|
|
|
|
|
|
Red Bull nie zamierza skoncentrować się na Webberze |
"Posiadamy dwóch fantastycznych zawodników i będziemy dalej udzielali im równego wsparcia". |
|
•Michał Roszczyn, 28 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 2974 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Według szefa zespołu Red Bull Racing – Christiana Hornera nadal jest zbyt wcześnie, by team skupił się na Marku Webberze w tegorocznej walce o tytuł i dalej będzie udzielał równego wsparcia obu swoim kierowcom.
Dzięki zerowemu dorobkowi Red Bulli w Korei Południowej – Webber wskutek kraksy, natomiast Vettel z powodu awarii silnika – na prowadzenie w mistrzostwach wyszedł Fernando Alonso z przewagą 11. punktów nad Australijczykiem i 25. nad Niemcem.
Sytuacja ta zrodziła sugestie, że Red Bull powinien poprosić Vettela o wsparcie dla Webbera w Brazylii i Abu Zabi, dając swojemu koledze możliwie największą szansę na przeskoczenie Alonso. Po wyścigu w Korei Południowej Horner przyznał nawet, że możliwość skoncentrowania wysiłków na swoim wyżej sklasyfikowanym zawodniku jest sprawą, „której przyjrzymy się dokładnie przed Brazylią”. Jednakże teraz zdecydował, że w tak nieprzewidywalnym sezonie złym posunięciem byłoby skreślenie Vettela poprzez uczynienie go kierowcą numer dwa, pomimo większej straty punktowej młodego Niemca.
„Posiadamy dwóch fantastycznych zawodników i będziemy dalej udzielali im równego wsparcia zgodnie ze sportowym etosem Red Bulla. W Korei mogliśmy się przekonać, że niemożliwym jest przewidzenie wydarzeń, kiedy czołowa piątka toczy tak zacięty bój. Przykładowo, na dziesięć okrążeń do mety Sebastian zmierzał po prowadzenie w mistrzostwach, które ostatecznie objął Alonso wskutek naszego pecha. To pokazuje jedynie, jak szybko sytuacja może ulec zmianie. Ponadto wraz ze zbliżaniem się sezonu ku końcowi, matematyka będzie mówić sama za siebie i jestem przekonany, że obaj nasi kierowców zrobią wszystko, by osiągnąć najlepszy wynik dla zespołu”.
Anglik dodał, że pomimo opuszczenia Korei z pustymi rękoma, Red Bull może wyciągnąć pozytywne wnioski z tego weekendu. „Ludzie przewidywali, że obiekt ten nie będzie nam pasował, podczas gdy my zajęliśmy cały pierwszy rząd i rozwialiśmy wszelkie wątpliwości odnośnie osiągów naszego samochodu w mokrych warunkach. Strategia oraz pit-stop przebiegała dobrze, a Sebastian wykonywał wspaniałą robotę będąc na prowadzeniu w wyścigu. Ostateczny wynik był rozczarowujący: uprzejmym posunięciem ze strony Renault były publiczne przeprosiny, ale jako zespół wygrywamy razem oraz przegrywamy razem i wrócimy mocni w Brazylii”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|