|
|
|
|
|
|
Branson: Wydajemy o 15 milionów funtów mniej, niż Lotus |
Właściciel zespołu Virgin ujawnił również, że ekipa poszukuje nowych sponsorów. |
|
•Grzegorz Filiks, 28 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 2322 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Richard Branson znów pojawił się na padoku F1, tym razem w Singapurze. Przedsiębiorca wyznał, że nadal w pełni popiera istnienie zespołu Virgin Racing (którego jest właścicielem) w stawce, pomimo trudnego pierwszego sezonu w królowej sportów motorowych.
Brytyjski dziennikarz Adam Cooper spytał Bransona, jak wielkim wyzwaniem było przejście od świętowania zwycięstw w niemal każdym wyścigu zespołu Brawn GP, który w zeszłym sezonie był przez niego sponsorowany, do tegorocznego oglądania niezbyt efektownej jazdy swojej własnej ekipy Virgin. Miliarder zaprzeczył, jakoby miał z tym jakikolwiek problem: „Obecnie to nie jest w ogóle trudne. Świetnie się bawię”.
„Tak jak powiedziałem na początku sezonu – wiedzieliśmy, że będziemy jednymi z najsłabszych, wchodziliśmy w to z pełną świadomością tego faktu. Świetnie jest budować debiutancką ekipę od podstaw. Wielu ludzi z wielką chęcią wprowadziłoby nowe stajnie do F1, ale odrzucono ich zgłoszenia. Zespół wywiązuje się ze swoich obietnic w kwestii niezawodności i tak dalej”.
„Kwota pieniędzy, jaką wydajemy jest mniejsza o 15 milionów funtów brytyjskich od tego, co przeznacza Lotus, może nawet o 20 milionów – więc niemal dorównywanie naszym bolidem osiągom ich maszyny jest czymś wspaniałym. W dodatku mieliśmy większą niezawodność. Trochę głupio byłoby zakładać, że wprowadzimy nową ekipę i zaczniemy od razu odnosić zwycięstwa. Zbudowanie zespołu od podstaw zajmuje wiele lat. To jest fajne. Teraz mam wiele satysfakcji patrząc, jak jesteśmy w stanie pokonać Lotusa – to chyba najprzyjemniejsze uczucie!”
Branson podkreślił, że jego firma zrobiła dobry krok wchodząc do Formuły 1, ponieważ stała się jeszcze bardziej atrakcyjna na świecie, a ruch ten nie był dla nich kosztowny: „Ani w zeszłym roku, ani w tym nie wydajemy zbyt wielu pieniędzy. Marka Virgin jest mocna, co przyciąga innych sponsorów i ludzie chcą być zaangażowani w nasze bolidy, więc sytuacja działała na naszą korzyść w ciągu obu sezonów. Oczywiście jest jeszcze lepiej gdy wygrywasz, ale jeśli o to chodzi, to w zeszłym roku mieliśmy wręcz niedorzeczne szczęście – w życiu nieczęsto zdarza się coś takiego. Strata maleje. Nie jesteśmy daleko w tyle za dwiema starymi stajniami, które są tuż przed nami w kwestii osiągów. Z pewnością więc cały czas się zbliżamy. Zobaczymy, co stanie się za rok”.
Brytyjczyk powiedział, że logo jego marki może w przyszłym sezonie być mniej widoczne. Dojdzie do tego jednak tylko wtedy, gdy będzie potrzebne dodatkowe miejsce dla nowych sponsorów: „Ci chłopcy wydają się robić dobrą robotę, jeśli chodzi o umowy na przyszły rok i jeśli dojdą do porozumienia, to więcej powierzchni na bolidzie będą zajmować znaki firmowe sponsorów z zewnątrz, ale to pozytywne zjawisko. Chcemy oczywiście zatrzymać napis Virgin z tyłu samochodu, ale ostatecznie zależy to od naszych ludzi – od tego, ilu sponsorów uda się znaleźć. Mam wielką nadzieję, że stajnia nadal będzie znana jako Virgin Racing”.
Branson zbagatelizował również znaczenie zdobycia dziesiątego miejsca w klasyfikacji konstruktorów i pieniędzy z tym związanych. „Nikt nie oczekuje tych funduszy, nie mamy zamiaru budować z nich budżetu ekipy. Nawet jeśli zajmiesz to dziesiąte miejsce, to i tak nie dostaniesz za nie tyle pieniędzy, by utrzymywać się przez następne lata. Aby otrzymać tę kwotę, musisz być dziesiąty przez dwa sezony. Na pewno chcemy w najbliższych zawodach ujrzeć sporo deszczu, ponieważ on zwiększy nasze szanse na zdobycie ich!”
Źródło: AdamCooperF1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|