F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą przed GP Singapuru

"Chciałbym, aby samochód był tak konkurencyjny i łatwy w prowadzeniu, jak w Monako".
Marek Roczniak, 20 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 4422<< | lista | T- | T+ | >>
Przedstawiamy wywiad z Robertem Kubicą, przeprowadzony przez biuro prasowe zespołu Renault przed Grand Prix Singapuru na torze Marina Bay.

Jak przygotowujesz się do ścigania w Singapurze?

„GP Singapuru jest jednym z najtrudniejszych wyścigów w całym sezonie. Nawierzchnia jest bardzo nierówna i cały czas walczy się z samochodem. Niemal cały czas skręca się kierownicą i jedynym miejscem, gdzie można odsapnąć przez kilka sekund jest prosta startowa. Ponadto trzeba radzić sobie z dziwnym harmonogramem dnia, co oznacza pracę do późna, późne kładzenie się spać i wstawanie po południu. W trakcie weekendu wyścigowego nie odczuwa się właściwie żadnej różnicy, ale każdego roku po wyścigu powrót do normalnego harmonogramu powoduje dziwne odczucia”.

Lubisz tory uliczne. Czy nie możesz doczekać się także i tego?

„Tak. Jest tutaj sporo nierówności, a także tarek i fragmentów toru, gdzie musisz zachować pewien margines na błędy, ponieważ ściany są bardzo blisko – zwłaszcza w ostatnim sektorze. Zawsze lubię tutaj jeździć i choć wyścig jest bardzo długi oraz wymagający, to jednak jest to dobry tor do ścigania się”.

Na czym się skupiasz, jeśli chodzi o ustawienia samochodu?

„Strona aerodynamiczna jest bardzo ważna, ale ponieważ są nierówności i jest tutaj dużo wolnych zakrętów, to samochód musi być również jak najlepszy od strony przyczepności mechanicznej. Zachowanie samochodu musi być odpowiednie: zwykle najeżdża się mocno na tarki w wolnych zakrętach przy ograniczonej przyczepności mechanicznej, zatem auto musi być łatwe w prowadzeniu i dawać kierowcy pewność siebie potrzebną do atakowania tarek, jeśli chce się wydobyć jak najlepsze osiągi z całego pakietu. Inny czynnik jest taki, że z powodu tego, iż jest to tymczasowy tor, poziom przyczepności zmienia się znacznie szybciej i znacznie bardziej w trakcie weekendu, niż na permanentnym torze. Trzeba więc przewidywać, jak będzie się zmieniał tor i jaki będzie to miało wpływ na balans samochodu”.

Miałeś świetny weekend w Monako. Czy możesz powtórzyć to w Singapurze?

„Sądzę, że musimy być ostrożni, aby nie brać niczego za pewnik. To prawda, że Singapur jest najbardziej zbliżonym torem do Monako w kalendarzu, ale GP Monako było ponad cztery miesiące temu. Chciałbym, aby samochód był tak konkurencyjny i łatwy w prowadzeniu, jak wtedy, ponieważ ułatwia mi to dawanie z siebie wszystkiego już od samego początku, a inżynierom ułatwia wydobycie ostatnich ułamków sekundy. Jednakże sprawy zmieniają się bardzo szybko w Formule 1 i tak może nie być tym razem. Moje podejście będzie takie samo jak zwykle: będę miał na uwadze, że walczymy w grupie bardzo mocnych samochodów, a ostatnio takie zespoły, jak Williams także stały się mocne, tak więc zobaczymy, jak to będzie. Z pewnością jednak liczę na dobre osiągi”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Wywiady
Renault
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 20.09.2010 19:42[!]
Zasnatawiajaca jest jedna rzecz... skoro zespoly chca wiekszych przerw bo ludzie musza wypoczac to po co organizuja wyscig w nocy ktory jest 100 razy bardziej wyczerpujacy niz wyscigi w dzien z normalnie zaplanowanymi obowiazkami i bez (czesto) zarywania nocek. Oczywiscie kasa zmienia wszystko.... ale po co wtedy kazdy krzyczy ze jest zmeczony :)
Robert chyba lubio takie wyzwania jak trudne tory... Pokazuje sie z dobrej strony w trudnych warunkach i mam nadzieje ze bedzie tak i tym razem. Ciekawi mnei tempo Renault. No i ciekawi mnei postawa Petrova. Czy ten zoltodziob sobei poradzi choc tym razem z wielkim wyzwaniem i przejedzie cale Q i caly wyscig :). Oby tak sie stalo.
Uwaga na RedBulle :) - beda szybcy.
deeze, 20.09.2010 20:08[!]
Mair: oni w żaden sposób nie modyfikują swojego programu dnia i żadnych nocek nie zarywają. Po prostu nie 'przestawiają' się na singapurski czas według czasu dnia, a według harmonogramu dnia i wyścigu - dla nich wyścig wciąż zaczyna się o 14.00. Śpią identyczną ilość godzin i kasa tu nic nie zmienia.
Masio, 20.09.2010 20:21[!]
Według mnie Kubica może jeździć w Singapurze tak szybko jak w Monako. Warunek jest jeden: Jeżeli chce tak szybko jeździć, to musi mieć kanał F.
bartekws, 20.09.2010 21:06[!]
Mi osobiście wydaje się, że odkąd Renault wdrożyło dmuchany dyfuzor ich bolid jest znacznie mniej stabilny niż wcześniej... może już się z tym uporali, a może mi się tylko wydało.. oby :)
mbwrobel, 20.09.2010 22:14[!]
Nie chcę krakać, ale czy te bandy na torze w Singapurze nie będą zbyt blisko toru, jak na umiejętności Witka od Pietrowów? Oby nie okazało się, że mechanicy będą mieć pełne ręce roboty w ten wyścigowy weekend, gdy Witja znowu zdecyduje sie uczyć na własnych błędach, lub jechać w okolicach limitu.
MairJ23, 20.09.2010 23:21[!]
ja wiem ze harmonogram maja ustawiony - ale samo to ze natura jest taka ze w nocy spimy a w dzien dzialamy moze troche dac sie we znaki i czlowiek moze byc troche bardziej zmeczony po takim weekendzie wyscigowym ( w nocy) niz takim normalnym w ktorym wyscig jest o 14.00 lokalnego czasu.
A jak si ezdarzy wypadek podczas treningow czy qual to przeciez inzynierowie zarywaja nocki - i o to wlasnei mi chodzilo - ze czasami odchodzi si eod harmonogramu bo trzeba cos ponad programowego naprawic - szczxegolnei jak si ema takiego Asa w szeregach jak nasz wschodni sasiad :)

"...to jednak jest to dobry tor do ścigania się” - no robert - obys pokazal w tym roku jak si enalezy SCIGAC (czyt. wyprzedzac) na tym nocnym torze !
Powodzenia Rob
archibaldi, 20.09.2010 23:46[!]
Witek jest w trudnej sytuacji, może zostać przymuszony do manewru Piquet'08 by Robert wdrapał się na 1 stopień podium :P
Wicia popełnia wiele błędów, więc nie powinno być podejrzeń ;)
MaxKapsel, 21.09.2010 10:36[!]
@archibaldi
Pietrow może spać spokojnie. To Massa powinien się martwić o zakręt 17... :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca