F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica spodziewa się trudnego zakończenia udanego sezonu

Polak uważa, że w GP Abu Zabi trudno mu będzie wejść do czołowej szóstki.
Grzegorz Filiks, 11 listopada 2010, wyświetlenia: 3606<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica uważa, że Renault trudno będzie wskoczyć do pierwszej szóstki podczas weekendu w Abu Zabi. Polak patrząc na cały pierwszy rok spędzony ze stajnią z Enstone czuje jednak wielką satysfakcję.

Krakowianin na potwierdzenie swoich obaw przypomina słabe tempo bolidu Renault podczas zeszłorocznych zawodów na Yas Marina. Wtedy to Fernando Alonso i Romain Grosjean w kwalifikacjach zajęli odpowiednio 15 i 19 miejsce, a w niedzielę obaj minęli linię mety tylko jedną pozycję wyżej, co nie wróży najlepiej przed tegorocznym występem Kubicy w Abu Zabi.

„Na pewno chcielibyśmy być bardzo konkurencyjni, chociaż myślę, że w sezonie 2009 Renault naprawdę wypadło tutaj bardzo mizernie” – stwierdził 25-latek. „Realistycznie mówiąc to powinny być trudne zawody, ale musimy zaczekać i się przekonać, jak będzie naprawdę. Uważam, że naprawdę ciężko będzie wprowadzić nasz bolid do czołowej szóstki”.

Jednakże w perspektywie całego sezonu forma Renault była zaskoczeniem dla wielu obserwatorów, Kubica też to potwierdza: „Według mnie to był dobry rok. Pierwsza połowa była niemal perfekcyjna, albo i perfekcyjna. Druga nie była tak idealna, jak mieliśmy nadzieję, czy też planowaliśmy. Myślę, że bardzo trudno byłoby zaliczyć 19 bezproblemowych wyścigów, takich jak pierwsze 9 w naszym wykonaniu. Straciliśmy wiele punktów w drugiej połowie roku z powodu różnych sytuacji i różnych problemów”.

„W naszej sytuacji te były bardzo, bardzo istotne. Jeżeli zdobywasz 100 oczek w ciągu roku, wówczas utrata 30-40 punktów przez różne problemy jest ogromną liczbą. W sumie ten sezon był bardzo interesujący i będziemy bardzo usatysfakcjonowani tym, co osiągnęliśmy. Naturalnie gdy już się ścigasz, to chcesz więcej i więcej, pragniesz osiągać lepsze rezultaty. Jednakże gdyby ktoś nam powiedział, że w niektórych wyścigach będziemy na podium i nawiążemy walkę z najlepszymi, od razu byśmy w to weszli”.

Zdaniem Polaka trzecie miejsca w Monako i Belgii wyniosły oczekiwania wielu ponad realne możliwości Renault, które przecież startowało dopiero pierwszy rok po wielkich problemach w sezonie 2009. „Po dwóch zawodach, gdy to złapaliśmy szczęśliwe podium w Australii i ogólnie dobrych wyścigach na początku ludzie ogromnie zwiększyli swoje oczekiwania i w pewnym sensie potem w niektórych sytuacjach spodziewaliśmy się więcej, niż realnie mogliśmy osiągnąć. W sumie jednak myślę, że możemy być zadowoleni”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Renault
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 11.11.2010 15:42[!]
Czyli Robert nie potwierdza wypowiedzi Allisona, który twierdził, że Renault rozwijał swój bolid w świetnym tempie przez cały sezon... Kubica przynajmniej jest szczery - druga połowa sezonu nie spełniła nadziei obudzonych przez początkowe wyniki.
Shadowhawk, 11.11.2010 15:47[!]
Tempo rozwoju Renault było dobre dopóki się nie skupili na następnym sezonie :)
Falarek, 11.11.2010 15:50[!]
Ale dziś wysyp newsów...
mardok2010, 11.11.2010 16:42[!]
rozwijają bolid w świetnym tempie ale widocznie to świetne tempo jest za słabe bo są od początku sezonu na tym samum miejscu
dj4kon, 11.11.2010 17:08[!]
za rozwoj bolidu jest odpowiedzialny rowniez czesciowo kierowca.. wiec kubica w tym roku sie nie popisal zbytnio.. gdyz reno lezy w martwym punkcie.. zobaczymy sezon '11 ciekawe czy bedzie potrafic z zespolem zbudowac cos wiecej niz poloneza..
kokus, 11.11.2010 17:10[!]
@mardok2010

Zgadza się, Mercedes zaprzestał wprowadzania poprawek na dwa-trzy wyścigi przed ogłoszeniem tego przez Renault, a mimo to zdarzało się że niemiecki team nie raz był przed ekipą z Enstone.
michal132, 11.11.2010 17:12[!]
ale mercedes miał w tedy lepszy bolid niż renault i mimo że nie rozwijali bolidu to i tak renault musiało ich gonić
mariok77, 11.11.2010 18:30[!]
@dj4kon
Weź pod uwagę, że tegoroczny bolid Renault powstawał na podstawie wskazówek Alonso, więc nie wszystkie uwagi Roberta mogły zostać uwzględnione w tym sezonie.
Aluzja do poloneza nie trafiona, bo to włoska konstrukcja więc uwagi należy kierować nie na ten adres.
wnerwiona, 11.11.2010 19:37[!]
merc ściemniał że się nie rozwija ,tu niechodzi tylko o tempo ,braki funduszy czy witka tylko o organizację czytaj strategię-błędne decyzje,pity- za wolne gdyby wszystko zagrało to byliby przed nimi do tego nie trzeba mieć kasy tylko mózg
dj4kon, 11.11.2010 19:47[!]
@mariok77
Po pierwsze kubica "profesor" mial caly przedsezonowy czas na rozwiniecie bolidu gdyz alonso podpisal juz wtedy kontrakt z czerwonymi wiec on sobie rozwilaj swoj.. Profesor po prostu jest za mlody zeby byc liderem zespoly i byc odpowiedzialnym za ogolny rozwoj bolidu.. przydalby mu sie ktos taki jak.. heidfeld. moze nie jest szybszym kierowca od kubicy ale jest bardziej doswiadczony i pomoglby w rozwoju calej stajni reno. tak samo jest z fetelem ktory bez kangura sobie nie poradzi, mam nadzieje ze odejdzie od puszek bo sie tam zwyczajnie marnuje..
sa wyjatki takie jak hamilton ktory sam byl w stanie w 2009 tak rozwinac bolid ze od praktycznie najslabszego bolidu w stawce, na koniec udawalo mu sie wygrywac wyscigi i zdobywac pole.
Lolkoski, 11.11.2010 20:56[!]
@up- czyli co w rozwoju bolidu geniuszami są Webber i Vettel, a w 2009 byli nimi Button i Rubens?
dj4kon, 11.11.2010 22:52[!]
na pewno nie profesor :) zapomniales dodac Hamiltona ;)
mbwrobel, 11.11.2010 23:48[!]
@dj4kon - marnujesz się na tym forum. Powinieneś zostać dyrektorem ds. strategii długoterminowych w jakimś większym przedsiębiorstwie, albo wykładać na uczelniach (kafelki).
Bolidu nie budował Robert, tylko inżynierowie Renault, a żeby rozwijać, trzeba mieć co - odpowiednią, rozwojową bazę. Tym bardziej, że zbudowany był w dużej mierze w oparciu o niespecjalnie udany R-29. Po prostu z chwilą zamontowania kanału F skończyły się większe możliwości rozwoju tego podwozia możliwe do uzyskania bez znacznej jego przebudowy. Weź "kwadrata" (fiata 125p), do tego nawet milion złotych i spróbuj wygrać w jakimkolwiek współczesnym rajdzie bez gruntownej przebudowy szkieletu karoserii. Życzę powodzenia.
dj4kon, 12.11.2010 09:39[!]
@mbwrobel
twoj post jest po prostu smieszny.. wiadomo ze robert nie budowal bolidu bo pewnie nie umialby nawet dokrecic srubki.. ale nie w tym jest problem.. problemem jest to ze profesor nie do konca jest w stanie dac inzynierom prawidlowe wskazowki co do budowy bolidu i dlatego nie najlepiej sobie reno radzi.. zobaczymy sezon '11 nie bedzie juz wymowek ze dopiero dolaczyl do zespoly i takie tam.. przypominam ze reno bylo w stanie wygrywac mistrzostwa :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca