|
|
|
|
|
|
Toro Rosso jest zadowolone z ostrożnego podejścia w kwestii silników |
Tymczasem STR, podobnie jak Ferrari, również odbył aerodynamiczne testy w linii prostej. |
|
•owca, 3 maja 2010, wyświetlenia: 1910 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Scuderia Toro Rosso mogła podejść „znacznie ostrożniej” do kwestii silników w sezonie 2010 niż inne zespoły napędzane jednostkami Ferrari.
Jak do tej pory kilka silników V8 zbudowanych przez włoskiego producenta miało pewne problemy podczas weekendów grand prix, awarii uległy zarówno jednostki zainstalowane w fabrycznym zespole Ferrari, jak i klienckim teamie Sauber.
Jednakże zespół Toro Rosso, korzystający z silników Ferrari już od czterech lat, może pochwalić się znacznie lepszą niezawodnością jednostek napędowych w tym sezonie. „Możliwe jest, że przyjęliśmy znacznie ostrożniejszą metodę zarządzania silnikami” – powiedział w poniedziałek szef zespołu Franz Tost. „To nie oznacza, że możemy czuć się zbyt pewnie, ponieważ awaria silnika zawsze jest możliwa”.
Tymczasem okazało się, że Giancarlo Fisichella nie był jedynym kierowcą F1, testującym na torze włoskim Vairano w zeszłym tygodniu. Podczas gdy Ferrari testowało zmodyfikowaną wersję swojego „kanału F” i pakiet poprawek przygotowany na wyścig w Barcelonie, zespół Toro Rosso także prowadził testy aerodynamiczne w linii prostej. Za kierownicą bolidu STR5 zasiadł młody Szwajcar – Sebastien Buemi: „Cele testów był nieco bardziej długoterminowy, sprawdzaliśmy poprawki przeznaczone na trochę późniejszą część sezonu”.
W ten weekend w Barcelonie uwaga mediów skupi się bardziej na Jaime Alguersuarim, a sam Buemi mówi, że jest zadowolony z postępów poczynionych w tym sezonie przez 20-letniego Hiszpana. „Poprawił się znacznie, jest o wiele szybszy i jest w stanie dostarczyć zespołowi lepszych informacji. Jest to bardzo pozytywne, ponieważ oznacza to, że razem w lepszy sposób możemy pracować nad poprawą naszego samochodu” – powiedział Szwajcar.
Także sam szef zespołu – Franz Tost również jest zadowolony z postępu poczynionego przez Alguersuariego, od czasu gdy ten zastąpił w zeszłym sezonie Sebastiena Bourdaisa na miejscu kierowcy wyścigowego. „Odkrył on, jak dużo musi się nauczyć i jak duży jest poziom zaangażowania wymagany od zawodnika, żeby stać się dobrym kierowcą F1” – powiedział Tost. „Był wystarczająco mądry, aby to zrozumieć, dlatego poddał się bardzo zdyscyplinowanym i intensywnym testom oraz programowi treningu fizycznego. Wszyscy w zespole są pod wrażeniem poczynionych przez niego postępów”.
Źródło: OneStopStrategy.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|