| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Czasy uzyskane na torze Ricardo Tormo (Walencja) | |
1. | Michael Schumacher | Ferrari | | 1:21,766 | | 58 |
2. | Rubens Barrichello | Ferrari | | 1:23,686 | +1,920 | 14 |
3. | Pedro de la Rosa | McLaren Mercedes | | 1:24,309 | +2,543 | 18 |
4. | Nick Heidfeld | Williams BMW | | 1:26,582 | +4,816 | 61 |
5. | Jenson Button | B.A.R Honda | | - | | 3 |
6. | Ralf Schumacher | Toyota | | - | | 7 |
7. | Alex Wurz | McLaren Mercedes | | - | | 2 |
| |
|
|
Przedostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Ricardo Tormo zakłóciły intensywne opady deszczu i dosyć niska temperatura powietrza, utrzymująca się na poziomie około pięciu stopni Celsjusza. Panujące w Walencji warunki do jazdy były i tak znacznie lepsze od tego, co oferował przykryty śniegiem tor Silverstone, na którym w środę nie pojawił się już żaden bolid. Tymczasem z obecnych dzisiaj w Walencji siedmiu kierowców tylko Michael Schumacher i Nick Heidfeld przejechali po kilkadziesiąt okrążeń, wykorzystując deszcz do przetestowania przeznaczonych do jazdy po mokrej nawierzchni opon firm Bridgestone i Michelin.
Michael Schumacher uzyskał zdecydowanie najlepszy czas dnia, mając blisko dwie sekundy przewagi nad swoim partnerem z zespołu
Ferrari, Rubensem Barrichello, który przejechał zaledwie 14 okrążeń. Tuż za Brazylijczykiem na trzeciej pozycji z niewiele większym dorobkiem uplasował się kierowca testowy
McLarena, Pedro de la Rosa. Stajnię z Woking reprezentował dzisiaj także drugi kierowca testowy stajni z Woking, Alex Wurz, przy czym Austriak zaliczył zaledwie dwa kółka, w tym ani jednego pomiarowego.
Czwarty czas uzyskał Heidfeld, który od najszybszego kierowcy Ferrari okazał się wolniejszy aż o blisko pięć sekund. Z wypowiedzi członków zespołu
Williams wynika, iż największą wadą bolidu FW27 jest zbyt mała siła dociskowa w jego tylnej części. Patrick Head jest jednak przekonany, że sytuacja ulegnie poprawie przed pierwszym europejskim wyścigiem sezonu.
„Nie spodziewamy się być w ścisłej czołówce na początku sezonu, ale samochód jest dobry i ma wielki potencjał rozwojowy. Będziemy go wykorzystywali w początkowej fazie sezonu i poprawa powinna być widoczna już po pierwszych wyścigach”, powiedział były dyrektor techniczny Williamsa.
Na torze Ricardo Tormo obecne były dzisiaj także zespoły
B.A.R i
Toyota, przy czym reprezentujący je kierowcy (Jenson Button i Ralf Schumacher) przejechali zaledwie po kilka okrążeń i podobnie jak Wurz nie ustanowili czasu. Zespoły McLaren i Ferrari zrezygnowały z udziału w ostatnim dniu testów, natomiast pozostałe stajnie postanowiły pozostać w Walencji do jutra, licząc na szybką poprawę pogody.
Zdjęcia z testów w Walencji można znaleźć
tutaj.
Źródło: pitpass.com