F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Farfus wygrywa ostatni wyścig WTCC na Okayamie

Tymczasem Andy Priaulx i Gabriele Tarquini wypadli z toru i nie zdobyli ani jednego punktu.
Michał2_F1, 31 pa?dziernika 2010, zmieniony 17.11.2010 12:05, wyświetlenia: 3503<< | lista | T- | T+ | >>
Augusto Farfus odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2010 roku w WTCC po tym, jak Gabriele Tarquini zakończył wyścig poza torem, będąc na prowadzeniu podczas deszczowego wyścigu na Okayamie. Farfus unikał błędów i już na samym początku wyścigu wyprzedził Norberta Michelisza oraz Colina Turkingtona, awansując na trzecie miejsce.

Kierowca BMW, który nie wygrał żadnego wyścigu od zeszłorocznych zawodów na torze Okayama, później przesunął się o jedno miejsce w górę, kiedy prowadzący od startu Michel Nykjaer wyjechał z toru w zakręcie Attwood na 9 okrążeniu w swoim Seacie.

Tarquini przejął prowadzenie, ale utrzymał je tylko przez dwa okrążenia, ponieważ pojechał prosto w bariery w ciasnym prawym zakręcie Hobbs. Jego kraksa oznaczała, że nie obroni już tytułu wywalczonego przed rokiem. Wypadek Włocha umożliwił Farfusowi awans na prowadzenie, którego Brazylijczyk nie oddał już do końca.

Turkington zakończył wyścig tylko 0,275 sekundy za nim, ale przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa różnica była dużo większa. Kierowca BMW cały czas utrzymywał za sobą Yvana Mullera z Chevroleta. Dzięki bardzo mądrej jeździe były mistrz BTCC zdołał zachować drugie miejsce do końca, uzyskując najlepszy w karierze wynik w WTCC.

Dzięki wypadnięciu Andy'ego Priaulxa w żwir, co w konsekwencji oznaczało odpadnięcie Brytyjczyka z wyścigu, trzecie miejsce dało Mullerowi 37 punktów przewagi nad kierowcą BMW przed finałową rundą sezonu w Makau. Ukończenie jakiegokolwiek wyścigu na podium na ulicznym torze Guia da Mullerowi drugi tytuł mistrza świata WTCC w karierze.

Zwycięzca pierwszego wyścigu Robert Huff był czwarty, przed partnerem zespołowym z Chevroleta – Alainem Menu i Robertem Dahlgrenem, który pojechał świetny wyścig w swoim Volvo. Jako że występ Szweda nie był zaliczany do mistrzostw, Nykjaer był kolejnym zawodnikiem, który zdobył punkty, zajmując siódme miejsce. Duńczyk w końcówce wyścigu jeszcze raz wyjechał poza tor, tym razem tracąc tylko jedno miejsce.

Michelisz ukończył wyścig na ósmej pozycji, Tom Coronel był dziewiąty, a Darryl O'Young uzupełnił czołową dziesiątkę i także okazał się najlepszym z kierowców niezależnych. O'Young teraz traci do lidera tej kategorii tylko 21 punktów po tym, jak Hiszpan odpadł z wyścigu, jadąc na drugim miejscu w tej klasie.

Aktualizacja: Po uwzględnieniu przez FIA apelacji Chevroleta w sprawie sekwencyjnych skrzyń biegów w fabrycznych samochodach BMW, Priaulx i Farfus zostali wykluczone z klasyfikacji obydwu wyścigów w Japonii.

WTCC > 2010 > Japonia 2, Okayama - 3,703 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 29Colin TurkingtonTeam Aviva-CofcoBMW 320si1633:48,07425
2. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT16+0:00,72418
3. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:01,82215
4. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:02,82612
5. 41Robert DahlgrenVolvo Olsbergs Green RacingVolvo C3016+0:03,165
6. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:03,16510
7. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi16+0:05,4328
8. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi16+0:05,9016
9. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:07,0614
10. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:07,6132
11. 24Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si16+0:07,8061
12. 73Michael RossiSR-SportSEAT Leon TDi16+0:08,271
13. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:09,309
14. 46Masataka Yanagida (D,N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:10,628
15. 16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:10,698
16. 72Yukinori Taniguchi (N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:13,036
17. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:13,679
18. 43Nobuteru Taniguchi (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:27,107
19. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si16+0:31,104
20. 45Kevin Nai Chia Chen (D,N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si151 okr.
21. 51Henry Ho (N)Ho Chun Kei/Sports & You AsiaBMW 320si133 okr.
Niesklasyfikowani
25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si11
1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi10
3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi10
44Yoshihiro Ito (D,N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si7
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si160h33m47,799
11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si3
Najszybsze okrążenie: Michel Nykjaer (SEAT C. T.) - 1:53,478
Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Franz Engstler (BMW) +1 pkt.
Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 31.10.2010 09:34[!]
Andy miał tutaj odrobić sporo punktów a tymczasem wyjeżdża z Japonii ze stratą 37 punktów do Mullera, szkoda głupiego błędu ale w Makau wszystko się może zdarzyć. Dziadek już odpadł w walce o tytuł :)
AleQ, 31.10.2010 09:38[!]
Kiedy dziadek odpadł to normalnie biegałem po suficie :)

Nie czasem wypadnięcie z toru było spowodowane tymi problemami z układem kierowniczym ? Jeśli nie to trochę żenujący błąd Andy'ego .... Tytuł ucieka niestety ;/ Na pocieszenie emeryt już nie ma szans na tytuł ;)

Gratulacje dla Augusto i Colina .
Kamikadze2000, 31.10.2010 10:08[!]
Świetnie!!! Yvan jest jedynym kierowcą, który w tym roku na ten tytuł w pełni zasłużył!!! :))
jan5, 31.10.2010 10:11[!]
ciesze się ze przynajmniej dziadek nie zdobędzie MS bo jakoś go nie lubie, jest bardzo dobrym kieorwcą ale nie przepadam za nim
mbg, 31.10.2010 11:31[!]
Huff bardzo ładnie, dużo punkcików złapał w ten Weekend, a Colin to objawienie sezonu, dawać mu pełnometrażowy fotel.
Mr President, 31.10.2010 12:29[!]
Dlaczego Dahlgren nie dostał tych punktów? Gdyby pojechał innym wozem jako niezależny, to miałby te punkty. Po co zatem wystartował?
Saruto, 31.10.2010 13:00[!]
Bo Volvo testuje ;) a ich auto nie jest w specyfikacji która obowiązuje w WTCC.
MinetaUrPIQUET, 31.10.2010 13:42[!]
Aj, kibicowałem Tarquiniemu w tym roku no i nie dość że odpadł z wyścigu (ehh) to jeszcze wypadł z walki o tytuł..
Strasznie brakuje mi Łady w wtcc ;(
yaper, 31.10.2010 14:07[!]
Co wy macie z tym "dziadkiem"? Mnie osobiście smuci, że Tarquini nie liczy się już w walce o MŚ, to jemu najmocniej kibicuję. Właśnie ze względu na wiek i na to, że nadal jeździ wyśmienicie i objeżdża o wiele młodszych kierowców. Poza tym to jeden z najbardziej sympatycznych kierowców :)

Muller już pewnie dowiezie tytuł do mety. 37 pkt na dwa wyścigi to spora zaliczka i tylko kataklizm przy świetnej postawie Priaulxa mógłby go pozbawić tytułu.

Turkington po raz kolejny pozytywnie zaskakuje. Chciałbym go widzieć w przyszłym roku jako pełnoetatowego. Miałbym kolejnego, obok Tarquiniego, pupila, którego mocno bym kibicował.
latak, 31.10.2010 18:39[!]
Jak chcecie to sie podniecajcie Czołówką. Ja jestem zachwycony tym że Kevin tylko jedno okrążenie straty nabił ;D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca