F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wirth Research zapłaci za poprawki w bolidzie Virgin

Nick Wirth przyznał, że to jego firma jest odpowiedzialna za problemy zespołu.
Michał Sulej, 31 marca 2010, wyświetlenia: 3404<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny zespołu Virgin – Nick Wirth przyznał, iż koszty wprowadzenia poprawek niezbędnych do rozwiązania problemów ze zbiornikami paliwa pokryje należąca do niego firma Wirth Research.

Virgin został zmuszony do zwiększenia pojemności zbiorników paliwa w swoich bolidach, gdyż okazało się, że ich dotychczasowa wielkość jest niewystarczająca do komfortowego ukończenia wyścigów. Firma Wirth Research, która jest odpowiedzialna za projekt bolidu, pracuje teraz nad nową konstrukcją skorupową – oczekuje się, że zostanie ona wprowadzona wraz z początkiem europejskiej części sezonu w Barcelonie.

„Z problemem nie mają nic wspólnego dostawcy silnika czy też paliwa. Oznacza to, że my (Wirth Research) się tym zajmiemy, nie obciążając zespołu tą kwestią” – powiedział Nick Wirth. „Jesteśmy odpowiedzialni za dostarczenie zespołowi bolidów, które będą w stanie przejechać cały dystans wyścigu”.

W Australii Virgin napotkał kolejną przeszkodę w postaci niewłaściwego wykorzystania paliwa, co oznaczało, że podczas kwalifikacji bolidy zespołu musiały jeździć ze znacznie większą ilością paliwa, niż jest to konieczne. Wirth wyjaśnił, że tą kwestią również ma zająć się jego firma. „To nie jest problem zespołu, tylko nasz. Obecnie nie spisujemy się najlepiej, szczególnie w kwalifikacjach, nie wykorzystując całego paliwa”.

„Nikt nie zabroni nam jazdy z dużym ładunkiem paliwa. Jednakże nawet jeśli wykorzystywalibyśmy każdą jego kroplę – czego obecnie nie jesteśmy w stanie zrobić – to i tak mamy problem. Istnieją pewne techniki oszczędzania paliwa, które są wykorzystywane w wyścigach samochodów sportowych, ale nie mają one nic wspólnego ze ściganiem się, a my chcemy się ścigać” – podsumował Wirth.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Menuna, 31.03.2010 15:35[!]
Wygląda więc na to, że to nie tyle zbiornik jest za mały, co punkt zasysania paliwa do silnika jest zbyt wysoko. Przynajmniej na to wskazuje wypowiedź na temat kwalifikacji. Kto wie, czy mówienie o gęstości paliwa to tylko ściema, a problem leży w tym, że "wężyk" znajduje się na górze, zamiast na dole baku :)
benethor, 31.03.2010 16:06[!]
Nie no, aż takiego błedu by chyba nie zrobili :D
oligator, 31.03.2010 16:10[!]
@menuna
mam nadzieje ze nie wierzysz temu co mowisz, ze to tylko ironia...
Przemysław, 31.03.2010 16:25[!]
@oligator- ale z wypowiedzi tego Pana wynika (choć strasznie kręci i dobiera tak słowa żeby nie było wiadomo o cóż takiego chodzi...) że spaprali cały bak paliwa.
mbwrobel, 31.03.2010 17:40[!]
Być może chodzi o brak przegród, które zabezpieczałyby paliwo przed przesuwaniem się do przodu w czasie hamowania, do tyłu w czasie przyspieszania lub na boki w zakrętach. Po prostu paliwo zamiast leżeć grzecznie na dnie, "chlupie" po całym zbiorniku pozostawiając smok w powietrzu. Nie dość, że paliwa trzeba wtedy nalać sporo więcej, to jeszcze zmienia to balans bolidu.
Vagabond, 31.03.2010 19:16[!]
Czy wy naprawdę myślicie, że tam pracują idioci którzy nigdy na oczy nie widzieli zbiornika paliwa żeby popełnić takie głupie błędy jakie im zarzucacie?
deeze, 31.03.2010 19:33[!]
Może nie popełnili błędu filozofii i podejścia, a niedoświadczenia i coś jednak w ich systemie nie podziałało? Jest wiele niewiadomych i możemy jednak tu tylko dywagować na temat realnej przyczyny takiego a nie innego rozwoju sytuacji. Trzeba mieć trochę wyrozumiałości, w końcu są zupełnie nowym konstruktorem. Co nie zmienia faktu, że zadziwiającym jest, że dopiero teraz się skapowali...
MarekW, 31.03.2010 20:51[!]
Czy tylko ja mam wrażenie, że Wirth dostał mocno po głowie od Bransona? Dawno się tak grzecznie nie wypowiadał.
mbwrobel, 02.04.2010 20:15[!]
@Vagabond: Czy wy naprawdę myślicie, że tam pracują idioci którzy nigdy na oczy nie widzieli zbiornika paliwa żeby popełnić takie głupie błędy jakie im zarzucacie?

Może nie idioci, ale jednak miałem rację. W stu procentach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca