F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Schumacher ukarany za wyprzedzenie Alonso (aktualizacja)

Niemiec spadł z szóstego na dwunaste miejsce w w klasyfikacji końcowej Grand Prix Monako.
Marek Roczniak, 16 maja 2010, zmieniony 16.05.2010 19:07, wyświetlenia: 14997<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher został ukarany przez sędziów za wyprzedzenie na ostatnim okrążeniu Fernando Alonso, gdy z toru zjeżdżał samochód bezpieczeństwa.

Artykuł 40.13 regulaminu sportowego stanowi, że „jeśli wyścig kończy się za samochodem bezpieczeństwa, to zjedzie on do alei serwisowej na koniec ostatniego okrążenia i bolidy dojadą do flagi w szachownicę bez wyprzedzania”.

Sędziowie orzekli, że tak właśnie kończył się dzisiejszy wyścig, dlatego Schumacher nie mógł w tym momencie wyprzedzić żadnego rywala. Kierowca Mercedesa otrzymał zatem odpowiednik kary przejazdu przez aleję serwisową, zatem do jego końcowego wyniku doliczono 20 sekund, co spowodowało spadek Niemca w klasyfikacji końcowej Grand Prix Monako z szóstego na dwunaste miejsce.

W tej sytuacji Alonso odzyskał szóste miejsce, a na pozostałych pozycjach punktowanych sklasyfikowani zostali Nico Rosberg, kierowcy Force India – Adrian Sutil oraz Vitantonio Liuzzi i Sebastien Buemi.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.06.2022  Ecclestone: Michael pokazałby Steinerowi gdzie jest jego miejsce
16.02.2022  Russell zmienił barwy kasku z szacunku do Michaela Schumachera
09.12.2021  Vettel: Schumacher pozostanie dla mnie najlepszym kierowcą F1
11.10.2021  Alonso: Obecność w F1 syna Schumachera jest wyjątkowa
25.08.2021  Schumacher: Zamierzam pozostawić po sobie ślad na torze Spa
Tagi:
Alonso F.
Schumacher Mich.
FIA
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
RobekK, 16.05.2010 23:55[!]
Można podejść do tematu z nieco innej strony: Czy regulamin nakłada na kierowcę obowiązek wiedzy, na którym aktualnie okrążeniu się znajduje - a w szczególności: czy aby nie jest to ostatnie okrążenie?
Jeżeli kierowca nie ma takiego obowiązku, to wg mnie Schumacher mógł jak najbardziej wyprzedzać - pojawiła się zielona flaga --> ok, ścigamy się dalej. Po chwili biało-czarna szachownica --> cooo, to już koniec ścigania? Ale numer...

Co innego, jak są żółte flagi do końca i tabliczka [SC], mimo, ze ten już zjechał z toru. Wtedy wszyscy ładnie gęsiego kończą wyścig.

Oczywiście wiadomym jest, że każdy kierowca jest dobrze poinformowany o pozostałym dystansie (ilości okrążeń), ale jeżeli nie wynika to z przepisów, a jedynie jest to wymiana informacji wewnątrz zespołu, to formalnie kierowca nie wie, że [SC] zjechał 300m przed końcem wyścigu.

Pozdr@wiam,
RobekK
sas, 17.05.2010 02:05[!]
W zasadzie wszystko jest pięknie rozpisane tutaj, stanowisko Brawna oraz to dlaczego jest w błędzie, nie ma sensu nad tym więcej debatować.
http://www.f1fana...g-stupid-once-again/
BlindWolf, 17.05.2010 10:39[!]
Sprawa się rypła i można zgrzytać tylko zębami . Rozstrzygnięcie poznamy za jakiś czas dopiero .
Dla mnie ewidentnie należy się kara dla Barrichello za rzucenie kierownicą na tor .Karun jechał na niej dość długo ,potem najechał na nią Senna . Tego sędziowie nie widzieli ?
Jankes, 17.05.2010 10:40[!]
dla mnie sprawa jest prosta po spokojnym przemyśleniu, kara została nałożona NIESŁUSZNIE
dlaczego? możliwe, że zostało tu to przedstawione, ale widzi mi się przekopywanie się przez 10 stron komentarzy, a więc:

zasada mówi, że samochody kończą gęsiego bez wyprzedzania się jeśli samochód bezpieczeństwa znajduje się na ostatnim okrążeniu i miałby jako pierwszy przekroczyć linię mety, wtedy się go ściąga na pit-lane, aby to zwycięzca wyścigu miał tę przyjemność przekroczenia jej jako pierwszy, ok, wszystko jasne, tak się dzieje gdy właśnie nie jest planowane zdjęcie SC z toru, ponieważ tor nadal nie nadaje się ścigania, jest na nim niebezpieczeństwo, ale...

przecież usuniętego niebezpieczeństwo z toru, zaplanowano zjazd SC, a to oznacza, że nie wprowadzono do życia tej zasady, poszły zielone flagi i wyścig zaczyna się ponownie

dla mnie jasne jak słońce, a sędziów niestety poniosło, tam gdzie mieli karać nie karali, a tam gdzie nie powinni wymyślają cuda na kiju
BartyLA, 17.05.2010 10:42[!]
Dokładnie, wlaśnie przeczytałem ten artykuł i chyba daleko problemu nie trzeba szukać :). Niejasno napisany regulamin oraz nieznajomość niektórych jego ustanowien były przyczyną. Wogóle mnie to nie dziwi, bo obecnie w F1 więcej jest zakazów i nakazów niż samego ścigania. To tylko kolejny przykład jak bardzo obecnie najlepsza seria wyścigowa jest ograniczana. Za parę lat dojdzie do tego, że kierowcy będą jeździć z mini ściągawką z regulaminu i zanim zabiorą się do jakiegokolwiek wyprzedzania będą musieli najpierw przewertować parę kartek czy aby napewno mogą to zrobić i nie zostaną ukarani. Cóż, bardzo lubie Fernando, ale MSC wykazał się tutaj sprytem i moim zdaniem załatwił Hiszpana perfekcyjnie i nie powinien być karany, ale reguły są jakie są i nic się w tej sprawie nie zmieni. Najbardziej rozsądnym rozwiązaniem byłoby cofnięcie Michaela spowrotem za Alonso, ale jak się okazuje regulamin nie dopuszcza takiego wymiaru kary :D. Jest to wg. mnie totalną głupotą i źle napisanymi przepisami sami sobie psują widowisko :).
BlindWolf, 17.05.2010 11:06[!]
Jankes -"sędziów niestety poniosło, tam gdzie mieli karać nie karali, a tam gdzie nie powinni wymyślają cuda na kiju"

Zgodzę się z tym - w żeglarstwie wzywa się kapitanów jachtów i rozpatruje kwestie sporne przed ukaraniem .
Tym bardziej , gdy skutków kary nie da się cofnąć - tak jak w tym przypadku .
Biorąc pod uwagę historyczne zajścia między SMC ,a Alonso wymierzenie kontrowersyjnego werdyktu jest niepoważne tym bardziej , że sędzią pomocniczym był Damon Hill .
Rubens został uniewinniony bo działał pod wpływem emocji rzucając kierownicą za 10tyś euro pod koła kolegów ?
Dae, 17.05.2010 11:28[!]
Zwróćcie jednak uwagę na pewną rzecz a mianowicie...
Wszyscy kierowcy (znają w większym lub nieco mniejszym stopniu regulamin i przepisy odnośnie ścigania) wszyscy wiedzieli że jest to ostatnie okrążenia i zgodnie z Artykułem 40.13 nie powinni się wyprzedzać i tak też postąpili wszyscy z wyjątkiem Kierowców Mercedesa, dlaczego?
Ponieważ ktoś kto zna regulamin na wylot (Brawn) wiedział co jest mówione o zjeździe SC, wiedział że jest to koniec wyścigu i że zachowany powinien być ów Artykuł. Jednak dali sygnał dla kierowców ścigajcie się bo sędziowie zawalili i nie poinformowali że to koniec wyścigu.

Sprawa kontrowersyjna bo z jednej strony wiedzieli że koniec a z drugiej wytknęli ułomność i dziury w regulaminie.
Nie ma co mieszać w to Schumiego bo tylko wykonał polecenie inżyniera. po raz kolejny Brawn okazał się cwanym lisem ;[)
hagj, 17.05.2010 12:06[!]
Mnie natomiast zastanawia kwestia tego, czy regulamin przewiduje przypadek ściągnięcia SC na ostatnim okrążeniu? Tor został uprzątnięty, stawka się uformowała i SC zjeżdża - a że jest to akurat ostatnie okrążenie to nie ma znaczenia. Pytanie brzmi czy SC zjechał bo wyścig miał się zakończyć pod SC, czy zjechał bo faza neutralizacja się zakończyła (nie ma znaczenia ostatnie, że to ostatnie okrążenie)? Jeśli padło 'SC in this lap' i zostały wywieszone zielone flagi, sprawa powinna być jasna, kary być nie powinno. Jeśli natomiast SC zjechał bo wyścig miał się pod nim zakończyć, kara jest słuszna.
BlindWolf, 17.05.2010 12:40[!]
Najbardziej mnie "bulwersuje" to ,że werdykt komisji sędziowskiej poszedł do komisji arbitrażowej bez możliwości cofnięcia kary .
Czy ta sama komisja sędziowska nie mogła wysłać tam od razu wniosku o rozpatrzenie zajścia zanim wydała werdykt?
Nie kolidowało to z rozdaniem nagród ,a sprawa mogła poczekać bez kontrowersji .
Sam zapis mówiący o wymierzeniu kary ,a niemożliwości jej cofnięcia stworzono raczej z myślą o miejscach na podium .
maroo, 17.05.2010 13:24[!]
Jak już wcześniej pisałem - także nie rozumię jak można podejmować decyzję o karze której się cofnąć nie da - w tak spornej i niejasnej sytuacji. Wogóle podejmowanie kary której cofnąć się nie da powinno być naprawdę mocno przemyślane, powinny wysłychane być strony i rozpatrzone wszelkie przesłanki za lub przeciw. I jak mówiłem - błędu nie popełnił Michael ale albo marszale albo sędziowie. Ciekawe jak potoczy się sprawa.
Przemysław, 17.05.2010 14:43[!]
Przeczytałem te wszystkie komentarze i teraz już naprawdę nie wiem co o tym myśleć. Wiem za to na pewno, że sędziowie zamiast dokładnie przemyśleć decyzję, chyba zbyt pochopnie podjęli decyzję o takiej surowej karze. Kara, która oprócz dotkliwej straty dla Schumachera, uderza także w samych zarządzających wyścigiem. Bo albo jedziemy pod ŻÓŁTYM albo na ZIELONYM. Ewidentna pomyłka Whiting'a (on chyba daje znak marshal'om co do flag?).

BTW. W tym temacie zostało napisane prawie tyle samo (jak nie więcej) co pod niezwykłym finałowym wyścigiem na Interlagos A.D 2008.
exeq, 17.05.2010 17:17[!]
@Przemysław - ja tak samo wszystko przeczytałem, ale swoje zdanie mam. IMO nie powinno być takiej kary, o ile w ogóle jakaś kara powinna być. Jest to ewidentne niedopatrzenie i niedoinformowanie drużyn przez sędziów (jeżeli faktycznie było tak jak mówił Brawn).
MairJ23, 17.05.2010 18:17[!]
powiem szczerze ze nie widzialem samej koncowki wyscigu wiec wolalem poczekac z komentarzem do momentu az sam zobacze co sie stalo...
I wg mnie to wszystko wydarzylo si ejuz po SC i ni epowinno byc zzadnej kary a to ze nie ma odwolywania sie po karze przejazdu przez boksy to jakas farsa. Ewidentnie ktos nie przewidzial tego ze na tych kilkuset metrach zmieni sie kolejnosc zawodnikow. Alonso tam popelnil dwa bledy... i MSC to wykorzystal. SC zjechal - nawet TV juz nei pokazywala toru na zolto - nawet komentatorzy mowili tuz przed ta sytuacja ze wyscig si ekonczy normalnie a nie pod SC !
nie rozumiem wogole kary... juz sam nei wiem co mam myslec o calej administracji po takich decyzjach.
mbwrobel, 18.05.2010 19:32[!]
Osobami, które ewidentnie popisały się nieznajomością regulaminu są sędziowie. Wznowili wyścig wbrew regulaminowi, co spowodowało, iż jakikolwiek werdykt byłby krzywdzący. Najgorsze jest to, iż teraz udają greka i nie mają cywilnej odwagi przyznać się do błędu. Powinni przyznać się do pomyłki, co pozwoliłoby na uniknięcie nakładania niesprawiedliwej kary spowodowanej podaniem sprzecznych informacji. Wyszła sytuacja, jakby na parkingu ktoś postawił znak "zakaz zatrzymywania się".

Najmniej krzywdzące byłoby przyznanie się do błędu i cofnięcie Michaela za Fernando.

Sytuacja sędziowania w F1 jest w tym sezonie chyba gorsza, niż w polskiej piłce nożnej, gdy PZPN-em trząsł Fryzjer...
marc1n, 21.05.2010 12:57[!]
brawo :D
Shumi nie jeździ już w Ferrari więc skończyło się "bezkarne rozpychanie łokciami". łamiesz przepisy = dostajesz po łapach. Gdyby tak było przez całą jego "karierę" ciekawe czy dochrapał by się tych tytułów.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca