F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari chce przywrócenia zapasowego bolidu

Domenicali: "Nie można pozostawić widzów bez możliwości oglądania jednej z największych gwiazd".
owca, 18 maja 2010, wyświetlenia: 3109<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali przyznał, że zakaz posiadania zapasowego bolidu może zostać zniesiony.

W zeszły weekend Fernando Alonso nie mógł wziąć udziału w kwalifikacjach przed Grand Prix Monako, ponieważ podwozie jego bolidu uległo uszkodzeniu w wypadku podczas sobotniej sesji treningowej. Oznaczało to, że Hiszpan musiał wystartować do wyścigu z alei serwisowej.

Możliwość posiadania kompletnego bolidu rezerwowego została zakazana przez FIA kilka lat temu, jako element redukcji kosztów w F1. Obecnie zespoły mogą przywozić na wyścig zapasowy „monocoque” i w razie potrzeby zbudować nowy bolid w przypadku, gdy jeden z głównych zostanie zniszczony. Jednakże w przypadku sytuacji Alonso było na to po prostu zbyt mało czasu.

Domenicali powiedział, że zgadza się on z ideą cięcia kosztów, ale argumentuje, że w przypadku zakazu posiadania zapasowego bolidu „tracisz na wartości w inny sposób”. W rozmowie z hiszpańskim dziennikiem Diario AS, Włoch powiedział: „Nie można pozostawić widzów bez możliwości cieszenia się z oglądania jednej z największych gwiazd podczas kwalifikacji. Będziemy rozmawiać z innymi zespołami, aby przekonać się, czy możemy zmienić (tę zasadę)”.

Z kolei włoska gazeta Tuttosport zacytowała wypowiedź Domenicalego, w której Włoch dodał, że: „Nic nie zostało jeszcze zadecydowane, ale mamy nadzieję, że stanie się to już wkrótce”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
Tagi:
Ferrari
Alonso F.
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 18.05.2010 12:23[!]
Nie dość że to bez sensu, to budowanie bolidu od podstaw jest droższe. Cóż, pseudo cięcie kosztów musi być...
fibon, 18.05.2010 12:26[!]
Niech pogadają lepiej z gorącą głową Alonso, aby się ogarnał i nie rozbijał więcej bolidów na treningu przed qualem ;)
sneer, 18.05.2010 12:34[!]
Nie, oni chcą Rossiego w trzecim bolidzie.
Vagabond, 18.05.2010 13:00[!]
Tak, w zapasowym go chcą ;D
Zwróćcie uwagę, że to mogło spotkać każdego, gdyby to był Kubica czy Hamilton czy Vettel też mówilibyście że tak ma być i jest OK? Posiadanie rezerwowego bolidu nie zwiększa kosztów, bo zespół i tak ma części i ludzi żeby taki złożyć, więc co za różnica czy jest już cały czy w kawałkach.
Huunreh, 18.05.2010 13:22[!]
To niech składają przed treningami jak taki Alonso ma rozbic bolid :P rozbije i drugi bedzie już gotowy.
BlindWolf, 18.05.2010 13:30[!]
Są zespoły które stać na taki luksus i dla mnie przepis jest bzdurny . Mają wystawić 2- w sumie ten przepis uniemożliwia wykonanie podstawowych założeń .
sneer, 18.05.2010 14:09[!]
Dawniej było trzy i debiutanci nie byli zieloni. A teraz wsadzają ofiarę do bolidu F1 i dziwią się, że nie ma wyników, a w niższych seriach był taki dobry.
ENDR, 18.05.2010 14:54[!]
I tak większość czołowych teamów wozi ze sobą kupy zapasowych części, z których bez problemu dałoby się skręcić zapasowy bolid, więc dlaczego nie wozić od razu całego. No, chyba że transport w częściach byłby łatwiejszy/tańszy.
patgaw, 18.05.2010 16:24[!]
a mi sie podoba tak jak jest.
Adakar, 18.05.2010 20:59[!]
Wg mnie T-car powinien być przywrócony. Alonso w takiej sytuacji mógłby normalnie wystartować w qualu. Dodatkowo np. w przypadku wypadku na turn 1 i gdyby wyścig był wymachany czerwoną flagą, każdy kto uszkodzi bolid bardziej niż ułamanie przedniego skrzydła ... żegna się z rywalizacją.

Jasne, kij w oko jak jest to jakiś Chandhokuś czy Trulli. Ale gdyby tak Kubice wprasowali w barierki na turn 1. Mielibysmy red flag ... co nie chiałyby legiony Kubicomaniaków sprintu Roberta do boksów i wskoczenia w T-car ?
BlindWolf, 19.05.2010 09:50[!]
Adakar, -
Nie wiem co mają Kubicomaniacy do powyższego tematu . Znając życie i F1 to wiadomo ,że każdy może mieć pecha .
maroo, 19.05.2010 20:38[!]
Domyślam się iż monocoque oraz elementy poszycia zewnętrznego to najdroższe i najbardziej pracochłonne części takiego bolidu. Wiadomym jest także iż budowa kolejnej sztuki bolidu to śmieszne jednak pieniądze w porównaniu z opracowywaniem takiego pojazdu. Wiadomym wreszcie jest że i monocoque i elementy nadwozia i elementy mechaniczne każda chyba ekipa w zapasie posiada (no nie HRT Lotusów i inne dziewice pewnie). Wychodzi z tego że redukcja kosztów tym sposobem nie jest jakaś wielka czy pewnie znacząca. Napewno dla raczkujących problemem jest koszt technologii wyonania i pewnie albo zlecają albo kombinują i to ich kosztuje. Ale generalnie jak uważam - kolejny bolid to procent kosztów w skali sezonu. I nie uważam tutaj że w ten sposób jest to faworyzowanie naj zespołów. Przecierz w każdej innej dziedzinie mają wymierną przewagę i to ważniejszą nad zespołami o cienkich budżetach - i to jest jednak normalne.
Pozdrawiam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca