F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Austrii

Marek Roczniak, 13 maja 2001, wyświetlenia: 9620<< | lista | T- | T+ | >>
David Coulthard (McLaren) odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. Szkot wyścig rozpoczynał z siódmej pozycji i niewiele wskazywało no to, aby udało mu się finiszować na trzeciej pozycji, nie mówiąc już o zwycięstwie. Kluczem do sukcesu okazała się cierpliwa, bezbłędna jazda, wykorzystanie problemów i błędów innych kierowców, a przede wszystkim dobra strategia postojów w boksach. Jeśli już mowa o problemach, to podczas startu do tego wyścigu z miejsca nie ruszyła rekordowa ilość kierowców, bo aż czterech: Nick Heidfeld (Sauber), kierowcy z zespołu Jordan – Jarno Trulli i Heinz-Harald Frentzen oraz Mika Hakkinen (McLaren). We wszystkich przypadkach winny okazał się najprawdopodobniej system launch control, z którym jak widać niektóre zespoły mają nadal problemy, w tym także i Ferrari, gdyż Michael Schumacher zrezygnował z użycia tego właśnie systemu i przez to z łatwością został wyprzedzony przez obu kierowców z zespołu Williams na starcie. Właśnie dzięki tym problemom Coulthard już na samym początku wyścigu miał szansę na znalezienie się na trzeciej pozycji, jednak tuż przed pierwszym zakrętem wycofał się z ataku na pozycję Michaela Schumachera, co z kolei umożliwiło drugiemu kierowcy z zespołu Ferrari – Rubensowi Barrichello, awans na czwartą pozycję. Po krótkiej neutralizacji, spowodowanej koniecznością usunięcia bolidu Hakkinena z prostej startowej, Szkota wyprzedził również Jos Verstappen (Arrows). W każdym z wyżej wymienionych przypadków kierowca z zespołu McLaren nie wdawał się w desperacką walkę i spokojnie przepuszczał rywali, natomiast poza Holendrem nikt więcej go już nie wyprzedził.

Po 10 okrążeniach z wyścigu odpadł pierwszy kierowca z zespołu Williams – jadący na drugiej pozycji Ralf Schumacher i dzięki temu Coulthard awansował na piątą pozycję. Następnie na 16 okrążeniu Michael Schumacher próbował wyprzedzić Juana Pablo Montoyę, jednak brak skłonności do iścia na ustępstwa ze strony obu kierowców doprowadził do tego, iż obaj skończyli na poboczu. Skorzystał z tego między innymi Szkot, który awansował w tym momencie na trzecią pozycję, natomiast Schumacher i Montoya znaleźli się kolejno na szóstej i siódmej pozycji. Z zaistniałej sytuacji najbardziej niezadowolony był Niemiec, który tuż po wyścigu stwierdził, iż Montoya specjalnie starał się zepchnąć go na pobocze, jednak po obejrzeniu powtórki z wyścigu przyznał, iż był to typowy incydent wyścigowy, za który trudno jest zrzucić odpowiedzialność tylko na jednego kierowcę. Tak czy inaczej walka, którą przez blisko trzy okrążenia toczyli ze sobą obaj kierowcy była bardzo emocjonująca i miejmy nadzieję, że w następnych wyścigach jeszcze nie raz ujrzymy równie ciekawe pojedynki.

Verstappen okazał się jedynym kierowcą, który w tym wyścigu zdecydował się na dwa postoje w boksach, co oznaczało, iż Holender nie będzie się liczył w walce o czołową lokatę i od zwycięstwa, Coultharda dzielił już tylko jeden kierowca – Barrichello. W tym momencie za Brazylijczykiem znajdował się już Schumacher, który zdołał wyprzedzić Oliviera Panisa (BAR) i Kimi Raikkonena (Sauber), natomiast Montoya nie uczestniczył już w wyścigu, ponieważ w jego bolidzie wysiadła hydraulika. Tak jak w poprzednim wyścigu, tak i tym razem zespół McLaren zdecydował się na najpóźniejszy postój w boksach i choć w tym przypadku różnica w stosunku do postoju kierowcy Ferrari wyniosła zaledwie trzy okrążenia, to jednak Szkot każde z tych okrążeń przejechał bardzo szybko, ustanawiając przy okazji nowy rekord toru i dzięki temu udało mu się wyjechać z boksów nadal na pierwszej pozycji. Na szczęście nie wszystko przebiegało tak jak w poprzednim wyścigu i tym razem kierowca z zespołu McLaren zdołał dowieźć zwycięstwo do mety.

Nie obyło się jednak bez dramatycznego momentu na zakończenie tego wyścigu, gdyż na ostatnim okrążeniu, jadący na drugiej pozycji Barrichello został poproszony przez szefa zespołu Ferrari – Jeana Todt'a, o przepuszczenie Michaela Schumachera i w ten sposób zamiast zarobić sześć punktów, Brazylijczyk musiał zadowolić się czterema punktami. Wydaje mi się, że szósty wyścig sezonu to trochę za wcześnie na wydawanie tzw. team orders, ale wolałbym oczywiście, aby w ogóle ich nie wydawano. Jeśli okaże się, że w tym sezonie Schumacher wywalczy kolejny tytuł mistrzowski, ale tylko dzięki dwupunktowej przewadze, będzie z pewnością niezadowolony z tego, że nie tylko sobie zawdzięcza jego zdobycie. Tak czy inaczej po tym wyścigu Coulthard ma już tylko cztery punkty straty do Niemca w klasyfikacji generalnej kierowców, natomiast pozostali kierowcy mają znacznie mniej punktów i jest mało prawdopodobne, aby któryś z nich mógł się jeszcze włączyć do walki o tytuł mistrzowski, chociaż do końca sezonu pozostało 11 eliminacji i wszystko może się jeszcze zdarzyć.

Na czwartej pozycji wyścig ukończył Raikkonen, piąty był Panis, a ostatni punkt w tym wyścigu za szóstą pozycję otrzymał Verstappen, który w początkowej fazie wyścigu był bardzo aktywny. Wszyscy trzej kierowcy odwalili kawał dobrej roboty w tym wyścigu, jednak oficjalne potwierdzenie tego rezultatu może jeszcze trochę potrwać, gdyż według zespołu BAR, Raikkonen zdublował kierowcę z zespołu Prost – Luciana Burtiego przy wywieszonych żółtych flagach. Zarzut ten co prawda odrzucili sędziowie wyścigu, jednak szefostwo zespołu British-Amrecian Racing postanowiło być nieustępliwe i sprawa wkrótce trafi do trybunału FIA, gdzie dopiero padnie ostateczny werdykt.

Eddie Irvine wreszcie przełamał złą passę i nawet był bliski zdobycia punktów w tym wyścigu, jednak do tego zabrakło mu jeszcze trochę szczęścia. Poza Irlandczykiem, do mety dojechał jeszcze Jacques Villeneuve (BAR), który z pewnością nie zaliczy tego wyścigu do zbyt udanych; Nick Heidfeld (Sauber), który jako jedyny z czterech kierowców, mających problemy na starcie zdołał dotrwać do końca wyścigu oraz kierowcy z zespołu Prost – Jean Alesi i wspomniany już wcześniej Burti.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Red Bull Ring (A1)

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca