F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Cosworth: Hispania zasługuje na sukces

Mark Gallagher z firmy Cosworth uważa, że HRT zasługuje na większy kredyt zaufania.
Mariusz Karolak, 5 grudnia 2010, wyświetlenia: 1871<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Gallagher z firmy Cosworth uważa, że zespół Hispania zasługuje na większy kredyt zaufania po tym wszystkim, co pokazał w tym roku.

Faktem jest, że o HRT zazwyczaj nie mówiło się w mediach zbyt pozytywnie. Samochody tego zespoły były najwolniejsze w stawce, a sam zespół powstawał w pośpiechu i został zrestrukturyzowany jeszcze przed startem sezonu 2010.

Po zdążeniu ledwo co na pierwszy wyścig w Bahrajnie zespół stopniowo rozwijał się i udało mu się nawet wyprzedzić ekipę Virgin w końcowej klasyfikacji konstruktorów. Gallagher twierdzi, że ludzie pracujący w HRT powinni być z siebie dumni.

„Jednym z plusów zaopatrywania w silniki i elektronikę zespołów jest możliwość lepszego poznania ich i chociaż w stronę HRT szło wiele krytycznych opinii odnośnie zachowania ich samochodu na torze, to jednak sądzę, że sam zespół sprawował się niewiarygodnie dobrze i wykonał w trakcie tego roku bardzo solidną pracę” – powiedział szef programu F1 Coswortha.

„Ich niezawodność była bardzo imponująca i biorąc pod uwagę fakt, że wszystko niemal zaczęło się w połowie lutego, kiedy Colin Kolles objął rolę szefa zespołu, to należy się im duży szacunek za wkład w budowę samochodów i udział we wszystkich 19 rundach pomimo ciągłej krytyki, która nie ułatwiała pracy. Za to należy im się nagroda. Ten zespół zasługuje na dalszy rozwój”.

Zespół HRT pierwotnie nazywał się Campos i założył go Adrian Campos, który zapewnił sobie od FIA prawo do startów w sezonie 2010. Jednakże musiał odsprzedać ekipę ze względu na kłopoty finansowe, które pojawiły się jeszcze przed debiutem w F1. Współwłaściciel Jose Ramon Carabante przejął całkowitą kontrolę nad zespołem, zatrudnił na stanowisku szefa Kollesa, nazwę zmieniono na Hispania.

Na sezon 2011 zespół zapewnił sobie już układy przeniesienia napędu Williamsa. Nie jest pewne jednak, co będzie z programem budowy podwozia, jako że pierwotnie starano się o pozyskanie praw do projektu bolidu Toyoty na rok 2010, ale rozmowy spełzły na niczym. W roku bieżącym HRT korzystało z bolidu zaprojektowanego przez Dallarę.

Źródło: itv-f1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
Cosworth
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 05.12.2010 17:10[!]
Największy wkład w rozwój zespołu wniósł oczywiście Sakon Yamamoto... :)
A na poważnie - jego pieniądze pewnie się przydały, ale moim zdaniem właśnie w momencie wejścia Sakona do bolidu wyścigowego zatrzymał się rozwój HRT w minionym sezonie. Wcześniej - w żółwim tempie - ale robili jednak jakieś małe kroczki.
W interesie F1 jest - skoro już takie zespoły są w stawce - aby HRT zaczęło się naprawdę rozwijać, bo nikomu nie jest potrzebne zamieszanie z zawalidrogami na torze...
Lolkoski, 05.12.2010 20:09[!]
„Ich niezawodność była bardzo imponująca i biorąc pod uwagę fakt, że wszystko niemal zaczęło się w połowie lutego, kiedy Colin Kolles objął rolę szefa zespołu, to należy się im duży szacunek za wkład w budowę samochodów i udział we wszystkich 19 rundach pomimo ciągłej krytyki, która nie ułatwiała pracy. Za to należy im się nagroda. Ten zespół zasługuje na dalszy rozwój"

Przyznam, że patrząc z tej strony to ma facet sporo racji, w każdym razie poczekam do końca 2011 zobaczymy o osiągną.
dragon92, 05.12.2010 20:11[!]
No i oni jeszcze nie zaczeli budować bolidu na 2011 rok. W przyszłym roku nie wróże im przechodzenia przez kwalifikacje.
Simi, 05.12.2010 20:59[!]
Może być ciężko, ale nie zapominajmy o współpracy technicznej z Williamsem. To może pomóc. Jeśli nawiążą współpracę z Toyotą i wykorzystają bolid Toyoty na 2010, to jest prawdopodobieństwo na mały sukces. Ale cóż... Nie gdybajmy, tylko poczekajmy do 2011 ;)
SirKamil, 06.12.2010 00:49[!]
Zespół zasługuje na te wyniki... które osiąga.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca