F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull chętnie usłyszy wyjaśnienie sytuacji z zawieszeniem

Tymczasem Brembo zapewnia, że to nie hamulce zawiodły w bolidzie Vettela w Australii.
Marek Roczniak, 30 marca 2010, wyświetlenia: 5025<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Red Bull Racing – Christian Horner powiedział, że jego zespół chętnie pozna stanowisko FIA w sprawie tego, co można zmienić w zawieszeniu pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem po zarzutach w ostatni weekend ze strony McLarena, że bolidy RB6 są wyposażone w system pozwalający na aktywną zmianę wysokości zawieszenia.

Szef McLarena – Martin Whitmarsh zasugerował, że Red Bull znalazł jakiś sposób na regulację wysokości zawieszenia pomimo obowiązywania zasad parku zamkniętego po kwalifikacjach, co uniemożliwia dokonywanie zmian w ustawieniach samochodu przed startem wyścigu. Taka regulacja umożliwiłaby jazdę w kwalifikacjach z nisko zawieszonym bolidem w celu poprawy osiągów, a w wyścigu auto byłoby już wyżej zawieszone, aby z pełnym bakiem nie ocierało podłogą o tor.

„McLaren udziela ostatnio sporo komentarzy, czy to odnośnie pojemności naszego zbiornika na paliwo, przyszłości naszych kierowców, a teraz także domniemanych systemów w samochodzie” – powiedział Horner serwisowi AUTOSPORT. „Kategorycznie zaprzeczam – nie mamy nic takiego w naszym samochodzie. Mogą sugerować co chcą, ale wyjaśnienie sytuacji przez FIA (w kwestii zmian zawieszenia) byłoby mile widziane przez wszystkich”.

Ross Brawn także uważa, że wyjaśnienie sytuacji leży w najlepszym interesie sportu. „W naszym mniemaniu – nie pamiętam konkretnego artykułu – nie można dokonywać żadnych zmian w ustawieniach zawieszenia pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem. Cokolwiek mające wpływ na zawieszenie, czy to ciśnienie gazu, celowa manipulacja temperatury, miałoby taki efekt. Potrzebujemy rozstrzygnięcia ze strony Charliego, aby wyeliminować kontrowersje” – powiedział w sobotę szef Mercedes GP.

Na koniec warto dodać, że firma Brembo wydała oficjalne oświadczenie, w którym zapewniła, że to nie hamulce zawiodły w bolidzie Sebastiana Vettela w wyścigu o Grand Prix Australii. Dostawca układów hamulcowych dla stajni z Milton Keynes poinformował, że przyczyną poślizgu i wypadnięcia z toru była utrata momentu obrotowego pomiędzy przednią osią a kołem. Innymi słowy koło zostało zablokowane z powodu jakiegoś problemu z mocowaniem.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jacobss, 30.03.2010 18:29[!]
To co gada McLaren to zwykłe pomówienia. FIA nie ma obowiązku tłumaczyć się innym zespołom, że u RBR jest wszystko w porządku.
andy, 30.03.2010 18:35[!]
Jacobss> ale jakoś FIA tłumaczyło się, że u Mclarena jest wszystko w porządku choć wg ciebie nie powinno mieć takiego obowiązku. i też okazało się, że to były zwykłe pomówienia innych zespołów bo system Mclarena jest legalny. Czyż nie?
Banditto, 30.03.2010 18:36[!]
Nie od dziś wiadomo, że walka w F1 toczy się nie tylko na torze, ale także poza nim. ;)
Jacobss, 30.03.2010 18:42[!]
andy - Oczywiście, obowiązku nie mają. Rolą FIA jest sprawdzenie czy samochód jest legalny. A skoro jest, to co inne zespoły obchodzi co kto innowacyjnego wynalazł? Oczywiście inna sprawa jest, jeżeli są jakieś niejasności dotyczące regulaminu jak np. podwójny dyfuzor rok temu. Wtedy FIA ma obowiązek to wytłumaczyć. Jeżeli jednak coś jest jawnie dozwolone, a inne zespoły krzyczą tylko dlatego, że sami czegoś takiego nie mają, to FIA nie ma obowiązku się tłumaczyć.
andy, 30.03.2010 19:16[!]
Jacobss>rozumie że jak Red Bull domagał się sprawdzenia Mclarena to takie samo stanowisko zajmowałeś w swoich komentarzach jak teraz?
BlindWolf, 30.03.2010 20:13[!]
Jedną z zagrywek w sporcie są oprotestowania .Komisje sędziowskie są od tego aby je rozpatrzeć . Jeżeli nie można zawodnika przeskoczyć można go oprotestować . Wiadomo że wszystko budowane jest na granicy przepisów .
Komisja przychodzi ,zagląda -znajdzie lub też nie -może do czego innego się przyczepi .Przesunięcie , ukrojenie jakiegoś detalu zmienia aero i już inni są na plus . Komisja jeżeli nic nawet nie znajdzie -zawsze zabieże czas i starga nerwy.
Simi, 30.03.2010 20:19[!]
Banditto - no właśnie. To część tego sportu.
Ducsen, 30.03.2010 20:23[!]
Skoro aktywne zawieszenie jest zakazane to Whitmarsh ma prawo w razie podejrzeń to zgłosić. Nie wiem co w tym takiego bulwersującego.

@Jacobss - niie masz pewności, że RB6 jest legalne więc do czasu werdyktu wstrzymaj się z krytyką McLarena.

Właśnie wydało się, że Horner nie mówił całej prawdy o Vettelu (nie brońcie go, że to zwykła pomyłka) więc to co mówi o zawieszeniu też nie musi być prawdą. Ba nawet teoria Dennisa staje się coraz bardziej wiarygodna...
Simi, 30.03.2010 20:53[!]
Niekoniecznie RB6 jest nielegalne, ale Jacobss - powinieneś się wstrzymać, tak jak mówi Ducsen.
YAHoO, 30.03.2010 21:05[!]
Bez przesady, co ma ostatni wyścig wspólnego z brakiem paliwa?
Ducsen, 30.03.2010 21:08[!]
Chodzi mi tu raczej o prawdomówność Hornera :P
Jacobss, 30.03.2010 21:13[!]
andy - tak, wprawdzie nie pisałem tego tutaj (chyba nie mam obowiązku komentowania każdego newsa?), ale uważam, że skoro FIA uznała, że McLaren ma wszystko legalne, to nie ma o co sprzeczać. Podkreślam tylko na każdym kroku, że jeżeli coś jest niejasne w przepisach, to wtedy FIA ma obowiązek się wypowiedzieć.

Simi i Ducsen - Gdyby nie było legalne, to FIA już w Australii zdyskwalifikowałoby ich. Przecież sprawdzają każdy samochód. Co McLarena obchodzi w jaki sposób RBR kombinuje z zawieszeniem? Jeżeli FIA uznała to za legalne, to radziłbym im przestać ujadać, bo tracą od 2007 roku swoje ciężko wypracowane dobre imię od ich początku.
Ponawiam również pytanie YAHo0 - co ma ostatni wyścig z brakiem paliwa?

Edit: Aha, prawdomówność - to ty siedzisz w tym sporcie od 3 lat, że nie wiesz, że wszyscy tutaj kłamią, tylko przegrywają ci, którzy dają się złapać? Patrz Benetton w 94 roku.
buran, 30.03.2010 21:19[!]
Z Benetton'em jest o tyle ciekawa sytuacja, że im udowodniono posiadanie kontroli trakcji, ale FIA uwierzyła im na słowo, że kierowcy z niej nie korzystali. Jeśli się mylę to mnie poprawcie, bo nie jestem pewny swego twierdzenia xD
fernandof1, 30.03.2010 22:04[!]
było by dużo śmiechu jak by coś znaleźli he :)
Ducsen, 30.03.2010 22:05[!]
Jeju to zdanie podchodziło pod ironię, a wy przywiązujecie do tego tak dużą wagę.

Po prostu nie rozumiem po co wymyślili sobie ten problem z hamulcami... Jeśli wymyślają bzdury w tak błahych sprawach to i w Bahrajnie mogli ukrywać prawdę. Dla mnie cała ta sytuacja wygląda podejrzanie i taka jest po prostu moja opinia.

Jeśli ktoś nie mówi prawdy to po prostu czegoś się boi. Użyłbym tu pewnego porównania, ale obawiam się, że naruszyłbym regulamin serwisu ;)
Jacobss, 30.03.2010 22:08[!]
Ducsen - Ale kto z RBR powiedział, że hamulce zawiodły? Bo jak sobie przypominam, powiedział to tylko Vettel zaraz po tym jak wypadł. A wtedy wiadomo (jeszcze kierowca), że nie się takich rzeczy nie wie. Moim zdaniem to ty przywiązujesz zbyt dużą wagę do tych wypowiedzi.
AliAs99, 31.03.2010 11:47[!]
Wygląda na to, że chociaż nie wiadomo, jak to Red Bull zrobił (legalnie bądź nielegalnie), to coś z tym zawieszeniem się jednak dziwnego dzieje. Samochód przy pełnym obciążeniu paliwem powinien być nieco niżej podłoża, a chyba nie jest. Może kolejny bardzo ciekawy patent, chyba nawet ciekawszy, niż zasłanianie dziury kolanem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca