F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Krawężniki na Monzy zmodyfikowane przed tegorocznym GP

Układ szykan Rettifilo i Roggia zawsze powodował problemy na włoskim torze.
Marek Roczniak, 7 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 2620<< | lista | T- | T+ | >>
Organizatorzy Grand Prix Włoch zmodyfikowali krawężniki w pierwszej i drugiej szykanie na torze Monza przed zbliżającym się weekendem, aby zminimalizować szanse wzbijania się w powietrze samochodów po zbyt mocnym najechaniu na nie.

Układ szykan Rettifilo i Roggia zawsze powodował problemy na Monzy, jako że nie jest łatwo zaprojektować krawężniki (potocznie zwane w polskim slangu wyścigowym tarkami lub tralkami), które z jednej strony zniechęcają do ścinania zakrętów, nie powodując jednak przy tym niepotrzebnych niebezpieczeństw.

Jako że garby wstawiane na betonowym lub asfaltowym poboczu okazały się dobrym sposobem na zniechęcanie kierowców do ścinania szykan (zastosowano je ostatnio także na torze Spa-Francorchamps w szykanie Les Combes), teraz skupiono się na przeprojektowaniu krawężników na Autodromo Nazionale.

W obszarze za krawężnikami przy wierzchołkach wejściowych zakrętów (wiraże nr 1 i 4) pojawiła się łagodnie wznosząca sekcja betonowa, która ma zapewnić, że jeśli wpadnie na nią samochód nie kontrolowany już przez kierowcę (np. po błędzie podczas hamowania), to nie zostanie podbity w powietrze po nagłym kontakcie z krawędzią krawężnika.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2024  Domenicali: Monza nie ma chwili do stracenia
08.01.2024  Ruszyła modernizacja Monzy
04.09.2023  GP Włoch potrzebuje wsparcia rządowego
03.09.2023  GP Włoch: najszybsze okrążenia w wyścigu
03.09.2023  GP Włoch: wyniki wyścigu
Tagi:
Monza

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca