F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allen omawia nowe rozwiązania techniczne na GP Hiszpanii

Pierwszy wyścig europejskiej części sezonu jest zawsze okresem wprowadzania dużych zmian.
Bartosz Orłowski, 8 maja 2010, wyświetlenia: 2660<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: James Allen, www.jamesallenonf1.com)

Piąta tegoroczna runda F1 i zarazem pierwszy wyścig europejskiej części sezonu jest zawsze tym okresem, podczas którego wszystkie zespoły wprowadzają liczne poprawki w swoich maszynach. W tym roku zmiany te nie będą tak drastyczne, jak w zeszłym sezonie, kiedy to większość starała się doścignąć Brawn GP poprzez skopiowanie podwójnego dyfuzora, lecz niektóre z zespołów przygotowały całkiem ciekawe rozwiązania.

Prawdopodobnie najbardziej agresywne zmiany wprowadzono w Mercedes GP. Zespół ten jest najwolniejszy z pierwszej czwórki, a wyścig w Hiszpanii ma być dla nich przełomem. Mercedes ma dwie oczywiste zmiany – pierwsza dotyczy kąta przedniego zawieszenia, co poprawia problem rozłożenia masy, a druga to nowy górny wlot powietrza, który jest tak nowatorski, iż wielu aerodynamików, z którymi rozmawiałem powiedziało, że nawet nie rozważali takiej opcji w tunelach aerodynamicznych.

Fotografia

Zamiast klasycznej dziury nad głową kierowcy, Mercedes ma teraz niżej położone dwa otwory z każdej strony. Takie rozwiązanie poprawia przepływ powietrza do tylnego skrzydła. Co ciekawe, kierowca siedzi dość wysoko, prawdopodobnie dlatego, aby dobrze widział drogę pomimo wysokiej przedniej części karoserii Mercedesa. Na pewno nie wpływa to pozytywnie na środek ciężkości. Co więcej, kask kierowcy zakłóca przepływ powietrza do nowych wlotów. W piątek kierowcy Mercedesa eksperymentowali z różnego rodzaju owiewkami na kaskach, aby sprawdzić, czy poprawi to przepływ powietrza.

Fotografia

Przednie zawieszenie jest teraz skierowane pod pewnym kątem do przodu, aby wydłużyć w ten sposób dystans pomiędzy przednimi i tylnymi kołami, co automatycznie powoduje przesunięcie środka ciężkości do tyłu. Wszystko to po to, ponieważ kierowcy narzekali na podsterowność. Dystrybucja wagi okazuje się krytycznym czynnikiem, jeśli chodzi o temperaturę opon oraz balans i jest rzeczą oczywistą, że Michael Schumacher właśnie przez to zmagał się ze swym samochodem w Chinach. Węższe przednie opony nie dają tyle przyczepności, jak kiedyś. Sądząc po jego mocnych czasach przejazdów w piątek, nowe rozwiązania zdają się działać.

Wiele zostało powiedziane na temat tego problemu, jednak inżynierowie mówią mi, że zmiana kąta przedniego zawieszenia to najdelikatniejsza zmiana, co może sugerować, że nie był to wielki problem, a raczej drobna zmiana charakterystyki samochodu. Oczywiście przesunięcie przedniej osi do przodu wiąże się również z przesunięciem przedniego skrzydła, co może mieć negatywny skutek na aerodynamikę. Wszystkie te działania Mercedesa spowodują wykorzystanie znacznych zasobów, które mogły by być przeznaczone na projekt przyszłorocznego bolidu. W przyszłym roku podwójne dyfuzory zostaną zakazane, więc jednym z zespołów, które nie będą zadowolone będzie na pewno Mercedes.

Przednie skrzydła Ferrari i McLarena

Fotografia

Wiele zespołów ma nowe przednie skrzydła. Są bardziej złożone, generują większy docisk i wszystko wskazuje na to, że dodali również docisku z tyłu poprzez modyfikacje tylnego skrzydła i dyfuzora, aby w ten sposób zbalansować całość. Sądząc po McLarenie, Red Bullu i Ferrari, uzyskano sporo nowego docisku i teraz samochody jadące po torze wyglądają dosłownie jak przyklejone do niego.

Fotografia

Ciekawa jest też różnica pomiędzy skrzydłami Ferrari i McLarena. Ten drugi ma coś na kształt eleganckiej kaskady, podobnie jak Red Bull, podczas gdy Ferrari jest bardziej klasyczne z bardziej wyrzeźbionymi końcówkami. Różnica jest wprost uderzająca.

Nowy samochód Virgin

Fotografia

Virgin przygotował nowe podwozie dla Timo Glocka na ten weekend, które jest dłuższe niż w przypadku Lucasa di Grassiego. Ponieważ zbiornik paliwa nie mieścił paliwa na cały wyścig, zespół ten otrzymał specjalne pozwolenie na zmianę konstrukcji skorupowej, która podlega homologacji na cały sezon. Przy okazji wprowadzili inne zmiany, takie jak pokrywa silnika z płetwą rekina i wielka dziura z tyłu, którą uchodzi ciepłe powietrze z silnika i skrzynię biegów, skopiowaną żywcem z Red Bulla.

Fotografia

Tego rodzaju rozwiązanie pociąga za sobą niewielką stratę docisku, ale z drugiej strony całe gorące powietrze ucieka z silnika i wydostaje się na zewnątrz w jednym miejscu, a w przypadku Red Bulla jest to najbardziej wydajny system przy ich ciasnym upakowaniu tyłu. Virgin nie wydaje się mieć takich problemów z upakowaniem, ale tak czy inaczej zdecydowali się na podobny otwór.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.08.2011  Toyota ujawnia szczegóły bicia rekordu na Nurburgringu
02.08.2011  Rywale Red Bulla kopiują 'pochylenie' bolidu RB7?
28.07.2011  Key: Nowe zasady dot. dmuchanych dyfuzorów wciąż mają luki
15.06.2011  Wyjaśnienie kwestii dmuchanych dyfuzorów
18.04.2011  Przegląd rozwiązań technicznych w obszarze wydechu (cz.2)
Tagi:
Analizy techniczne

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vivon, 08.05.2010 10:40[!]
bardzo fajny artykul tylko prosilbym o wiecej fotek i w wiekszej rozdzielczosci nastepnym razem.
tak swoją drogą to w zeszlym sezonie byl taki artyul- analiza techniczna bolidu Brawna. nie wiem skad to wzieliscie, ale chetnie bym poczytal i w tym sezonie cos podobnego:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca