F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Samem Michaelem

Dyrektor techniczny teamu Williams wspomina GP Chin i wypowiada się na temat kierowców.
owca, 27 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2559<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny teamu Williams – Sam Michael w krótkim wywiadzie wspomina chaotyczne GP Chin, gdzie obydwaj jego kierowcy zaliczyli w sumie aż dziesięć postojów w boksach. Mówi także, że zespół z bazą w Grove również ma szereg usprawnień do swojego bolidu, przygotowanych na nadchodzące GP Hiszpanii, gdzie Williams ma nadzieję poprawić swoje tempo w kwalifikacjach.

Sam, jak podsumujesz formę waszego bolidu FW32 w suchych warunkach na torze w Szanghaju?

„Chociaż nie udało nam się załapać do czołowej dziesiątki podczas kwalifikacji, to jednak tempo Rubensa było lepsze niż wcześniej, o czym świadczy niewielka różnica pomiędzy nim a najszybszym zawodnikiem. Mimo, że był spowalniany przez Buttona, co kosztowało go jedną dziesiątą sekundy. Gdyby nie panujący korek, to z łatwością byłby w stanie awansować do finałowej dziesiątki, tak wiec jesteśmy coraz bliżej”.

W trakcie sobotniego treningu zespół testował swoją wersję 'kanału F'. Jakie wnioski z tego wyciągnęliście?

„Przy użyciu nowych części zebraliśmy trochę dobrych danych, tak więc okazał się to być opłacalny test, jednak wciąż mamy jeszcze trochę pracy do wykonania, dlatego podjęliśmy decyzję o niestosowaniu tego systemu w kwalifikacjach. Przypuszczam, że zajmie nam to kilka miesięcy, zanim zmusimy go do prawidłowej pracy”.

Nico i Rubens osiągali najwyższe prędkości w czasie kwalifikacji, czy zaskoczyło cię to?

„Nie, te prędkości były odnotowane, podczas gdy nasi kierowcy jechali w cieniu aerodynamicznym za innymi bolidami, a my nie używaliśmy wysokiego poziomu docisku”.

Zespół wykonał łącznie dziesięć pit-stopów podczas wyścigu, Nico zaliczył sześć postojów, a Rubens cztery. Jak trudne było określenie odpowiednich momentów na zjazd do boksów w trakcie zmieniających się warunków na torze i kto podejmował strategiczne decyzje?

„Chiny były czymś co nazywamy 'normalnym' gorączkowym wyścigiem. Podjęliśmy kilka dobrych decyzji o zjazdach do boksów, jednak było też kilka złych”.

Co wynieśliście z wyścigu w Chinach?

„Musimy poprawić nasze tempo w kwalifikacjach, a co do pozytywnych aspektów, to start Rubensa był lepszy niż w Malezji”.

Wybiegając w przyszłość do Barcelony, jakich osiągów spodziewasz się po waszym bolidzie? Czy będziecie mieli wiele technicznych ulepszeń?

„Podobnie jak inne zespoły, my również będziemy mieli pakiet poprawek do naszego bolidu w Hiszpanii i mamy nadzieję, że zapewnią nam one formę, której potrzebujemy, rozpoczynając europejską część sezonu”.

Źródło: Automoto365.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2014  Sam Michael odejdzie z McLarena po zakończeniu sezonu 2014
08.11.2013  Zespoły przywiozą bolidy na testy do Jerez na ostatnią chwilę
01.11.2013  Zespoły przetestują na Interlagos przyszłoroczne opony
01.11.2013  Button: Perez zasługuje na to, by pozostać w McLarenie
01.10.2013  McLaren: Żadna ekipa nie znajdzie idealnego rozwiązania na sezon 2014
Tagi:
Williams
Szanghaj
Wywiady
Michael S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
akkim, 27.04.2010 17:08[!]
Jedyna ekipa, której żal mi szczerze,
mówią "Będzie lepiej" ale coś nie wierzę,
Pan Frank to ikona jakich tutaj mało
i z serca Mu życzę aby się udało.
dragon92, 27.04.2010 17:58[!]
Szkoda ich...
Lolkoski, 27.04.2010 21:13[!]
Nieliczny prawdziwy zespół, który nie może się jakoś odnaleść. W zeszłym sezonie miałem nadzieję, że coś się ruszyło i w tym będą się liczyć - ale niestety znów czegoś brakuje. Chyba jak powiedział kiedyś Head, to wina m.in. niewielkiego zespołu inżynierskiego.
Szkoda jak reszta napisała, wielka szkoda
Huckleberry, 28.04.2010 00:23[!]
Prawdziwy, nieprawdziwy... Też ich lubię ale po prostu są kiepscy. Chodzi o całokształt, nie tylko o zespół inzynierski. Funkcjonowanie zespołu F1 to sprawy inżynierskie ale też menadżerskie, a w tym drugim są jeszcze gorsi...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca