F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams sprawdzi w piątek dmuchany dyfuzor

Tymczasem według Auto Motor und Sport, Ferrari tak naprawdę nie ścigało się z tym rozwiązaniem.
Marek Roczniak, 6 lipca 2010, wyświetlenia: 1952<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Williams nie podjął jeszcze decyzji, czy zamierza użyć w najbliższym wyścigu tak zwanego dmuchanego dyfuzora, którego pracę wspierają gazy z nisko umieszczonego wydechu. Zapadnie ona po wypróbowaniu tego rozwiązania podczas piątkowych treningów w Wielkiej Brytanii.

Nieoficjalnie mówi się, że zespół z Grove wypróbował już dmuchany dyfuzor i inne nowe części do FW32 na lotnisku Kemble podczas testów aerodynamicznych w linii prostej z udziałem kierowcy rezerwowego Valtteriego Bottasa. Testy ten nie dały jednak możliwości sprawdzenia samochodu w szybkich zakrętach i dopiero jazda na Silverstone da odpowiedź, czy nadaje się to już do użycia w wyścigu.

Dyrektor techniczny Sam Michael powiedział dzisiaj: „FW32 będzie miał kolejne poprawki na Grand Prix Wielkiej Brytanii, wliczając w to dmuchany dyfuzor wykorzystujący gazy z wydechu, zmienione kanały hamulcowe z tyłu i poprawione przednie zawieszenie. Sprawdzimy nowy wydech podczas sesji treningowych w piątek i w nocy podejmiemy ostateczną decyzję, czy użyjemy go w wyścigu”.

Tymczasem niemiecki magazyn Auto Motor und Sport twierdzi, że Ferrari nie wypróbowało jeszcze pełnej wersji dmuchanego dyfuzora, a to, co znalazło się w tylko w jednym z bolidów F10 w Walencji było jedynie pierwszą fazą wieloczęściowego projektu rozwojowego. Fazą tą było wprowadzenie nowej skrzyni biegów, której w GP Europy mógł tylko użyć Felipe Massa, bowiem Fernando Alonso jest jeszcze w trakcie 4-wyścigowego cyklu i zmiana przekładni w Walencji oznaczałaby karę obniżenia pozycji startowej.

Pisząca o całej sprawie agencja informacyjna GMM twierdzi, że Hiszpan z nowej skrzyni biegów będzie mógł skorzystać podczas tego weekendu na torze Silverstone, jednak analiza raportów technicznych FIA wykazuje, że będzie to dopiero czwarty wyścig Alonso na tej samej skrzyni biegów (którą otrzymał w GP Turcji), zatem nowej będzie mógł użyć w Grand Prix Niemiec. To z kolei oznacza, że dopiero na torze Hockenheim w jego bolidzie znajdzie się nowe tylne zawieszenie dostosowane do zmienionej skrzyni, co jest kolejnym elementem potrzebnym do prawidłowej pracy nowego dyfuzora z nisko umieszczonym wydechem.

Wszystko to jednak spekulacje prasowe i nie wiadomo, ile jest prawdy w tych doniesieniach, aczkolwiek Auto Motor und Sport jest uznawany za dobre źródło informacji.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
Tagi:
Ferrari
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 07.07.2010 10:11[!]
Żeby ten tzw. "Dmuchany dyfuzor" coś pomógł jeśli myślą o tytule
Mr President, 07.07.2010 14:26[!]
Gdyby testy były możliwe, już każdy kto ma pieniądze miałby własną wersję F-duct i dmuchanego dyfuzora
jan5, 07.07.2010 15:09[!]
dobrze, że nie sprawdzają dmuchanej lalki. Dziwi mnie, to ze wiiliams jest taki słaby. W tamtym roku mieli najlepszy docisk i przynajmniej na początku mogli walczyć nawet o wygrane, a teraz to mają taki nijaki ten bolid. Wydaje mi się, że to przez silnik, który jest gorszy zapewne od silnika toyoty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca