F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner odpowiada na "absurdalne" zarzuty wobec Webbera

"Mark podjął szybką decyzję o kontynuowaniu jazdy, co każdy kierowca zrobiłby na jego miejscu".
Marek Roczniak, 27 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 5806<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Red Bull Racing – Christian Horner twierdzi, że oskarżanie Marka Webbera o próbę wyeliminowania z wyścigu na torze Yeongam rywali w walce o tytuł po jego kraksie to absurd.

Australijczyk po wpadnięciu w poślizg na krawężniku i uderzeniu w bandę nie zatrzymał się w miejscu i prawdopodobnie próbował wrócić do wyścigu, jednak uszkodzenia samochodu uniemożliwiły mu kierowanie i w rezultacie przetoczył się przez całą szerokość toru, trafiając wprost na nadjeżdżającego Nico Rosberga.

Były kierowca F1 – Gerhard Berger zasugerował, że Webber chciał celowo doprowadzić do kolizji, kiedy zdał sobie sprawę, że nie zdobędzie już ani jednego punktu w Korei, jednak zamiast trafić w walczących z nim o tytuł Fernando Alonso lub Lewisa Hamiltona, uderzył w jadącego między nimi Rosberga. Berger dodał, że kierowca Red Bulla wykazał się wielką nierozwagą, nie wciskając pedału hamulca od razu po swoim kontakcie z bandą.

Horner twierdzi jednak, że jedynym zamierzeniem Webbera była próba nawrócenia bolidu i kontynuowanie jazdy. „Jak z każdym wypadkiem w Formule 1 bywa, opinie są zawsze wyrażane bez znajomości wszystkich faktów. Postawię sprawę jasno: zamierzeniem Marka po jego wypadku w Grand Prix Korei Południowej nie było wyeliminowanie innego kierowcy – sugerowanie czegoś innego jest niedorzeczne” – powiedział szef Red Bull Racing w wywiadzie dla Daily Telegraph.

„Po uderzeniu Marka w ścianę było jasne na ekranach telewizorów i patrząc na telemetrię, że samochód został poważnie uszkodzony. Jednakże naturalnym i natychmiastowym odruchem każdego kierowcy wyścigowego jest niepoddawanie się i próba dalszej jazdy. W okropnych warunkach, Mark podjął szybką decyzję o kontynuowaniu jazdy, co każdy kierowca zrobiłby na jego miejscu – sugerowanie, że chciałby kiedykolwiek celowo wyeliminować innego kierowcę to absurd. Mark wziął na siebie winę za ten wypadek, co samo w sobie zasługuje na pochwałę”.

Źródło: Autosport.com

Sonda
Czy Webber celowo spowodował kolizję po swoim błędzie?
tak
 [tally] 25%
nie
 [tally] 58%
trudno powiedzieć, działo się zbyt szybko
 [tally] 18%
głosów: 2200 Inne sondy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Webber: McLaren dobrze postąpił, rezygnując z Ricciardo
26.07.2023  Jordan: Piastri powinien zastąpić Pereza w Red Bullu
16.07.2023  Vettel: Zwolnienie de Vriesa z AlphaTauri było brutalne
16.01.2023  Webber: Ricciardo potrzebuje przerwy od ścigania w F1
05.09.2022  Ricciardo: Webber przeprosił mnie za okoliczności związane z Piastrim
Tagi:
Horner C.
Webber M.
Berger G.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
akkim, 27.10.2010 22:20[!]
@niza >>>

Tu o nic nie chodzi, syndrom Singapuru,
dywagacje co się stało, jak odpadł od muru ;)
pawlos, 27.10.2010 22:20[!]
Zgadzam się się z większością. Utrata przyczepności przez Web z pewnością nie była zamierzona, a już myśl o eliminacji rywala tuż po tym zajściu... bez przesady. Moim zdaniem Web po sipinie chciał wrócić do ścigania
christoff.w, 27.10.2010 22:21[!]
Festiwal przekomarzania sie,hihi ;)
svt, 27.10.2010 22:24[!]
@niza
Chodzi o to, żeby sobie potrolować do woli. Widać, że puszcza kierownicę przed uderzeniem jak każdy normalny człowiek. Możliwe, że nogi też ściągnął z pedałów (dziwnie zabrzmiało:P). W każdym razie jak już chwycił ponownie kierownicę, to znajdował się z powrotem na torze, więc hamowanie i zatrzymanie się na środku byłoby w tym momencie debilizmem. Wydaje mi się, że kierownicy nie odkręcił, żeby jak najszybciej zjechać z toru na pobocze. Gdyby ją wyprostował, to pojechałby sobie wzdłuż toru, co też nie byłoby najbezpieczniejsze.

Najlepsze, że "spiskowcy" sami wrzucają filmy, na których to widać, a mające potwierdzić ich wymysły. Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe...?
Równie dobrze można stwierdzić, że 2 tyg temu Massa skasował celowo Liuzziego. Co z tego, że nie walczy o tytuł, zrobił to dla zabawy np.
dudi2401, 27.10.2010 22:38[!]
@niza
Wypuścił kierownicę z rąk, ze względów bezpieczeństwa w przypadku spodziewanej kolizji z bandą. Ale mimo wszystko w mojej opinii cały ruch bolidu można nazwać conajmniej podejrzanym. Co ważniejsze, Webber w ogóle nie hamował, a najzwyczajniej pozwolił bolidowi swobodnie wjechać na wyścigowy tor, jak gdyby na chwilę stracił przytomność lub też zatracił się w marzeniach o tytule mistrza świata. Bo chyba trudno wyobrazić sobie sytuację, w której to bolid Formuły 1 po uderzeniu ze stosunkowo małą prędkością w bandę (które nie powoduje żadnych nawet wizualnych ubytków!) stał się nagle zwyczajną kupą złomu na 4 kółkach podążającą w kierunku nieuchronnego spotkania z Mercedesem, bez żadnej możliwości interewncji ze strony kierowcy.

@svt Natomiast przecięcie linii wyścigowej jest jak najbardziej dopuszczalnym i jedynym słusznym wyjściem w takich sytuacjach, zapewniającym stuprocentowe bezpieczeństwo kierowcom, widzom, stewardom, mechanikom, zwierzynie mieszkającej w sąsiedztwie toru i Bóg wie komu jeszcze... Ciekaw jestem kiedy powiesz, że Webber powinien wcisnąć pauzę i skorzystać z możliwości cofnięcia czasu, jak to można zrobić w oficjalnej grze F1 2010... ;D
AyrtonF1, 27.10.2010 22:52[!]
@dudi2401
Odnośnie tej "kupy złomu", jak to ładnie określiłeś ;) to gdy Mark podążał w kierunku tego nieuchronnego spotkania z Rosbergiem, miał prawe przednie koło uniesione do góry. Wygląda to co najmniej ciekawie.. Nie było kontaktu ze ścianą z prawej strony przecież.. Można to zobaczyć dokładnie na powtórce (w 16 sekundzie): youtube.com/watch?v=rl12WLsuCbI

Wydaje mi się, że właśnie przez ten defekt zawieszenia Mark zaczął zjeżdżać do wewnętrznej części toru. Pozdrawiam ;)
MairJ23, 27.10.2010 22:59[!]
here we go again :)
Sar trek, 27.10.2010 22:59[!]
Wydawało mi się, że Webber wykonywał ten manewr, ponieważ złapał kierownicę, gdy był już w poprzek toru i próba skręcenia w drugą stronę spowodowała by, że na torze znajdowałby się znacznie dłużej i stwarzał by potencjalnie większe zagrożenie. Tutaj, moim zdaniem zachował się bardzo przytomnie tylko niewyszło, bo Rosberg myślał, że lepiej go będzie minąć z lewej strony. No cóż, kibicuję Webberowi w walce o tytuł, mimo, że są lepsi kierowcy od niego. Cieszyłbym się jednak, gdyby to trzeci Australijczyk sięgnął po tytuł Mistrzowski i to w dodatku taki sympatyczny i inteligentny ( na takiego przynajmniej wygląda). A co do jego jazdy, to jest on twardym zawodnikiem, może zdarzają mu się błędy (ale komu nie {może poza Buttonem}) i przesypia starty, ale jest wstanie dorównać tempem Vettelowi.
General, 27.10.2010 23:08[!]
To jest Mark Webber a nie Sebastian Vettel czy Michael Schumacher:) Skad takie absurdalne przypuszczenia?
svt, 27.10.2010 23:30[!]
@dudi2401
To chyba w Twoim świecie... Nie rozumiem skąd bierzesz tą swoją pauzę, o niczym takim nie mówiłem. A gierka jest po prostu przeróbką GRIDa na F1.
Webber mógł zrobić kilka rzeczy, większość decyzji była zła, wybrał tą jedną i tyle. Co tu jeszcze można powiedzieć? Prawe przednie koło było w górze (bo złamało się lewe tylne zawieszenie i bolid osiadł na podłodze), ale się nie kręciło, więc musiał hamować.
niza, 28.10.2010 08:35[!]
akkim, svt, dudi2401 Spoko, wiem o co chodzi ;) Nie wiedziałam tylko o co chodzi ludziom tutaj wypisującym różne dziwne rzeczy. Pozdro ;)
P.S a tak w ogóle to fest zamieszanie się zrobiło
jan5, 29.10.2010 08:45[!]
Dae mechanika której uczą na studiach i technikach są od du.... rozbić, chodzi w nich głownie żeby się nauczyć zadań dlatego nie pisz o akcji reakcji itd bo jakbyś przeanalizował zadania z egzaminu w rzeczywistości to nie znalazłyby potwierdzenia bo w przypadku webera trzebaby wziąć z 1000 czynników a nie dwie reakcje. Co do kierunku ruchu marka to jestem przekonany, że pojechałby wzdłuż ściany bo jechał przez chwilę wzdłuż niej dopóki nie skręcił kierownicą (co widać na filmiku), nawet jakby wcisnął hamulce to zapewne zblokowałby koła, wpadł poślizg i szurając o ścianę stoczyłby się na trawę. Czy weber zrobił to specjalnie(kolizja z zawodnikiem) (jak dla mnie tak) czy nie zachował się niebezpiecznie wracając na tor (świadomie) i uważam że całe zachowanie było jak najbardziej w stylu webbera. Co z tego, że miał jedno koło w górze jak drugie zapewniało sterowność i widać jak nim rusza obracając kierownicą.
Dae, 29.10.2010 11:23[!]
jan5 masz rację. Kręcenie kierownica miało szczególne znaczenie zważywszy na to, że jedno koło pacnęło w ścianę, a drugie podniosło się do góry zaraz po uderzeniu.
Chyba że bolid to wózek widłowy i ma skrętną tylna oś.

No tak mógł zahamować jednym kołem, tym z tyłu bo pozostałych trzech nie miał. Teraz jak by zblokował jedno koło to czy by go nie obróciło w miejscu.

Przód, jedno po uderzeniu nie wiadomo czy sprawne, drugie podniesione do góry. Tył jedno przebite, drugie pod dziwnym kątem w stosunku do toru.

P.s.
Mark był przyklejony do bandy w momencie uderzenia i chwilę po tym, ale jak tylko bolid się wykręcił w osi poziomej (uniesienie jednego koła do góry), to się odkleił. teraz pytanie na ile kręcenie kierownicą spowodowało zmianę kierunku toczenia, a ile niedziałający układ kierowniczy. (http://www.youtub...amp;feature=related) od 49sek. lewe przednie uszkodzone.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca