|
|
|
|
|
|
Cosworth: Hispania zasługuje na sukces |
Mark Gallagher z firmy Cosworth uważa, że HRT zasługuje na większy kredyt zaufania. |
|
•Mariusz Karolak, 5 grudnia 2010, wyświetlenia: 1871 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mark Gallagher z firmy Cosworth uważa, że zespół Hispania zasługuje na większy kredyt zaufania po tym wszystkim, co pokazał w tym roku.
Faktem jest, że o HRT zazwyczaj nie mówiło się w mediach zbyt pozytywnie. Samochody tego zespoły były najwolniejsze w stawce, a sam zespół powstawał w pośpiechu i został zrestrukturyzowany jeszcze przed startem sezonu 2010.
Po zdążeniu ledwo co na pierwszy wyścig w Bahrajnie zespół stopniowo rozwijał się i udało mu się nawet wyprzedzić ekipę Virgin w końcowej klasyfikacji konstruktorów. Gallagher twierdzi, że ludzie pracujący w HRT powinni być z siebie dumni.
„Jednym z plusów zaopatrywania w silniki i elektronikę zespołów jest możliwość lepszego poznania ich i chociaż w stronę HRT szło wiele krytycznych opinii odnośnie zachowania ich samochodu na torze, to jednak sądzę, że sam zespół sprawował się niewiarygodnie dobrze i wykonał w trakcie tego roku bardzo solidną pracę” – powiedział szef programu F1 Coswortha.
„Ich niezawodność była bardzo imponująca i biorąc pod uwagę fakt, że wszystko niemal zaczęło się w połowie lutego, kiedy Colin Kolles objął rolę szefa zespołu, to należy się im duży szacunek za wkład w budowę samochodów i udział we wszystkich 19 rundach pomimo ciągłej krytyki, która nie ułatwiała pracy. Za to należy im się nagroda. Ten zespół zasługuje na dalszy rozwój”.
Zespół HRT pierwotnie nazywał się Campos i założył go Adrian Campos, który zapewnił sobie od FIA prawo do startów w sezonie 2010. Jednakże musiał odsprzedać ekipę ze względu na kłopoty finansowe, które pojawiły się jeszcze przed debiutem w F1. Współwłaściciel Jose Ramon Carabante przejął całkowitą kontrolę nad zespołem, zatrudnił na stanowisku szefa Kollesa, nazwę zmieniono na Hispania.
Na sezon 2011 zespół zapewnił sobie już układy przeniesienia napędu Williamsa. Nie jest pewne jednak, co będzie z programem budowy podwozia, jako że pierwotnie starano się o pozyskanie praw do projektu bolidu Toyoty na rok 2010, ale rozmowy spełzły na niczym. W roku bieżącym HRT korzystało z bolidu zaprojektowanego przez Dallarę.
Źródło: itv-f1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|