|
|
|
|
|
|
Clos także świętuje pierwszą wygraną w GP2 |
Dla Racing Engineering mogła to być podwójna wygrana, gdyby nie awaria w bolidzie Vietorisa. |
|
•Marek Roczniak, 30 maja 2010, wyświetlenia: 3608 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dani Clos (Racing Engineering) odniósł pierwsze zwycięstwo w GP2 Series w swoim drugim roku startów w tych mistrzostwach. Hiszpan prowadził od startu do mety, mając na koniec blisko dziewięć sekund przewagi nad kierowcą testowym Virgin – Luizem Razią (Rapax).
Dla zespołu Racing Engineering mogła to być jednak podwójna wygrana, bowiem do dziesiątego okrążenia na drugiej pozycji jechał pewnie Christian Vietoris. Niestety Niemca wyeliminowała z wyścigu usterka mechaniczna i wówczas na drugie miejsce awansował Razia, a najniższy stopień podium przypadł Giedo van der Garde (Barwa Addax).
Van der Garde miejsce na podium zawdzięczał też wyprzedzeniu na pierwszym okrążeniu Michaela Hercka (DPR). W dalszej części wyścigu Holender wytrzymał presję ze strony zdobywcy pole position do wczorajszego wyścigu – Davide Valsecchiego (iSport), który także poradził sobie z wyprzedzeniem Hercka. Punktowaną szóstkę zamknął zwycięzca z soboty – Pastor Maldonado (Rapax), który wystartował dzisiaj z ósmej pozycji. Wenezuelczyk jest nadal liderem mistrzostw, ale jego przewaga nad Closem zmalała do czterech punktów.
Jerome d'Ambrosio (DAMS) stracił siódme miejsce na ostatnim okrążeniu na rzecz Sergio Pereza (Barwa Addax), który po wykluczeniu z wczorajszego wyścigu za zbyt lekki bolid wystartował w niedzielę z końca stawki. Meksykanin przedzierał się szybko przez stawkę, zyskując na początkowych okrążeniach aż 11 miejsc. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Ho-Pin Tung (DAMS) i Sam Bird (ART) – ten ostatni długo jechał na siódmej pozycji, ale pod koniec wyścigu jego tempo znacznie pogorszyło się i Brytyjczyk stracił trzy miejsca.
Partner zespołowy Birda – Jules Bianchi po nerwowej walce w środku stawki i kilku udanych manewrach wyprzedzania, ale też i błędach musiał zadowolić się trzynastym miejscem. Oliver Turvey (iSport) po zgaszeniu silnika na starcie i otrzymaniu kolejnej kary przejazdy przez boksy zajął przedostatnie miejsce, a tymczasem Charles Pic (Arden) w ogóle nie wziął udziału w dzisiejszym wyścigu z powodu zatrucia pokarmowego.
•GP2 Series > 2010 > Turcja (sprint), Istanbul Park - 5,338 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 23 | 37:25,211 | 6 |
2. | 14 | Luiz Razia | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:08,870 | 5 |
3. | 3 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:12,996 | 4 |
4. | 10 | Davide Valsecchi | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:13,479 | 3 |
5. | 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:14,503 | 2 |
6. | 15 | Pastor Maldonado | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:19,118 | 1 |
7. | 4 | Sergio Perez | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:20,080 | |
8. | 11 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:20,488 | |
9. | 12 | Ho-Pin Tung | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:23,868 | |
10. | 2 | Sam Bird (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:29,560 | |
11. | 18 | Max Chilton (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:31,666 | |
12. | 24 | Johnny Cecotto Jr | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:36,159 | |
13. | 1 | Jules Bianchi (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:40,549 | |
14. | 5 | Josef Kral (D) | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:40,525 | |
15. | 19 | Fabio Leimer (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:48,444 | |
16. | 17 | Rodolfo Gonzalez (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:48,682 | |
17. | 27 | Giacomo Ricci | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 23 | +0:49,061 | |
18. | 9 | Oliver Turvey (D) | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 22 | 1 okr. | |
19. | 20 | Alberto Valerio | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 21 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Adrian Zaugg | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 17 | | |
| 7 | Christian Vietoris (D) | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 9 | | |
| 6 | Marcus Ericsson (D) | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 5 | | |
| 21 | Władimir Arabadżijew (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 3 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 16 | Charles Pic (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|