F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica: Wyprzedzanie w F1 nigdy nie było łatwe

"Nie sądzę, że trzy lata temu wyprzedzanie było łatwiejsze".
Marek Roczniak, 25 marca 2010, wyświetlenia: 5973<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica jest zaskoczony wielkim szumem wokół braku walki na torze w Grand Prix Bahrajnu i nie uważa, aby nowe przepisy uczyniły wyprzedzanie trudniejszym, niż w poprzednich latach.

„Nie sądzę, że trzy lata temu wyprzedzanie było łatwiejsze” – powiedział kierowca Renault. „To zawsze było bardzo trudne. Oczywiście z punktu widzenia kierowców byłoby miło, gdyby było to łatwiejsze, ponieważ koniec końców chcemy się ścigać i zawsze dobrze jest mieć możliwość walki. Dla przykładu byłem szybszy od [niektórych] samochodów w Bahrajnie o dwie sekundy, ale nie byłem w stanie ich wyprzedzić. Jest to denerwujące, ale tak to już jest”.

„Tak było jednak już i wtedy, kiedy dołączyłem do Formuły 1. Przeszliśmy z rowkowanych opon na slicki, teraz mamy węższe [przednie] opony, a koncepcja aerodynamiczna uległa całkowitej zmianie. Jest wiele czynników, które razem powodują, że wyprzedzanie jest bardzo trudne i tak będzie w nieskończoność, chyba że weźmiemy samochody drogowe i pomalujemy je tak, jak bolidy F1. To normalne, że im wyższa kategoria, tym trudniej jest wyprzedzać. Powiedziałbym, że wygląda to na trudniejsze [w 2010], ponieważ nie możesz jakoś myśleć tylko o jednym okrążeniu, ale o dowiezieniu samochodu do mety”.

Kubica sądzi, że wyeliminowanie tankowania w trakcie wyścigów spowodowało dla kierowców i inżynierów dodatkowe wyzwanie, nawet jeśli nie ma to pozytywnego wpływu na cały spektakl. „Nie wiem, czy spodziewaliśmy się zupełnie innych wyścigów. To, co widzieliśmy w Bahrajnie było czymś, czego się spodziewałem, zatem nie było to specjalną niespodzianką, przynajmniej dla mnie. Właściwie to z mojego punktu widzenia było do odkrycia kilka interesujących czynników, które czynią życie kierowcy nieco innym, niż w przeszłości. Spodziewałem się zupełnie innego wyścigu z punktu widzenia kierowców oraz inżynierów i tak właśnie było”.

„Jednakże z punktu widzenia widowiska nie wydaje mi się, aby było gorzej, niż w ubiegłym roku. Było tak samo. To inny rodzaj ścigania się, musisz prawdopodobnie zwracać większą uwagę na takie kwestie, jak zużycie opon i hamulców, a także na temperatury, w zależności od twojej pozycji na torze i strategii. Dla mnie było to ciekawe doświadczenie w Bahrajnie i nauczyłem się kilku nowych rzeczy. Jednakże z pewnością wyścig jest teraz dużo wolniejszy – jedziesz wolniej o osiem sekund na okrążeniu w porównaniu do kwalifikacji, co sprawia wrażenie jazdy w zwolnionym tempie. Stawia cię to w innej sytuacji. W przeszłości szybko spalałeś paliwo i zmieniałeś opony dwa razy w wyścigu, zatem zużycie ogumienia nie było tak ważne”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Lolkoski, 25.03.2010 19:13[!]
jak narazie to w pierwszym wyścigu wyprzedzał głównie Kubica
dymson, 25.03.2010 19:48[!]
witam panowie wie ktos moze gdzie jutro w internecie beda transmitowane treningi ?
Dae, 25.03.2010 22:32[!]
Witam
Mało kiedy się odzywam, przeszedłem z innego portalu (nie mylić z Onet) gdzie zdenerwowały mnie jakieś literki do wpisywania.
Przez dłuższy czas sondowałem czy warto zabierać głos tutaj. Przepraszam za taką rezerwę ale wolę mieć pewność co do reszty Użytkowników Portalu.

Kubica jaki jest każdy widzi. Sposób w jaki się ściga dla jednych Fenomen dla drugich Dno... Jednak nie o tym chciałbym pisać.

Całe przepisy FIA odnośnie F1 to stek bzdur. Dlaczego? Proszę bardzo ale tylko te które naprawdę bolą:
1. Redukcja kosztów -
Zakazy używania w tunelu bolidu w sakli 1:1 - nie trzeba zbudować bolid w skali 1:3 (proszę mnie poprawić jak się mylę) żeby można testować czy to nie jest chore?
2. Zamrożenie silników - nie no paranoja. Nie rusz tego bo nie wolno... Kurcze XXI wiek a ci się odcięli od innowacji w dziedzinie spalania i osiągów.
3. Opony - najlepiej z góry zarządzać które "gumy' używa

Reszty nie wymieniam a napisze moje wnioski

Najlepiej dać wszystkim F126p i niech będzie wyprzedzanie (F2 najlepszym przykładem wszytko jednakowe i tylko katastrofy zmieniają kolejność kierowców), silniki niech mają ograniczone obroty ale reszta proszę bardzo wolna ręka. Tunel aero w skali 1:1 niech testują i 25 na dobę po to jest. Konstrukcje niech inżynierowie kombinują. Opony niech 'Dana" firma przedstawi zestaw opon do cyklu GP F1 a zespoły niech same decydują jaką mieszankę będą używać.

To tyle (prawie bo więcej rzeczy mnie boli w dzisiejszej F1, ale niektórych się nie przeskoczy). Chciałbym żeby kiedyś za mojego życia było jak kiedyś
Donington 1993 i jego Pierwsze okrążenie (nie koniecznie w deszczu) ale jak się patrzy na to a na obecną F1 to ... więcej emocji jest w wyścigach ślimaków.

Przepraszam za długą wypowiedź ale i tak jest to część tego co mnie boli
BlindWolf, 25.03.2010 23:52[!]
Dae
- ja też tam byłem i komentarze wcinał moderator -potem z tego artykuły chyba klecił
- Wdepnij na forum
-zapraszam do GMP - jutro już możesz obstawiać wyścig :D
Yurek, 26.03.2010 00:05[!]
Kubica gada głupoty aż głowa boli. Jeśli według niego wyprzedzanie ZAWSZE było bardzo trudne, to super. W latach 60. to nawet bardzo, czyż nie? Niech Kubica zamiast gadać głupoty, poogląda sobie takie manewry - w wyścigach, w których jeździł - jak choćby Heidfeld-Alonso (Bahrajn 2007), Sato-Alonso (Kanada 2007), Heidfeld-Raikkonen/Kovalainen (Anglia 2008) Rosberg-Massa (Monako 2009), Button-Grosjean (Brazylia 2009), i 100 innych. Nie wspomnę o tym, co zrobił Hakkinen Schumacherowi na Spa w 2000. Był zakaz tankowania, a też sobie radzili i Senna, i Mansell, i Prost. Czasami trzeba mieć jaja, jak miał Frentzen przy wyprzedzaniu Barrichello na Estoril w 1995 albo Schumacher podczas wyprzedzania Wurza w Monako '98, a nie narzekać, że "wyprzedzanie zawsze było trudne".
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca