Chevrolet ogłosił dzisiaj, że w przyszłym roku w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych jego trzema kierowcami będą nadal Yvan Muller, Robert Huff i Alain Menu.
Zespół RML odpowiedzialny za starty fabrycznych Chevroletów przygotowuje nową wersję modelu Cruze z benzynowym silnikiem turbo o pojemności 1,6 litra, będącym częścią nowych regulacji WTCC, które wejdą w życie w sezonie 2011.
Szef europejskiego oddziału Chevroleta – Eric Neve powiedział:
„Stabilność zawsze była jedną z kluczowych cech naszego programu WTCC. Potwierdzenie naszych dotychczasowych kierowców było oczywistym wyborem, jako że mamy świetne trio i Rob, Alain oraz Yvan wykonują świetną robotę w tym roku na torze i poza nim”.
„Cieszymy się, że możemy to ogłosić już dzisiaj, ponieważ zwiększy to morale naszych kierowców i całego zespołu przed decydującą, finałową częścią mistrzostw, a także zapewni dodatkową motywację na przeprowadzenie intensywnego programu rozwojowego nowego Cruze, który już się rozpoczął”. Muller, który dołączył do Chevroleta w tym roku, prowadzi w mistrzostwach na dwie rundy przed końcem sezonu.
Volvo potwierdza udział w przyszłorocznych mistrzostwach
Z innych wiadomości związanych z sezonem 2011 z ostatnich dni Volvo potwierdziło, że dołączy do mistrzostw WTCC, wystawiając jeden model C30 DRIVe dla Roberta Dahlgrena. Szwedzki producent samochodów rozważa rozszerzenia programu do dwóch samochodów w 2012 roku.
„Volvo ma spore tradycje związane ze startami w wyścigach samochodów turystycznych i dostrzegamy wielki potencjał w przemienieniu naszych tradycji w globalne narzędzie komercyjne od 2012 roku poprzez WTCC. Ważne jest, aby techniczne i komercyjne aspekty serii WTCC były zgodne z naszymi ambicjami i wspierały je. To właśnie ma potwierdzić nam zespół Polestar w roku 2011” – powiedział Magnus Jonsson, prezes Volvo Motorsport Board.
Dotychczas Volvo brało udział tylko w wybranych rundach WTCC, zwykle na torze Brands Hatch, tak jak miało to miejsce w tym sezonie. Zespół Polestar ma także pojawić się w tym roku na torze Okayama w Japonii.
Źródło: Autosport.com,
TouringCarTimes.com