niweczony przez kiepską stronę aerodynamiczną.
Rosyjska stajnia rozstała się w ubiegłym roku z dotychczasowym projektantem – Nickiem Wirthem oraz zerwała ze strategią projektowania i rozwoju bolidu wyłącznie w oparciu o CFD, wzbogacając ją o testy w tunelu aerodynamicznym i nowe partnerstwo techniczne z McLarenem.
Były dyrektor techniczny Renault F1 Team sądzi, że w sezonie 2011 potencjał samochodu ograniczała wyłącznie kiepska aerodynamika. „To prawda, dogłębnie analizowaliśmy naszych konkurentów, dokładnie analizowaliśmy także gdzie jest nasze miejsce i myślę, że pod względem mechanicznym nasz bolid był dużo lepszy od innych samochodów z ogona stawki. Osiągi w wolnych zakrętach były znacznie bliższe normom niż te z szybkich wiraży. Samochód bardzo dobrze reagował na zmiany, nie miał problemów z ogumieniem, nie był trudny w prowadzeniu, więc myślę, że nasze osiągi przy wolnych prędkościach były na rozsądnym poziomie. Przy wysokich prędkościach nie było dobrze i oczywiście winna jest temu aerodynamika. Spójrzmy prawdzie w oczy, największą część osiągów, bolid Formuły 1 zawdzięcza właśnie jej. Tego nam brakowało i na ten obszar musimy naciskać”.
Brytyjczyk dodał również, że Marussia korzysta z doświadczenia Timo Glocka, który będzie reprezentował barwy zespołu już trzeci rok z rzędu. „Jest dobry. Jest bardzo komunikatywny i ostro naciska. To dobry punkt odniesienia dla zespołu. Jestem bardzo, bardzo zadowolony, że mamy go u siebie. Wydaje mi się, że gdy próbujesz rozwijać bolid, rozwijać zespół, to gdy nie masz punktu odniesienia, pewnej ciągłości, może się to okazać bardzo trudne. Timo jest bardzo istotną częścią naszego progresu”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|