F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Testy w Barcelonie i Walencji

Marek Roczniak, 28 stycznia 2005, wyświetlenia: 1178<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Catalunya (Barcelona)
1.Luca Badoer Ferrari 1:15,940   76 
2.Michael Schumacher Ferrari 1:15,995 +0,055 57 
3.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes 1:16,543 +0,603 73 
4.Felipe Massa Sauber Petronas 1:17,488 +1,548 93 
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja)
1.Franck Montagny Renault 1:10,252   123 
2.Giancarlo Fisichella Renault 1:10,636 +0,384 90 
3.Takuma Sato B.A.R Honda 1:10,803 +0,551 102 
4.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:10,841 +0,589 93 
5.Jarno Trulli Toyota 1:10,928 +0,676 54 
6.Olivier Panis Toyota 1:11,688 +1,436 64 
Do obecnego od poniedziałku na torze Catalunya zespołu McLaren dołączyły dzisiaj dwie inne stajnie, rozpoczynając tym samym pierwszy dzień wspólnych testów w tym tygodniu na barcelońskim obiekcie. Na czele nieoficjalnej klasyfikacji znaleźli się reprezentujący barwy Ferrari kierowca testowy Luca Badoer i Michael Schumacher. Badoer skupił się na testach opon Bridgestone za kierownicą standardowej wersji zeszłorocznego bolidu F2004 i uzyskał nieznacznie lepszy czas od siedmiokrotnego mistrza świata, który rozpoczął dzisiaj testy bolidu F2004M, na jakim wystartuje w pierwszych czterech wyścigach sezonu 2005. Charakterystycznym elementem tego auta jest niekonwencjonalny przedni spojler, mocno wyprofilowany i składający się z wielu elementów, w tym jakby dodatkowego mini-skrzydła na środku. Schumacher pracował nad ustawieniami F2004M, przejeżdżając najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców obecnych w piątek na torze Catalunya.

Trzeci czas uzyskał Juan Pablo Montoya, zaliczając w piątek drugi dzień testów za kierownicą nowego bolidu zespołu McLaren, MP4-20. Strata Kolumbijczyka do siedmiokrotnego mistrza świata wyniosła niewiele ponad pół sekundy, czyli nie aż tak dużo, ale znowuż i nie mało, a jeszcze nie znamy ostatecznej broni Ferrari, czyli szykowanego na Grand Prix Hiszpanii bolidu F2005. Na razie jednak jest jeszcze trochę za wcześnie na porównywanie osiągów F2004M i MP4-20, tym bardziej, że całkowicie nowy McLaren jest dopiero we wczesnej fazie testów. Póki co Ferrari nadal dominuje na torze.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów w pobliżu Barcelony był kierowca zespołu Sauber, Felipe Massa. Brazylijczyk podobnie jak Montoya zasiadł za kierownicą zupełnie nowego bolidu – w tym przypadku C24, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła niewiele ponad półtorej sekundy. Szwajcarska stajnia miała kłopoty ze znalezieniem optymalnego balansu nowego auta podczas pierwszej wizyty na torze Catalunya, czego dodatkowo nie ułatwiała zbyt niska temperatura powietrza, która utrzymywała się aż do południa. W związku z tym Massa jutro skupi się na dalszym doskonaleniu ustawień C24.

Niska temperatura (wręcz poniżej zera) zakłóciła także z początku przebieg ostatniego dnia testów w Walencji. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy Renault, Franck Montagny, który przejął w piątek od Giancarlo Fisichelli zeszłoroczny bolid R24. Włoch tymczasem przejął od Fernando Alonso nowy bolid francuskiej stajni, zaliczając za jego kierownicą pierwszy dzień testów. Strata Fisichelli do jadącego teoretycznie wyraźnie szybszym bolidem Montagny'ego wyniosła niespełna 0.4 sekundy i jest to całkiem przyzwoity wynik, tym bardziej, że za Włochem znalazły się dwa nowe bolidy B.A.R. Różnica czasowa jest jednak niewielka i zanosi się na to, że zespoły te znów będą ze sobą ostro rywalizować w sezonie 2005.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się Takuma Sato i kierowca testowy B.A.R, Anthony Davidson, któremu znów przydarzyła się awaria silnika Hondy. Co prawda stało się to pod koniec sesji, nie ograniczając zbytnio aktywności Brytyjczyka, niemniej jednak tak duża ilość awarii w krótkim czasie jest coraz bardziej niepokojąca. Obaj kierowcy skupili się dzisiaj zarówno na testowaniu opon Michelin, jak i na pracy nad ustawieniami bolidu 007.

Na ostatnich pozycjach czwarty i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo ukończyli reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i kierowca testowy Olivier Panis. Japońska stajnia podobnie jak B.A.R miała w tym tygodniu do dyspozycji dwa egzemplarze nowego bolidu TF105 i trzeba przyznać, że każdego dnia przynajmniej jeden kierowca Toyoty uzyskiwał zbliżone czasy do reprezentantów drugiego i trzeciego zespołu sezonu 2004. Być może jest to wreszcie zapowiedź bardziej udanego sezonu dla Toyoty.

Zdjęcia z testów w Barcelonie można znaleźć tutaj, natomiast z Walencji tutaj.

Źródło: BARf1.com, Ferrari.com, Sauber-Petronas.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy
Catalunya
Ricardo Tormo

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca