F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Virgin będzie nadal polegać wyłącznie na CFD

Szef zespołu John Booth ciągle wierzy w skuteczność obliczeniowej mechaniki płynów.
Mariusz Karolak, 5 grudnia 2010, wyświetlenia: 3033<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Virgin Racing – John Booth przyznał, że ciągle wierzy w skuteczność obliczeniowej mechaniki płynów po pierwszym sezonie startów z samochodem Formuły 1 zaprojektowanym tylko w oparciu o CFD. VR-01 zostało stworzony przez firmę Wirth Research należącą do Nicka Wirtha, który jest szefem technicznym zespołu Virgin.

Booth potwierdził, że na sezon 2011 również zostanie zastosowana identyczna technologia przy projektowaniu. Dodał, że CFD obniża koszty utrzymania zespołu, i że dzięki temu możliwe stało się w ogóle wprowadzenie zespołu do F1 po tym, jak odrzucony został pomysł Maxa Mosleya o ograniczeniu budżetów.

„Podjęliśmy decyzję o kontynuacji, ale przy ramach finansowych, jakie wyznaczyliśmy sobie dla pierwotnych regulacji i mogliśmy to zrobić tylko dzięki zasobom CFD, jakimi dysponuje Nick” – wyjaśnił Booth. „Późniejsze ulepszenia, jakie wprowadziliśmy do samochodu na wyścig w Silverstone, mogły nas kosztować sześć, może nawet osiem razy więcej, gdyby zostały opracowane w konwencjonalny sposób”.

„Hydraulika i powiązane z nią części – mieliśmy sporo problemów z dyferencjałem – sprawiły nam trochę kłopotów w tym roku, ale nie byłem zaniepokojony, jeśli chodzi o pomysł projektowania samochodu wyłącznie w oparciu o obliczeniową mechanikę płynów. Zawsze wierzyłem w ten pomysł. Wszystkie zespoły wydają coraz więcej na CFD. W moim przekonaniu wkrótce tunele aerodynamiczne będą już reliktem przeszłości i gdy zespół Malasia1 (Lotus) zbuduje własny tunel, to będzie on już zbędny”.

„Jeśli spojrzymy na tempo rozwoju, szczególnie w obszarze przednich skrzydeł, to nie wystarczy godzin w dniu, aby sprawdzić to w tunelu aerodynamicznym. Ludzie zaczną dzielić swoje zasoby, przenosząc coraz więcej na CFD. Nick Wirth to wielki entuzjasta, którego ta technologia stymuluje do działania i uwielbia ulepszać ją, wynosić na nowy poziom. Jest wielkim fanem symulatorów i w istocie mamy dwa takie w Wirth Research, z których całkiem sporo korzystamy”.

Wirth na początku lat 90. zeszłego wieku kierował firmą Simtek Research, która budowała na potrzeby zespołów wyścigowych – w tym F1 – różne samochody i projektowała nowe rozwiązania.

Źródło: grandprix.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ramzi, 05.12.2010 17:06[!]
Z tego zespołu nigdy nic nie będzie...
jpslotus72, 05.12.2010 17:12[!]
Może w ogóle kierowcy Virgina (Marussi) powinni siedzieć w czasie wyścigu w garażu i brać w nim udział wirtualnie - na symulatorach...
Lolkoski, 05.12.2010 20:20[!]
A to dziwne jest Ci z czołówki lub jej okolic co mieli przestarzałe lub zbyt małe tunele je modyfikują, a tu się okazuje, że nie wiadomo po co:-)))
Simi, 05.12.2010 21:00[!]
Masakra. Jak oni chcą cokolwiek osiągnąć? Jak dla mnie, idą do odstrzału.
Witekb, 05.12.2010 22:05[!]
Oj z tej mąki chleba nie będzie
dan193t, 05.12.2010 22:40[!]
Branson bedzie drugi rok z rzedu latał w kiecce u Fernandesa
Simi, 05.12.2010 22:41[!]
No, chyba tak :)
Carlo's, 05.12.2010 22:51[!]
Zamiast gadać od rzeczy to byście przyklasnęli zespołowi prowadzony za bardzo skromny budżet. Zespół jest odważny i trzeba wspierać takie zespoły wprowadzające nowe kierunki w rozwijaniu bolidu. Co to za wasza głupia mentalność żeby od razu hejtować wszystko co innowacyjne. Rok 2010 był przejściowym i czekam z zainteresowaniem jak będą wyglądali na tle Lotusa. Jeśli sie utrzymają nawet ok 0,5s za nimi, to i tak wg mnie będzie to bardzo dobry wynik. Trzymam kciuki żeby postraszyli z Lotusem w przyszłym roku STR, choć mimo wszystko będzie bardzo ciężko o to.
jpslotus72, 05.12.2010 23:22[!]
@Carlo's
Nie przesadzasz z tymi "nowymi kierunkami" i "innowacjami" w odniesieniu do Virgina? No, może się okazać, że rzeczywiście (my, pozostali) się mylimy i metody Virgina dadzą mu w bliskiej przyszłości mistrzostwo konstruktorów... Na razie jednak te tłumaczenia Bootha wydają mi się robieniem dobrej miny do złej gry (innymi słowy: dorabianiem filozofii do ubóstwa) i pozwól, że tymczasem pozostanę przy tej opinii.
Carlo's, 05.12.2010 23:55[!]
Nie przesadzam, tunel aero jest wciąż niezmiernie ważny w drodze na sam szczyt, McLaren nie dość że ma swój własny tunel aero, to jeszcze wykupywał godziny w bazie Toyoty w Kolonii. Bycie na szczycie to nie cel Virgin, budżet mają śmieszny nawet w porównaniu do Lotusa. Pełen etap tworzenia cyfrowego bolidu jest tańszy i teorytycznie szybszy od potwierdzania danych w tunelu, Virgin moze mieć z tym trudności, w tym roku wiele części było chybionych lub dawały połowe z tego co przewidywano. Virgin innowacyjny - tak, nowe kierunki - tak. Zaden z zespołów nie rozwijał bolidu wyłącznie za pomocą CFD. Z tego co sobie przypominam to w 1997 roku Lola była podobnie kombinowana, ale skończyło się failem, poprostu za wcześnie.

Wirth dostał nowe cacko w postaci jednej z najlepszych baz CFD w F1, pierwsze tego efekty zobaczymy już w trakcie sezonu, trzymam kciuki za nich. Dziś jako jedyni (poza HRT) mogli by się zmieścić w restrykcyjnym budget cap Maxa Mosleya.
SirKamil, 06.12.2010 00:28[!]
To nie jest zdrowe przedsięwzięcie. Rakiem toczącym ten zespół jest osoba Wirtha, który po pierwsze jest świetnym manipulatorem a po drugie biznesmenem, który jako właściciel Wirth Research ciągnie z tego kapuchę. To pewnie drugi najlepiej sytuowany dyr technicznych na padoku, zaraz po Newey z tą różnicą, że jego konto zasilane jest pośrednio przez zysk jego firmy świadczącej usługi CFD, symulacyjne dla VR.
dragoneak, 06.12.2010 02:14[!]
Panowie sceptycy o czym Wy w ogóle mówicie ?
Nie pytam o to czy którykolwiek z Was liczył coś kiedyś w CFD, lecz o to czy ktokolwiek chociaż przeczytał o tym cokolwiek ?
W CFD liczy się tylko jedno, dobrzy specjaliści. Sama baza nie jest problemem, gdyż nie jest problemem zbudowaniem superkomputera, który będzie to liczył. Potrzebni są specjaliści, którzy ogarniają CFD w całości. Tutaj nawet trochę zdeformowana siatka jest w stanie zakłamać delikatnie wyniki. Oczywistym jest, że CFD posiada niesamowicie większe możliwości niż tunel aerodynamiczny. W CFD można odwzorować każde warunki. Jeśli sobie życzy to możecie nawet sobie zasymulować jak powietrze zachowa się wpadając w trąbe powietrzną. Tutaj da się zrobić wszystko. Potrzebne jest jednak grono specjalistów, którzy są w stanie przenieść warunki przy których będzie pracował bolid do komputera.
Czy myślicie, że róznego typu podwójne dyfuzory, dmuchane dyfuzory itd. mogłyby zostać tak dopracowane bez CFD ? Niedoczekanie.
Racją jest, iż wkrótce większość teamów będzie sugerowała się tylko CFD.
Ad@m, 06.12.2010 09:22[!]
dragoneak, sam nie do końca czytałeś o tym cfd ;)
CFD to dalej model matematyczny realnych warunków, więc nie jest ich wierną kopią tym bardziej w skomplikowanych obliczeniach. Owszem, jest to świetne narzędzie które pozwala przyspieszyć prace, wyeliminować większość błędów i ustalić kierunek rozwoju, ale na obecną chwilę ciężko liczyć żeby pracowało samo z pełnym sukcesem. Wiec nie uważam żeby to co robi Virgin było innowacyjne. Innowacyjne byłoby gdyby jako jedyni używali cfd w F1, a niestety ale z dużymi sukcesami używają tego wszystkie zespoły, tyle że reszta jest świadoma tego że model cfd musi być dopracowany w tunelu. To co robi Virgin to po prostu pomijanie etapu projektowania w celu oszczędzania kasy. Auto będzie jeździć ale jak? A skoro nie są w F1 dla sukcesów to jaki jest ich cel? Poza tym skoro oni mają takich fachowców że liczą na sukces wyłącznie z cfd to reszta inżynierów z F1 z Newey'em na czele to leszcze?
Mexi, 06.12.2010 09:29[!]
Jak komputery będą jeszcze szybsze, to rola CFD zwiększy się. Ale racją jest, że potrzeba do tego dobrego specjalisty :) Virgin powinno stworzyć Virgin@Home i korzystać z mocy obliczeniowej komputerów fanów :)
archibaldi, 06.12.2010 10:23[!]
Tożto trzeba jeszcze wprowadzić wszystkie zmienne do programu, i to prawidłowo.. Czynnik ludzki jest kluczowy, bo samo narzędzie i owszem jest super ale trzeba mu da dane, dane, które zasymuluja i odwzorują w 100% rzeczywistość. Inaczej każde przekłamanie w tym względzie będzie pozbawione weryfikacji w tunelu i dopiero na torze wyjdą efekty.. Więc jeśli do produkcji pójdzie wadliwa część to gdzie tu oszczędności?
SirKamil, 06.12.2010 19:26[!]
Z niecierpliwością czekam na symulacje trąby powietrznej przy budowaniu kolejnych mistrzowskich bolidów... tia... ekhm... rozumiem, że czasami pojawia się pragnienie błyśnięcia wiedzą, ale tematu też się trzeba trzymać.
NEO86, 24.12.2010 21:19[!]
Trzymam kciuki za Virgin bo to nowy zespół a w F1 przydałaby się świeża krew. Jednak z takim podejściem tj. pominięciem tunelu aerodynamicznego mam poważne wątpliwości co do tego że Virgin zdoła się utrzymać w F1 dłużej jak 4 lata.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca