F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą

Kierowca Renault opisał początek sezonu, a także zapowiedział GP Hiszpanii.
Michał Sulej, 4 maja 2010, wyświetlenia: 4656<< | lista | T- | T+ | >>
Dział prasowy zespołu Renault przeprowadził wywiad z Robertem Kubicą, w którym polski zawodnik wypowiedział się na temat początku sezonu, a także opisał swoje odczucia dotyczące nadchodzącego wyścigu w Barcelonie.

Robert, w jaki sposób mógłbyś ocenić twój początek sezonu po czterech pierwszych wyścigach?

„Myślę, że pierwsze cztery wyścigi miały wiele pozytywów. Jeśli ktoś przed startem sezonu lub nawet po Bahrajnie powiedziałby mi, że zdobędę 40 punktów i trzy razy ukończę wyścig w czołowej piątce, byłbym bardziej niż szczęśliwy. Mimo wszystko, w tym samym czasie mieliśmy też kilka frustrujących momentów, szczególnie w Szanghaju, gdzie wyjazd samochodu bezpieczeństwa w połowie wyścigu zdecydowanie kosztował mnie podium. Jednakże musisz takie rzeczy zaakceptować jako nieodłączną część ścigania się. Czasami szczęście ci sprzyja, a czasami się od ciebie odwraca”.

Tempo rozwojowe zespołu sprawia, że depczesz Mercedesom po piętach. To musi być motywujące, widzieć jakie postępy zostały poczynione...

„Cały zespół ciężko pracuje i to dobrze, że wykorzystujemy większość z naszych możliwości podczas wyścigów. Jednakże ważne jest, by pozostać realistą, ponieważ wciąż potrzebujemy dużych usprawnień, aby znaleźć się na czele stawki i walczyć z Red Bullem i McLarenem w normalnych warunkach. Wyścig w Barcelonie będzie dla nas kolejnym, dużym sprawdzianem, jako że powrót do Europy jest na ogół punktem zwrotnym sezonu ze względu na to, że wiele zespołów planuje wprowadzenie znacznych poprawek do swoich samochodów”.

Czy uważasz, że kolejność stawki może w Barcelonie ulec zmianom i że inne zespoły mogą znaleźć się przed tobą?.

„Jest to coś, czego zawsze oczekuje się w Barcelonie i wiele zespołów pokłada duże nadzieje w swoich nowych pakietach. Nie planujemy wprowadzenia żadnych znacznych poprawek, ale wciąż będziemy stopniowo ulepszać nasz samochód – podobnie, jak robiliśmy to podczas pierwszych czterech wyścigów. Musimy poczekać, by przekonać się, gdzie jesteśmy w porównaniu do pozostałych zespołów. Być może kolejność stawki będzie nieco inna niż na początku sezonu”.

Jakie są twoje oczekiwania na nadchodzący weekend?

„Jest to tor, który wszyscy kierowcy i zespoły znają jak własne podwórko, tak więc oczekuję bardzo zaciętej walki. Wszystkie ekipy będą bardzo dobrze przygotowane i zapewne będą bliskie pełni swojego potencjału, w związku z czym ważne dla nas jest, by zmaksymalizować nasze możliwości w taki sposób, który w wyścigu umożliwi nam walkę o punkty”.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Wywiady
Renault
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sanki, 04.05.2010 14:27 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Zaraz, zaraz? A czy przypadkiem nie było mowy o większych poprawkach na Barcelonę? Teraz, że mniejsze poprawki.. hmm
BlindWolf, 04.05.2010 15:09[!]
Dobrze by było wydusić z silnika z 10 koników więcej , ale jak ?
Dreaam, 04.05.2010 15:54[!]
To o dużych poprawkach to chyba mowil szef zespołu, że przygotują spory pakiet na Barcelonę i na Montreal. Z tego co widać, to zespoł stawia na częste i regularne kroczki do przodu, mimo długiej przewry czasowej...niby agresywny rozwój.
Ale ja i tak wierzę,żę ta polityka sie sprawdzi i Renault wkrótce wyprzedzi Merca :D
Renia ma mieć nowe przednie skrzydło( oby nie w stylu tego przygotowanego na Chiny, bo wizualnie nie widać bylo różnicy, a i Robert mówił,że zyski są minimalne :/) a do tego jakieś pomniejsze aerodynamiczne poprawki :)
Dae, 04.05.2010 16:26[!]
Jestem zdania że mniejsze a częstsze poprawki to dobry punkt rozwoju. Dlaczego?
Ponieważ duże pakiety ulepszeń mieliśmy w sezonie 2009 w wydaniu BMW, które niekiedy więcej szkodziły niż pomagały. Brak testów pomiędzy wyścigami (bo jazda po prostej to trudno nazwać testem dla ulepszeń aerodynamicznych) powoduje że muszą (pomimo tuneli aerodynamicznych) testować poprawki w treningach i podczas wyścigu.
Lepiej małymi kroczkami do przodu niż jak Brawn w sezonie 2009 wprowadzili pakiet ulepszeń ale okazał się lekkim, jak nie większym rozczarowaniem i byli zmuszeni cofnąć się z rozwojem auta do momentu kiedy nie mieli problemów z ogumieniem.

Nie mniej Barcelona będzie ciekawa bo wszyscy coś przygotowują ale nie wszystkim te przygotowania dodadzą ułamków sekund.
Patrząc z optymizmem może nie będzie aż tak źle.
kemot, 04.05.2010 16:28[!]
Czytanie ze zrozumieniem panowie!
"wiele zespołów planuje wprowadzenie znacznych poprawek do swoich samochodów”
Czyli Renault może mieć takie poprawki, które dadzą im tyle samo ile np Mclaren i inne zespoły.
Oni po prostu boją się zapeszyć, bo sami nie wiedzą, jak to będzie.
Dreaam, 04.05.2010 16:55[!]
kemot
nie mogę się z tobą zgodzić, że boją się zapeszać, bo nie mają pewności jak się sprawdzą te poprawki. Pniżej masz wypowiedz Alana Permane'a:
„ Mercedes może nam nieco odjechać, ale my mamy nowe przednie skrzydło i kilka innych części aerodynamicznych, które powinny pomóc nam zrobić kolejny krok do przodu. To nie będzie największa poprawka jaką mieliśmy w tym roku, ale będzie kontynuacją naszego podejścia, dodawania nowych części na każdy wyścig. Będzie bardzo ciekawie zobaczyć jak sytuacja ta rozwinie się pomiędzy różnymi zespołami.”
Tu jest wyraźnie poweidziane, że nie mają jakis wiekszych poprawek tylko takie jak zawsze, a inne zespoły podkreślają, że ich pakiety są ponadprzeciętne i licza na przesunięcie sie do przodu w stawce.
gnt3c, 04.05.2010 17:00[!]
o kanale "F" cisza...także raczej na niego nie mamy co liczyć
kemot, 04.05.2010 18:48[!]
Kilka osób z Renault pracuje ciężko nad kanałem F, ale nie uznają tego za priorytet.
BlindWolf, 04.05.2010 19:05[!]
Częste poprawki to poprawki pod dany tor i one są jak najbardziej wskazane .Jeżeli tak robią w Reno to można je zaliczyć do mniejszych .Poprawki pod dany tor to jedno , a poprawki które wchodzą na stałe to poważniejsza sprawa . Większą poprawką w tym zespole na pewno będzie system F-kanał .Jest okazja testować już teraz . Monako ,Turcja - brak długich prostych .Dopiero Kanada , gdzie można ten kanał testować .Chyba ,że skorzystają z testów na prostej.
Inna sprawa to wszyscy coś przywiozą - może da się coś podpatrzeć :)
Chociaż w nowy patent typu F_kanał nie wierzę -w innym miejscu jego zastosowanie prędzej .
zawias, 04.05.2010 19:19[!]
Ale będą też poprawki na minus w kilku zespołach - mają przecież zlikwidować aero lusterka.
paolo, 05.05.2010 00:07[!]
Na razie szczęście i dobre decyzje taktyczne były po ich stronie podczas egzotycznych wyścigów. Barcelona to inna bajka bo tutaj głupich błędów nikt nie będzie popełniał. Ten tor nawet debiutanci (kierowcy) znają doskonale, do tego nowe konstrukcje już "dotarte" no i pierwsze konkretne poprawki. Bardzo jestem ciekaw jak wypadnie teraz Renault bo jak dotychczas są rewelacją w stosunku do oczekiwań (żadnych) i zeszłorocznych wyników (również żadnych). W końcu nawet towarzysz zapunktował więc naprawdę nie jest źle. No chyba, że znowu będzie mokro i ruletka.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca