F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Max Mosley przedstawia radykalne propozycje dotyczące obniżenia kosztów

Marek Roczniak, 26 stycznia 2005, wyświetlenia: 879<< | lista | T- | T+ | >>
Co prawda zaplanowane na najbliższy piątek spotkanie Maxa Mosleya z przedstawicielami wszystkich obecnych zespołów Formuły 1 może nie dojść w ogóle do skutku, albo pojawi się na nim tylko delegacja Ferrari, jednak nie przeszkadza to w tym, aby zapoznać się z ostatnimi propozycjami prezydenta FIA, które chciałby on wprowadzić w życie od 2008 roku.

Najważniejsza z nich to skrócenie weekendów Grand Prix do dwóch dni, o czym w kręgach FIA mówiło się już od kilku lat, ale dopiero teraz kwestia ta została postawiona niejako na piedestale. Pozostałe propozycje są jeszcze bardziej radykalne, żeby nie powiedzieć wręcz nie do zrealizowania, a oto pełna lista:

  • zakaz korzystania z zapasowego bolidu w weekendy wyścigowe,
  • dalsze zwiększenie żywotności silników,
  • drastyczne obniżenie aerodynamicznej siły dociskowej (nawet do 90%),
  • zakaz stosowania podgrzewanych pokrowców na opony,
  • telemetria mocno ograniczona lub całkiem zabroniona,
  • konieczność stosowania ujednoliconych komponentów długowiecznych (np. hamulce),
  • ograniczenie maksymalnych obrotów silnika,
  • wyznaczony w konkretnym miejscu środek ciężkości bolidów,
  • ograniczenie liczby pracowników zespołu przebywających na torze,
  • ograniczenie zarobków (np. kierowców),
  • limit wieku drugiego kierowcy.

    Więcej o tych propozycjach można przeczytać na oficjalnej stronie polskiego wydania magazynu F1 Racing.

    Źródło: pitpass.com
  • Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
    04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
    21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
    21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
    10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
    24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
    Tagi:
    FIA
    Przepisy

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca